NOTD: A Hint of Marble

8 Jul

Gister was ik met Eva naar de Etos geweest en zoals jullie wellicht weten krijg je bij besteding van 15 euro een gratis baby-nagellakje. (Gewoon een nagellakje in een ontzettend klein potje). Eva koos een kleur maar had eigenlijk al een soortgelijke kleur, lief en gul als Eva is gaf ze haar lakje aan mij (: Toen we bij mij thuis waren begon ik meteen met lakken, het lakje dekte bijna met 2 laagjes, op mijn pink kun je o.a. ook duidelijk zien dat hij minder goed dekt ..

P1050799

Sorry voor de beschadigde en niet al te geweldig gelakte nagels, ik was eerst niet van plan ze echt zo te houden.

Later in de middag kwam er nog een vriendinnetje en samen met haar heb ik geprobeerd Marble Nails te maken, een hele speelse en mooie nail art. De eerste keer ging het natuurlijk mis, maar goed oefening baarde kust en de tweede keer lukte het wel !

P1050795

Bij deze hand is de ringvinger die helemaal bedekt, dit kwam omdat deze niet goed was gelukt en ik de lak er vanaf had gehaald.

Marble nails zijn eenvoudig te maken door een bakje water, neem een bakje wat niet veel waarde heeft, wij hebben het met een plastic bakje gedaan. Verder doe je daar water met kamertemperatuur in en heb je tandenstokers, nagellak remover, wattenstaafjes, plakband en leuke kleurtjes nagellak nodig. Voor een leuke zomerse look zijn felle kleurtjes uiteraard een must !

Ik wil er misschien nog een keer een filmpje over maken, want het is heel leuk en makkelijk.

Wat je moet doen :

1. Doe het water in het bakje.

2. Zorg dat je nagel een goede basiskleur heeft en tape de huid om de nagel af met plakband of smeer in met vaseline. Ik heb plakband gebruikt.

3. Druppel de gewenste kleurtjes in het water en neem een tandenstoker om er een mooi figuur van te maken.

4. Stop nu je nagel er voor 10 minuten in en neem de tandenstoker om de nagellak om de nagel heen weg te halen. Met draaiende bewegingen gaat dit het makkelijkste. De nagellak vormt namelijk een soort huid op het water, zoals je ook velletjes op melk krijgt.

4. Haal de nagel uit het water en laat hem drogen, lak een topcoat erover heen en je bent klaar. Uiteraard wel even de tape weghalen, maar pas als de lak droog is !

Ik heb alleen mijn ringvinger gelakt, om een leuk accent te geven. Je kan dit natuurlijk bij alle nagels doen !

Wat vinden jullie van Marble Nails ?

Liefs,

Nina

2 Reacties to “NOTD: A Hint of Marble”

  1. deijsprinses 8 juli 2012 bij 10:15 #

    Ik heb het al eens gezien en ik wil het eigenlijk wel eens proberen! Ik vind jouw poging zeker niet slecht!

    • nivabeauty 8 juli 2012 bij 13:19 #

      Dank je wel, ik wou het ook al een tijdje proberen en het pakte heel leuk uit (:

Geef een reactie

