De blush battle; MAC vs. Nyx

19 Sep

Ik schreef al eens over de Mac cremeblend blush in Something Special, zonder twijfel mijn mooiste en fijnste blush. Nu heb ik laatst een nyx cremeblush in natural besteld, en toen ik hem openmaakte viel me op dat hij erg op die van Mac leek. Daarom; een battle vandaag! Ik ga de twee blushes vergelijken. Dupe of totaal verschillend?

20120917-194939.jpg
Dit is die van nyx. Het doosje doet me erg denken aan die van Mac.

20120917-201835.jpg

20120917-201843.jpg
Links Mac, rechts nyx.

20120917-201953.jpg

20120917-202004.jpg
Sorry, ik kon niet laten hem al te gebruiken. Hopelijk stoort het niet!

Die van nyx is superzacht, je vinger glijdt er echt overheen.

20120917-202152.jpg
Die van Mac is ook erg zacht, maar gaat net wat stroever.

20120917-202246.jpg
Hier zie je dat de kleur toch verschilt, hoewel ze in het echt meer op elkaar lijken.
Mac is wat feller roze, terwijl nyx meer licht en zacht van kleur is.

20120917-202423.jpg
Nyx; links met een aantal veegjes, recht met één veeg aangebracht en heel licht geblend.

20120917-202551.jpg
Van boven naar beneden; Mac – Mac – nyx – nyx

Wat je hier ziet is dat de kleuren toch erg op elkaar lijken, nyx is nét iets lichter, en nyx glanst meer.
Heel veel verschil zit er echter niet in!

20120918-190324.jpg

Ik heb geen foto’s waar ik ht op mijn gezicht heb aangebracht, dit omdat ik op het moment best veel pukkeltjes heb. Dat ziet er dus niet zo fris uit! Sorry!

Als je kijkt naar de swatches op mijn gezicht, dan zijn dit de duidelijke verschillen:

– nyx brengt net iets makkelijker aan

– mac is meer gepigmenteerd

– mac is meer matte

– nyx glimt

– nyx ziet er meer naturel uit, geeft gewoon kleur aan je gezicht (al valt de blos op te bouwen)

– mac zie je beter zitten, is meer als een blosje

– mac blijft ietsje langer zitten (mede doordat deze dus aanweziger is, nyx vervaagt al snel met je eigen huid)

Ze hebben dus allebei zo hun plus- en minpunten. Als je graag mooie, frisse roze wangetjes wilt met een wat mattere finish, dan is MAC wellicht de ware voor jou. Wil je echt een natuurlijk, zacht, glanzend blosje, dan zou ik voor NYX gaan.

Echt een exacte dupe is NYX niet van MAC, ze pakken toch anders uit op de huid. Maar het verschilt niet veel van elkaar en het is zeker een zeer goed alternatief!

Zelf ben ik met allebei blij. Ik vind het aan de ene kant wel zonde dat ik twee bijna dezelfde soort blushes heb, maar aan de andere kant kan ik dus nyx bij de natural look en mac bij de wat meer blozende/frisse look gebruiken. Ook kwamen mijn vriendinnen op het idee om MAC gewoon thuis te laten liggen en NYX mee te nemen om af en toe even bij te werken. Ook handig!

En als laatste nog de prijs en verkrijgbaarheid.

Nyx is , zover ik weet, alleen online en in een beperkt aantal douglas filialen te verkrijgen (waaronder de Douglas in de kalverstraat in Amsterdam. Al verkopen ze daar wel nyx, maar niet de cream blushes! die zijn op http://www.douglas.nl, http://www.boozyshop.nl of http://www.aliceandjo.nl te verkrijgen).

Mac kan je vinden in Mac counters, pro stores en op http://www.debijenkorf.nl, http://www.douglas.nl en natuurlijk http://www.maccosmetics.nl .

Qua prijs wint NYX het: 9,10 voor de cream blush is Natural.

Voor de MAC cremeblend blush in Something Special betaal je 19,50.

ik ben over allebei erg tevreden, wat mij betreft is er geen winnaar van deze battle! De keuze is aan jullie, jij mag aan de hand van mijn review bepalen welke je het fijnste lijkt.

Hebben jullie veel Cream blushes? En lijken deze je fijn?
X Eva

2 Reacties to “De blush battle; MAC vs. Nyx”

  1. deijsprinses 19 september 2012 bij 13:51 #

    Leuke battle meid! Hopelijk gaan de puistjes snel het land verlaten ;)

    • nivabeauty 19 september 2012 bij 20:02 #

      Ah dankjewel ! Hoop ik ook, ben al druk in de weer met tonic :)

Geef een reactie

