Maybelline Dream Fresh BB cream

8 Sep

P1060364

Elk merk heeft intussen al een bb cream uitgebracht, de westerse bb creams word het ook wel genoemd. Geheel anders dat hoe bb creams waren bedacht in Azië. Maar ach, dat wil niet zeggen dat het een goede middenmoot is tussen foundation en getinte dagcrème. Vandaag test ik een van de recentere bb cream, van Maybelline.

P1060360

De verpakking vind ik leuk, de kleur loopt van beige roze naar wit en geeft een leuk effect met de roze letters. De bb cream heeft spf 30 (!) wat super is voor de zomer. Ook 8 andere punten worden beloofd:

P1060361

  • creëert een natuurlijke glans.
  • Past bij de huidskleur.
  • heeft een hoge UV bescherming
  • Voedt de huid, de hele dag.
  • Vervaagt oneffenheden
  • Zonder olie, trekt minder in de lijntjes.
  • De huid ziet er zacht uit
  • Het voelt fris aan.

De punten waarvan ik vind dat het zo is zijn 1, 3, 5, 6, 7, 8.

Helaas past hij niet goed bij mijn huidskleur, voedt hij mijn huid niet en is daarmee voor mij niet ideaal. Allereerst moet ik er dus een crème onder dragen en ten tweede is hij toch nog te roze voor mij. Hij is al een stuk geler dan de meeste bb creams maar met mijn toch vrij gele huid past hij helemaal niet.

Ik gebruik hem nu voor onder mijn ogen, waar mijn getinte dagcrème niet aangebracht mag worden, en het werkt goed door dat beetje roze. Roze neutraliseert namelijk het blauw van de donkere cirkels. 

P1060367P1060368P1060370

Op de foto is het niet heel zichtbaar maar de kleur is echt te roze voor mijn huid, helaas. Ook komt het er direct uit als je hem schuin of op de kop houdt. Het is ontzettend vloeibaar en daardoor heel lastig om goed te doseren.

Over het algemeen is het een fijn product voor de roze ondertonen onder ons, hij dekt als een getinte dagcrème maar verzorgt niet zo en blijft goed zitten. Ook de finish is erg mooi. Hij dekt dus niet geweldig maar geeft je gezicht een lichte oppepper.

Er zijn nog 2 donkere kleuren, dit is de lichtste kleur.

De Maybelline bb cream is te koop bij o.a. Kruitvat, DA en Etos en kost €9,99.

Gebruiken jullie een bb cream ?

Liefs,

Nina

2 Reacties to “Maybelline Dream Fresh BB cream”

  1. deijsprinses 9 september 2012 bij 17:21 #

    Jammer dat het zo supervloeibaar is…

Geef een reactie

