Review: Catrice prime and fine translucent loose powder

5 Jul

Transparant poeder is iets waar menig beautyblogger groot fan van is. Vooral over MAC lees je veel, en zelf was ik wel erg benieuwd. Ik wilde eerst voor mac gaan, maar vond het toch wel heel erg duur, en toen ik een positieve review las waarin Catrice zelfs béter scheen te zijn dan mac, was ik om. Benieuwd of ik ook zo lovend ben over dit transparante poeder van catrice?

als eerste : wat doet een transparante poeder eigenlijk?
Een tranparant poeder ziet er wittig uit maar is, zoals de naam al zegt, transparant op je gezicht. Je gebruikt dit om je vloeibare foundation of concealer af te poederen. Het geeft (als het een goede poeder is), een matte effect , laat je make-up er natuurlijker uitzien en moet zorgen dat je make-up langer blijft zitten. En dan nu over naar Catrice.

20120705-143200.jpg

Het poeder komt in een mooi doosje met zwart deksel met witte letters. Mooi, ziet er heel luxe uit! Als je de deksel eraf haalt, zie je een plasticje met kleine gaatjes, daaronder zit het poeder. Het poeder zit gewoon ‘los’ in de verpakking en is dus niet pressed.

Om het poeder eruit te krijgen en op je kwast aan te brengen, moet je eerst even een tactiek ontwikkelen. Het poeder verstuift namelijk snel en vliegt dan alle kanten op! Je kan even met het poeder schudden (als de deksel erop zit!) zodat er poeder op het deksel en boven op het plasticje komt te liggen, je kan daarna met je kwast op het plasticje of het deksel dippen.

20120705-143327.jpg
En dan… Poederen maar! Ik breng het poeder aan met een kleine poederkwast van INGLOT, maar je kan het ook ket een andere poeder/blush kwast aanbrengen. Ik zou het echter wel met een kwast doen, een sponsje werkt niet en je vingers al helemaal niet!

Op full face-foto’s zag je totaal geen verschil, vandaar dat die er niet bij zitten, sorry!

20120705-143514.jpg
Het poeder in een hoopje op mijn hand

Het zichtbare effect op mijn gezicht is vooral dat het mijn foundation (op de foto de BB cream van Garnier met daaroverheen Inglot concealer) matter maakt. Niet nep mat, maar hij haalt wel de grootste glans weg. Fijn!

Hij laat mijn make-up er wel iets natuurlijker uitzien, mijn huid ziet er natuurlijker en ‘zachter’ uit, niet glimmend maar ook niet te poederig.

20120705-143619.jpg
Het poeder verspreidt oer mijn hand

En hij maakt mijn huid heel erg zacht! Het voelt echt heerlijk aan . Ook laat hij geen witte waas achter, je ziet de poeder totaal niet zitten.

In de loop van de dag blijft hij prima zitten, hij gaat er natuurlijk wel een klein beetje af , maar aan het einde van de dag voelt mijn huid nog zacht, hij glanst iets meer maar niet heel erg. Mijn foundation is er ook een klein beetje af, maar zit beter dan wanneer ik geen poeder gebruik. Fijn!

Al met al ben ik enthousiast over deze transparante poeder van Catrice. Hij matteert, mijn foundation oogt iets natuurlijker, mijn make-up zit toch echt ietsje langer op zijn plaats en mijn huid voelt zacht aan. Ook de prijs is prima; €4,50 als ik het goed heb.

Het engige minpuntje vind ik de verpakking. Het ziet er goed uit, maar ik vindt het onhandig dat de poeder heel snel overal heen vliegt. Mac heeft dat ook, en de meeste transparante poeders hebben dit, dus voor catrice zelf is het niet echt een punt van kritiek, maar mac heeft bijvoorbeeld hun transparante poeder in dezelfde verpakking als catrice, en daarnaast heeft mac ook nog een pressed versie. Misschien dat als mijn Catrice poeder op is, dat ik op zoek ga naar een pressed versie van een ander merk, maar dat duurt nog wel even, want wat kan je onwijs lang doen met deze poeder! Hij bevat 11 gram en dat is aardig wat.

Note : op internet las ik discussies van mensen dat er talk in de poeder zou zitten, wat je huid verstopt. Ik kon het niet echt goed vinden (op de verpakking staan geen ingrediënten en internet is nogal onduidelijk), maar als het goed is zit er geen talc in. Ik heb ieder geval nog niet gemerkt dat het mijn huid ‘verstopt’.

2 Reacties to “Review: Catrice prime and fine translucent loose powder”

  1. deijsprinses 7 juli 2012 bij 11:14 #

    Tja, die discussies. Alle make-up verstopt. Zo simpel is het, als ze niet willen dat hun huid verstopt dat ze dan stoppen met make-up te gebruiken.

    Leuk dat je zoveel foto’s plaatst!

    • nivabeauty 7 juli 2012 bij 11:46 #

      Hahaha daar heb je gelijk in. ;) ik denk niet dat het heel veel uitmaak of je een poeder met of zonder talk gebruikt, al weet ik er natuurlijk niet het fijne van. Zolang je je ezicht goed reinigt denk ik niet dat het veel kwaad kan. En bedankt, ik doe mijn best de foto’s zo goed mogelijk te maken , al lukt dat niet altijd :)

Geef een reactie

