Review; essence toner & powder

17 Jul

Ik heb regelmatig flink last van puistjes en een onzuivere huid, en ik ben dan ook continue opzoek naar niet alleen de beste make-up om het te camoufleren, maar ook de beste huidverzorging om het te genezen en voorkomen.
Na een lovende review op de blog van Tim zag ik deze in de winkel. Voor 1,80, als ik het me goed herinner. Ik kon de weerleiding niet weerstaan en voor ik het wist rekende ik deze toner af. Benieuwd naar dit bijzondere, anti-onzuiverheden product van budgetmerk essence? Keep reading!

20120716-123130.jpg

Het product kom in een blauw flesje , met etiket met opvallende, maar strakke letters. Ik vindt het er prima uitzien, luxe is het zeker niet maar echt cheap vind ik het er niet uitzien.
Als je de dop eraf schroeft, zie je een soort afsluitend plasticje met een gaatje erin (begrijpen jullie het nog?). Als je het flesje op zijn kop houdt, komt het product door het gaatje op je wattenschijfje.

20120716-123332.jpg

Maar voordat je de toner aanbrengt, moet je héél goed schudden. Er zit namelijk een dun laagje poeder onderin het flesje. Dat moet je goed schudden zodat het mengt met de toner zelf. Het is me een beetje onduidelijk wat het nut van dat poeder is, volgens mij zou het de werking versterken, maar ik kan niet echt vertellen waarom dat poeder er nou in zit. Het zou natuurlijk ook een grote marketingtruc kunnen zijn, door de poeder lijkt het product ‘bijzonder’ en kopen mensen het sneller. Maar goed, misschien werkt het wel geweldig. Je moet in ieder geval goed schudden.
Vervolgens breng je de toner aan op een wattenschijfje. Dat haal je over je (gereinigde!) gezicht. Zo simpel is het: schudden, op het watje doen en over je gezicht halen.

 

Als je hem aanbrengt voelt hij heerlijk verfrissend en koel aan op je huid. Ook haalt hij de laatste restjes reinigingsmelk en vuil weg.

Ik heb hem een week lang, ’s ochtends en ’s avonds, op mijn gezicht en rug gebruikt. Of ik echt resultaat zie?
Mwah. Mijn puistjes zijn misschien iétsje minder geworden, maar ik heb er ook weer een paar bijgekregen. Helaas, voor mij werkt deze toner dus niet geweldig. Hij is handig als back-up, of om in mijn logeertas te hebben; hij verfrist en reinigt de huid, en vermindert puistjes wel een beetje, maar echt denderend resultaat heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt. Jammer, want mijn favoriete toner is redelijk prijzig en dit zou een lekker goedkoop alternatief zijn.

Ik moet er wel bij zeggen dat het heel persoonlijk is. Bij mij werkt hij een héél klein beetje, hij voorkomt niet alle puistjes (tijdens het gebruiken van deze toner heb ik er een aantal bij gekregen) maar vermindert de puistjes die ik al had een klein beetje. Het is beter dan helemaal geen toner, maar er zijn toners die veel beter werken voor mijn huid.

Ik heb echter veel reviews gelezen van mensen voor wie hij wel geweldig werkte, het kan dus dat hij bij jou stukken beter (of juist nog slechter) dan bij mij werkt. Hopelijk heb ik jullie toch een beetje op weg kunnen helpen!

 

note: sorry dat er maar twee foto’s bij het artikel zitten, maar we hadden bij Nina thuis foto’s gemaakt, deze konden we echter niet invoegen omdat het artikel op een ander toestel geschreven is. Sorry voor het ongemak!

Love, Eva.

2 Reacties to “Review; essence toner & powder”

  1. deijsprinses 17 juli 2012 bij 15:49 #

    Ah ja voor nog geen twee euro..

Geef een reactie

