douchen tot je erbij neervalt

19 Jul

Af en toe heb je gewoon een verwenmomentje voor jezelf nodig. Even heerlijk uitgebreid douchen, 100 verschillende smeerseltjes gebruiken, en lekker de tijd nemen om je huid weer helemaal in orde te maken. Het leek mij wel leuk om jullie te vertellen wat ik doe als ik een écht uitgebreide douchebeurt hou, met alles erop en eraan!

als eerste zoek ik een setje kleren uit, pak ondergoed erbij en zet mijn douchespulletjes klaar.

Daarna bereid ik me voor om onder de douche te springen; ik ga naar de wc ,zet de douche alvast aan om warm te worden en borstel mijn haar. Ook breng ik dan vaak een maskertje of gezichtssrub aan op mijn (gereinigde) gezicht (vaak neem ik ook mijn rug mee). Dit laat ik heel even inwerken en dan : douchen maar!

20120717-171705.jpg

Onder de douche begin ik met het afhalen van mijn masker. Ik ga gewoon met water over mijn gezicht, wrijf wat heen en weer met mijn handen en haal zo het masker eraf. Terwijl ik dat doe maak ik ook mijn haar helemaal nat.

20120717-171813.jpg

Als mijn gezicht schoon en haar nat is, pak ik shampoo en masseer dat ik mijn haar. Ik ben soms wel vijf minuten bezig met het inmasseren van mijn shampoo, mijn hoofdhuid wordt namelijk heel snel vet. Als de shampoo zijn werk gedaan heeft, spoel ik het uit en begin met conditioner. Ik doe vaak een héél klein beetje op de bovenkant van mijn haar, zo’n 8 cm vanaf mijn haarwortels. Vanaf daar verdeel ik het over de uiteindes van mijn haar.
In de uiterste puntjes breng ik nog een extra haarmasker aan , voor nog meer verzorging.

20120717-171922.jpg

als mijn conditioner en haarmasker erin zit, ga ik aan de slag met de rest van mijn lichaam. Ik begin meestal met scrubben, voor mijn benen en armen gebruik ik een ‘normale’ tot grove scrub, en voor de rest van mijn lichaam een douchegel met kleine scrubdeeltjes.

20120717-182357.jpg

Na het scrubben ga ik me vaak scheren, ik gebruik scheerschuim en een scheermesje.

Als ik me heb geschoren, pak ik een douchegel en daarmee was ik me nog een keer zachtjes. Ik probeer op de (net geschoren) gevoelige plekjes zoals mijn oksels zo min mogelijk douchegel te gebruiken, om irritatie te voorkomen.

20120717-185418.jpg

als dat gedaan is, poets ik mijn tanden (nog steeds onder de douche). Het klinkt misschien gek, maar dat is even mijn ontspanmomentje; ik poets rustig mijn tanden en laat het warme water over me heen stromen :).
Mocht je je trouwens afvragen waarom ik mijn tanden onder de douche poets; dat scheelt weer tijd (anders moet ik mijn tanden na het douchen poetsen, en of ik mijn tanden nou poets of niet; ik heb altijd even een ontspanmomentje onder de douche ;)) , en ik poets mijn tanden na het ontbijt/de lunch (als ik vóór het douchen al heb ontbeten) altijd nog een keer mijn tanden. Dan heb ik gewoon een frisser gevoel, en als ik na het eten snel weg moet en geen tijd heb om heel uitgebreid mijn tanden te poetsen, is dat niet erg want dan heb ik dat dus al gedaan en hoef ik alleen mijn ontbijt weg te spoelen (gatver…). Zo. Wat een verhaal over tandenpoetsen, laten we verder gaan ;)

Tijdens het scrubben, scheren, shampoo inmasseren en dat soort dingen doe ik de douche altijd uit, (om niet teveel water te verspillen) maar tijdens het tandenpoetsen vind ik het altijd fijn om het even aan te laten staan :)

En dan is het alweer tijd om mijn conditioner en haarmasker uit te spoelen: ik spoel mijn haren heel goed na om te zorgen dat er geen product meer in achterblijft en mijn haar heerlijk schoon en glad is :)

Note: soms zet ik de koude douche nog even aan, maar ik ben een enorme koukleum dus meestal durf ik dat niet aan ;)

Als ik klaar ben met douchen, pak ik een handdoek die ik om mijn lichaam wikkel als een soort jurkje, een eentje waarmee ik mijn haar afdroog (ik ga met mijn hoofd naar voren handen en begin als een gek met de handdoek over mijn haar te wrijven). Daarna doe ik hem als een soort tulband om mijn haar heen.

20120717-185549.jpg
Dan maak ik mijn gezicht (en rug) schoon met tonic, doe dagcréme op en doe mijn lenzen in.

20120717-185659.jpg

En we zijn nog niet klaar, want nu droog ik me helemaal af en smeer ik me in met bodylotion. Vaak een lekker dikke, voedende butter voor mijn benen en een wat dunnere voor de rest van mijn lichaam.

Mijn handdoek-tulband gaat af, ik borstel of föhn mijn haar niet want dan gaat het als een gek pluizen. Ik doe serum en een stylingproduct in mijn haar en laat het aan de lucht opdrogen.

20120717-185750.jpg

als ik deo op heb en me heb aangekleed, ga ik naar mijn kamer. Daar zoek ik (haar)accesoires en sieraden bij mijn kleding, maak me op en ga naar beneden, klaar om op stap te gaan/helemaal uitgerust en zen op de bank met een boek te kruipen.

Lang leve het douchen!

Zo, dat was best een flinke waslijst… Ik doe dit niet zo vaak, meestal één keer in de maand, en dan doe ik nog niet alles van bovesntaande.
Wel douche ik elke ochtend standaard, dan maak ik mijn haren een klein beetje nat (om ze in model te brengen), spoel me af, poets mijn tanden, en als het nodig is was ik mijn haren/scheer of scrub ik me.

Ik wissel altijd af met doucheproducten, ik heb een paar vaste die ik altijd gebruik maar (haar)maskers, douchegels, scrubs en bodylotions zijn bij mij elke douchebeurt anders. Meestal gebruik ik ook allemaal verschillende geuren product door elkaar, maar ik vind dat eigenlijk juist leuk .

Ik zal hieronder nog een lijsje zetten met wat voor verzorgingsproducten ik tijdens (en na) een extreem uitgebreide douchebeurt gebruik:
– gezichtsmasker/scrub
– shampoo
– conditioner
– haarmasker
– scrub
– scheerschuim
– douchegel
(- tandpasta)
– bodylotion
– tonic
– dagcréme
(- lenzenvloeistof)
– haarserum
– haarcréme (be curly)
(- deodorant)

Het is een flink lang artikel geworden, ik hoor graag of jullie dat juist leuk, of eerder saai vinden!
Wat gebruik jij als je heel erg uitgebreid doucht (of in bad gaat)?
Liefs, Eva.

6 Reacties to “douchen tot je erbij neervalt”

  1. nikiromaine 19 juli 2012 bij 18:59 #

    Hahaha, vet leuk artikel! En ik poets ook mijn tanden onder de douche hoor…

  2. girlslife123 19 juli 2012 bij 15:58 #

    Leuk geschreven!
    Jij neemt wel echt tijd voor een verwenmomentje, ik doe dat eigenlijk nooit :P

    • nivabeauty 19 juli 2012 bij 16:59 #

      bedankt! ja, maar ik doe niet vaak dit alles, maar soms heb ik gewoon even de tijd nodig om rustig mijn hele douche-lijst af te werken ;)

  3. Lifesplash 19 juli 2012 bij 15:40 #

    Hahaha, dat is heel wat! En tandenpoetsen onder de douche? haha omg.

    • nivabeauty 19 juli 2012 bij 16:58 #

      ja he :) moet er wel bij zeggen dat het niet vaak gebeurd dat ik dit allemaal in een keer doe! en wat betreft dat tandenpoetsen…tsja ;)

Geef een reactie

