Diy; ‘korte ondertop’

7 Sep

Bij het lezen van de titel zul je misschien denken; ‘Whut? Korte ondertop?’ ja, sorry, ik kon geen betere naam verzinnen. Maar ik heb vandaag een supermakkelijke DIY voor jullie , ik ga laten zien hoe je een oud hemdje kan omtoveren tot maar liefst twee handige topjes!

Je kent ze wel, van die hemdjes die onder je borsten ophouden. Of korte bandeautops, enkel een band rond je borsten. Ik vind dit soort topjes altijd heel handig. Als ik bijvoorbeeld een doorschijnend t-shirt aanheb maar liever niet in mijn bh-rondloop, als ik een (te diep) decolleté heb of als ik ergens een hemdje onder moet dragen maar dat te warm vindt.

wat heb je nodig;
Schaar
Stift
Oud/te kort hemdje (liefst in een basic kleur)
Meetlint
Eventueel naald en draad

Je begint met het aantrekken van het hemdje. Nu kijk je tot welke lengte je het wil hebben. Tot vlak onder de borst, of tot iets boven je navel? Bedenk hierbij waarvoor je het graag wil gebruiken.

20120906-231501.jpg

Als je het bepaald tot waar je hem wilt hebben, zet je een stip op gewenste hoogte.

20120906-231534.jpg

Vervolgens trek je het hemdje weer uit en knip je het af bij de stip. Gebruik een meetlint om het netjes recht te krijgen!

20120906-231605.jpg

En je hebt twee delen! Het bovenste deel kan je gewoon als een topje met bandjes gebruiken, en de onderste dient als strapless bandeautop. Superhandig toch?

20120906-231715.jpg
sorry… Ik kan niet zo goed tekenen!

20120906-231800.jpg

20120906-231808.jpg

Als laatste kan je de afgeknipte randjes omvouwen en vastnaaien voor een mooiere afwerking. Ik doe dit niet omdat ik het topje alleen gebruik voor onder kleding en je de onderste rand dus niet ziet, maar als je de top gewoon zonder iets erover wilt dragen is het wel zo mooi om de randjes af te werken.

En als laatste wat tips waarvoor je het kan gebruiken;

20120906-232018.jpg
Onder een zeer doorschijnende top

Je kan hem ook onder een top dragen die nét een te dunne stof heeft waardoor je toch soms nog je bh ziet. Het is niet te warm en je hoeft geen extra laagje hemd aan, maar je bh is niet zichtbaar!

20120906-232151.jpg
Onder een shirt met een te lage hals

20120906-232221.jpg
Tijdens het sporten oid zonder iets erover (al zou ik hem niet zo dragen zonder iets anders, maar ieder zijn ding!)

Hopelijk vinden jullie dit een handige tip!
X Eva

Geef een reactie

