DIY: make-up doos versieren

13 Jul

Laatst was ik met Amber in de Blokker en kocht daar een theedoos voor 3 euro. Hij was afgeprijsd van ongeveer 5/6 euro en leek me wel heel handig om make-up in op te bergen. Dus nam ik hem mee naar huis. Thuis bekeek ik hem eens goed; op de zijkant stond met koeieletters ‘thee’ en op de deksel stond een plaatje van een kop en schotel. Hmm. Niet echt toepasselijk op een make-up doos. Maar aangezien ik vakantie heb en op mijn kleine zusje moest passen, besloot ik er maar meteen een leuk project van te maken. ‘samen’ hebben we de theedoos omgetoverd tot een schattige make-updoos. Benieuwd?

20120712-174638.jpg

dit is hem, hij heeft 6 vakjes die je met kleine ‘plankjes’ kan maken. Ik haalde een plankje weg, zodat ik twee langwerpige en twee kleine vierkante vakjes had. In het ene grote vak gingen mijn foundations en concealers (alleen mijn max factor concealer ontbreekt), en in het andere grote vak mijn blushes, bronzers, highlighters en poeders.
In de kleine vakjes gingen mijn gekleurde oogschaduws en mijn oogschaduws in aardetinten. Hier ontbreken twee losse pigmenten, een paletje met verschillende kleurtjes, een zilveren oogschaduw en mijn twee inglot oogschaduwsduo’s, die pasten er niet meer in.

20120712-230448.jpg

20120713-100954.jpg

20120713-101012.jpg

20120713-101029.jpg

20120713-101052.jpg
En dan de doos zelf. Aangezien hij wit was, heb ik met witte verf over de ‘thee’-letters en de opdruk aan de bovenkant heen geschilderd. Ik heb het tussendoor nog even laten drogen en nog meer laagjes aamgebracht, net zo lang tot je bijna niks meer zag.

20120713-102929.jpg

20120713-102941.jpg
nog een laagje…

Toen de doos helemaal wit en droog was , heb ik de bovenkant ingesmeerd met lijm (van die kleuterlijm die ze vaak op de créche hebben). Daaroverheen strooide ik lavendelkleurige blaadjes. Deze waren van de bos bloemen die we een tijd geleden in de keuken hadden staan afgevallen, en omdat ik ze zo mooi vond heb ik ze bewaard. Nu kwamen ze goed van pas!

20120713-103150.jpg

20120713-103203.jpg

20120713-103213.jpg

20120713-103226.jpg

20120713-103236.jpg
Verder plakte ik nog een leuk bloemetje op de zijkant. Helaas schijnen de letters er nog een klein beetje door!

Dat was het, ik heb heel simpel een ietwat suffe theedoos omgetoverd tot een leuke make-updoos. Ik denk zelfs dat ik misschien nog één of twee van deze dozen ga halen, zodat ik ook de rest van mijn make-up daar ik kan opbergen. Superhandig!

De bloemen gaan natuurlijk wel loslaten, je kan niks boven op de doos zetten (dan plet je de bloemblaadjes) en als hik stoffig wordt kan je de blaadjes niet schoonmaken, maar ach, het ziet er leuk uit en ik kan de blaadjes er altijd nog afhalen en eroverheen verven!

wat vinden jullie van mijn knutselproject? Hoe zouden jullie de doos versierd hebben? En waar bewaar jij je make-up ?
Liefs, eva.

5 Reacties to “DIY: make-up doos versieren”

  1. Auta 14 juli 2012 bij 10:18 #

    this is so beautiful i have to congratulate you for this.http://www.etiquetadora.org

  2. nikiromaine 13 juli 2012 bij 18:28 #

    Echt leuk met die bloemblaadjes! Ik heb al een rek aan de muur voor make-up, anders had ik hem nagemaakt ;)

  3. deijsprinses 13 juli 2012 bij 11:04 #

    Leuk idee!

Geef een reactie

