Outfit of the day: pretty parade

15 Aug

Afgelopen zondag was ik naar de parade (www.deparade.nl) in Amsterdam. Voor degenen die het niet kennen; de parade is een ‘cultureel’ festival wat ik een aantal steden wordt gehouden. Het duurt in elke stad zo’n 2 weken. Op de parade is van alles te doen; in de zweefmolen , poffertjes bakken, lekker eten, ijsjes, mensen kijken, schilderen en knutselen voor de kids, maar vooral heel veel voorstellingen ; dat is ook waar de parade om draait. Er hangt een hele gezellige sfeer op het festival.

Die dag was het warm (zeker boven de 25 graden en een heerlijk zonnetje), ik was de hele dag op de parade, dus moest comfortabele, niet te warme kleding aan, met toch een vestje of jasje voor als het kouder werd. Benieuwd wat ik uiteindelijk aantrok?

20120815-001833.jpg

Ik droeg een denimshortje, lekker blote benen vanwege de hitte. Hoewel mijn benen niet de allermooiste zijn, is er niks mis mee en vind ik het heerlijk om in een leuk kort broekje rond te wandelen. Het zit lekker, heeft zakken en ziet er leuk uit; perfect voor deze dag dus.

20120815-002053.jpg
Daarboven droeg ik een wit hemd met een zwarte strik. Omdat hij wat doorscheen droeg ik er een zwart hemdje onder. Ik vind het eigenlijk wel een grappig , stoer effect geven, als je dat zwart zo een beetje door het hemdje heen ziet.
Het hemdje had ik in mijn broekje gepropt, wat ook wel lekker nonchalant en stoer staat. (en je benen langer laat lijken!)

20120815-002301.jpg
Omdat ik ook nog de hele avond buiten was, droeg ik er een spijkerbloes overheen, die precies warm genoeg was voor de latere uurtjes. Hij staat wel leuk bij het korte broekje en hemdje vond ik, ook al is het net zoals het broekje van spijkerstof. Twee spijker-items matchen blijft een lastige, maar als je zorgt dat ze niet allebei precies dezelfde kleur zijn, vind ik het wel leuk. En aangezien het broekje geen heel groot ‘spijkeroppervlak’ heeft, vind ik het niet too much denim, jullie?

20120815-002709.jpg
ennn… JUMP!

Ik had als laatste nog mijn grijze, oude all stars aan (perfect voor het festivalterrein) , samen met mijn ronde John Lennon-zonnebrilletje van de h&m (helaas geen foto van de dag zelf, wel een andere, zie onderaan artikel), wat, naar mijn mening, de look helemaal afmaakt.

20120815-002900.jpg
laughing out loud

Festivalproof , summerproof en helemaal mijn stijl!

20120815-003026.jpg

Wat heb ik aan;

grijze all stars (converse)
Denimshort (esprit)
Zwart hemdje onder witte hemd (vingino)
Wit hemd met zwarte strik -print (H&M)
Denim blouse (H&M)
Ronde zonnebril met metalen montuur en donkere, zwarte glazen (H&M)

20120815-003328.jpg

Dit was mijn outfit, wat vinden jullie ervan?
En mochten jullie nog vragen hebben over de kleding/de parade/iets anders, stel ze bij de comments!

Liefs, Eva.

Ps; ik zei dat ik geen foto had van de outfit mét zonnebril, maar om jullie toch een idee te geven over welke zonnebril ik het heb, heb ik wel deze foto;

20120815-004020.jpg

Geef een reactie

