Comparison/Review: dove deoroller en stick

25 Jul

Ik ben zo’n persoon wat nogal wat zweet. Als ik sport, maar ook als ik op de fiets zit of in de klas zit. Heel vevelend, want wie wil er nou rondlopen met vieze zweetplekken onder haar oksels en een zweetgeur om zich heen? Ik ieder geval niet. Daarom ben ik altijd op zoek naar een goede deo, en vandaag review ik twee (redelijk budgetvriendelijke) deo’s voor jullie.

het zijn twee anti-perspirant deodoranten van Dove. Ze kosten zo’n 2,80 per stuk.

20120719-175106.jpg

Van de stick heb ik de ‘original’ versie. deze zou 48 uur bescherming bieden, vitamine E bevatten en zweten tegengaan.

De roller heb ik in ‘go fresh’, met grapefruit en lemongrass geur. Ook deze belooft 48 uur bescherming en het tegengaan van zweten.

20120719-175204.jpg

De verpakking ziet er van allebei prima uit, niet heel groot dus makkelijk me te nemen, met een goed ‘hechtende’ dop en een mooi uiterlijk met de letters en plaatjes.

De geur van de stick is heel erg clean, heel neutraal. In combinatie met de original spuitdeo vind ik dit heel fijn en clean.
De roller ruikt citrusachtig en fris. De geur is niet heel aanwezig, maar je ruikt hem wel als je hem ophebt. Ik vind geurende deo’s altijd wel lekker, maar deze geur vind ik nou ook niet zo lekker dat ik hem de hele dag wil ruiken. Qua geur vind ik de stick dus het fijnst, maar de roller is er ook in andere geuren, en wie weet vind ik die iets lekker dan deze citrusgeur. De geur is dus persoonlijk: hou je van bijna geen geur, zou ik de stick aanraden, hou je van een lekker fris geurtje, dan de roller.

20120719-175253.jpg

Qua hygiëne scoren ze allebei niet heel erg hoog, ze komen allebei in directe aanraking met je huid. Je moet deze deo’s natuurlijk wel op schone oksels aanbrengen, maar dan is het nog steeds niet heel fris. Als ik zou moeten kiezen zou ik de stick hygiënischer vinden, deze kan je na het aanbrengen nog schoonmaken met een doekje oid, en de roller heeft een bol die weer ‘terugrolt’ in de verpakking, en dus niet echt schoon te maken valt. (ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is…sorry!)

De stick komt naar boven door aan de onderkant van de verpakking te draaien, je gaat met de stick over je oksels en klaar is kees. De roller moet je gewoon over je oksels ‘rollen’, maar dit is een soort natte , vloeibare crème, die moet dus heel even drogen.

20120719-175331.jpg

En dan het belangrijkste: de werking. Welke werkt beter? ik heb ze allebei uitgebreid getest: tijdens school, tijdens het sporten, tijdens een dagje uit, zelf tijdens het slapen. Er zijn zelfs dagen dat ik op de ene oksel de stick aanbracht en op de andere de roller en aan het eind van de dag probeerde te bepalen welke oksel het minst ‘zweterig’ was.

Ze werken allebei niet geweldig goed. Althans, voor mij werken ze niet goed genoeg. Ik zweet flink snel en veel en heb echt betere bescherming dan alleen deze deo’s nodig. Ze werken wel, maar voor mijn niet goed genoeg. Ik denk dat als je niet superveel zweet, deze allebei goed geschikt voor jou kunnen zijn.

20120719-175421.jpg

Wel vind ik dat deze deodoranten beter werken dan alle spuitdeo’s die ik heb gehad. Naar mijn gevoel werken rollers, sticks of crèmes (dus dingen die direct op de huid worden aangebracht) beter dan spuitverpakkingen.

Kortom: ze werken allebei best prima, maar als je veel zweet zoals ik , zul je er toch echt doorheen zweten en werken deze misschien niet goed genoeg.
Qua verschil in werking tussen deze twee merk ik niet heel veel, toch werkt de stick volgens mij net iets beter dan de roller, maar het scheelt niet veel.

pluspunten roller:
– leuke verpakking

– makkelijk in gebruik

– is er in verschillende geuren

– werkt redelijk

pluspunten stick:

– ziet er prima uit, goed formaat

– geur is heel neutraal

– werkt redelijk goed

– fijn en snel in gebruik, hoeft niet op te drogen

hopelijk hebben jullie iets aan mijn review en kunnen jullie misschien zelfs aan de hand van dit artikel een keuze maken tussen deze twee!

xx Eva

2 Reacties to “Comparison/Review: dove deoroller en stick”

  1. deijsprinses 25 juli 2012 bij 10:08 #

    Ik heb deo van rexona. Werkt beduidend beter dan de meeste supermarkt deo’s maar maakt plekken op witte kledij. Dat is dus wel een heel grote bummer.

    Ik ben ook zo een zweet persoon. Okselvijvers all the way :D

Geef een reactie

