Shoplog Italië

5 Aug

Ik ben gister terug gekomen van mijn vakantie in Italië en het was heerlijk! Normaal shop ik nooit zo veel op vakantie, maar ik heb een paar marktjes bezocht en daar heb ik toch wel een paar leuke dingetjes bij elkaar gesprokkeld.

ik heb de eerste , maar vooral de tweede week ontzettend veel water gedronken. Water drinken is sowieso (bedankt Ijsprinses ! ‘sowieso’! ;) ) heel erg belangrijk , en als je op vakantie bent, en het is warm, is het helemaal belangrijk. Ik drink nooit zoveel water maar ik besloot daar maar eens verandering in te brengen. Ik ben de hele tweede week, behalve een glaasje sap bij het ontbijt, NIKS anders gedronken dan water. Ik heb eigenlijk best goed gemerkt dat water heel goed voor je is, en als aandenken aan het vele water wat ik heb gedronken kocht ik een klein magneetje van mijn ‘lievelingswater’; acqua panna. Het is gewoon precies zo’n grote fles, en de achterkant is magnetisch. Superleuk toch?

20120805-000059.jpg

20120805-000115.jpg
Deze was 4,90.

Ook kocht ik een klein houten ringetje. Vroeger kreeg ik vaak van die houten ringetjes, die ik dan meenam op vakantie. Hout is aan het strand wat makkelijker dan metaal/zilver, zo kon ik toch een ring dragen maar hoefde ik me geen zorgen te maken of hij mijn vakantie overleefde. Op een markt zag ik weer van die houten ringetjes, en omdat me dat altijd zo’n zomergevoel geeft, kocht ik er weer eentje met blauwe bloemetjes. Schattig toch?

20120805-000201.jpg

20120805-000206.jpg
Volgens mij was deze 2 euro.

Ook armbandjes kunnen voor mij niet ontbreken, ik koop op vakantie altijd van die leuke, leren/touw/gevlochten armbandjes. Deze turkoois met wit vond ik wel heel leuk , hij is vrolijk en ziet er ook stevig uit (de meeste van die armbandjes liggen na een weekje al aan stukken), en hij was niet duur.

20120805-000246.jpg
1 euro.

Ik kocht nog drie andere armbandjes, er stonden allemaal grote bakken naast elkaar, met in elke bak een andere kleur armband. Het zijn metalen ringen (dat weet ik doordat ze gingen piepen bij de douane op de terugweg !) , met daaromheen heel dun, gekleurd draad gewikkeld. Sommige zijn van twee verschillende kleuren draad gemaakt, wat een heel grappig, gestreept effect geeft. Ook hadden ze nog andere met glittertjes, die vond ik allemaal een beetje kinderachtig maar de zwarte vond ik wel mooi. Daarbij heb ik nog zo’n andere zwart-witte en een witte gekocht.

20120805-000318.jpg

20120805-000323.jpg
De prijs weet ik niet meer, helaas.

Ik zag ook nog een heel schattig tasje, hij is echt mini, dat leek me wel handig voor dagen dat je alleen een tientje, sleutelbos en telefoon nodig hebt. Hij is knalrood en er staat in coca cola-letters ‘Ciao Bella’ op. Ik vond het coca cola achtige uiterlijk heel leuk (ook al hou ik niet eens zo van cola) en de tekst is ook grappig, een beetje speels. Het is echt een soort ‘begrip’ in Italië, je hoort het heel veel. Toen ik bijvoorbeeld ging eten met de Italiaanse familie van vrienden, zeiden ze bij aankomst en vertrek echt allemaal duizenden keren ‘Ciao Bella, Ciao , Ciao Bella!’ tegen mij en mijn zusjes. Dat vond ik wel heel erg grappig!

20120805-000402.jpg

20120805-000408.jpg
Het tasje was eigenlijk 5 euro, maar na lang zeuren kreeg ik hem voor 4.

En als allerlaatste kocht ik ook nog een té cute telefoonhoesje. Ik heb een paar weken geleden de oude telefoon van mijn vader overgenomen en daar zocht ik nog een hoedje voor. Omdat het leuk is, omdat het een beetje beschermd en omdat het je telefoon uniek en herkenbaar maakt. Ik had wel eerder van die hoesjes met grote oren gezien, maar die mega-oren leken me altijd zo onhandig. Deze met kleine kattenoortjes leek me wat praktischer. Leuke details vind ik de pootjes en staartje op de achterkant.
Helaas is de kwaliteit van het hoesje niet zo goed, hij gaat heel snel van je telefoon af, met als gevolg dat je telefoon en het hoesje allebei los in je tas zitten. Ik twijfelde heel lang, maar vond hem zo leuk dat ik hem toch maar heb gekocht.

20120805-000438.jpg

20120805-000444.jpg
Vijf euro. De verkoper was onverbiddelijk, vijf euro en niet minder. Ik ben er wel heel blij mee!

Dat was mijn ‘shoplog’ van Italië, hopelijk vonden jullie het leuk. Als jullie nog vragen hebben, stel ze in de comments!

Liefs, Eva.

Geef een reactie

