MAC Prep + Prime Transparent Finishing Powder

30 Jun

P1050530

Deze poeder stond, zoals jullie weten, al een tijdje op mijn lijstje. Ik gebruik dagelijks getinte dagcrème en een transparent poeder kon gewoon niet ontbreken. Nu heb ik de poeder en testte ik hem uiteraard voor jullie. Voorlopig ben ik geen discobal meer maar healthy glowing.

P1050532P1050533P1050531

De poeder bestaat voor het grootste deel uit maïs, dit een een ingrediënt wat je poriën niet zal verstoppen. Talk kan eerder je huid verstoppen, maïs is dus natuurlijker en beter voor je huid. De poeder bevat 9 gram en kost €21,50. Dat is heel wat maar ik gebruik werkelijk het kleinste beetje per dag, volgens mij zal deze poeder nog lang bij mij blijven (:

P1050534

Het doosje heeft glittertjes op de bovenkant, leuk detail ! Wees niet ongerust, in de poeder zitten uiteraard geen glitters.

P1050535

De onderste helft van het doosje is doorzichtig, je kan dus gemakkelijk zien hoeveel product je nog over hebt.

P1050536

Voor je de poeder gebruikt moet je eerst het stickertje eraf halen dat er voor zorg dat er niet meteen poeder over de hele deksel zit.

P1050537

In het doosje zitten 20 ruitjes, hierdoor komt de poeder naar boven.

P1050538

Na een keer een beetje schudden zit er een beetje product in op de deksel, dit is eigenlijk al genoeg voor over je hele gezicht.

Iedereen zegt altijd dat bij losse poeders het poeder overal heen vliegt, om eerlijk te zijn valt dit reuze mee. Zolang je hem gewoon rustig openmaakt en het doosje niet schuinhoud zou het allemaal goed moeten gaan !

Goed, genoeg gepraat over hoe het doosje eruit ziet, het gaat natuurlijk om hoe de poeder werkt !

s’ Ochtends voordat ik naar school ga doe ik de poeder op, vooral rond mijn neus, kind, voorhoofd en onder mijn ogen. En als ik thuiskom zit mijn getinte dagcrème nog goed, en glimt mijn neus een beetje. Nou moet ik wel zeggen dat ik iemand ben die zijn gezicht veel aanraakt, haha. Hierdoor zorg ik natuurlijk zelf voor dat de poeder weg word gesmeerd. De poeder werkt voor mij geweldig, je ziet hem niet zitten maar hij doet zijn werk goed. Hij is makkelijk te verdelen en als ik de poeder over mijn wangen heb aangebracht kan ik mijn blush ook veel mooier aanbrengen. Blush kan namelijk vlekkerig worden als je hem op een vochtige ondergrond aanbrengt, doordat het er poeder tussen zit is dit niet het geval. Onthoud altijd: Vloeibaar op vloeibaar, poeder op poeder. Bij een creamblush maakt het uiteraard niet uit of je eerst poeder hebt aangebracht. Je kan dan beter de poeder erna aanbrengen !

Al met al ben ik dus super tevreden met de poeder, ik gebruik hem elke dag en hij werkt perfect voor mij. Of ik hem opnieuw zou kopen? Ja, maar dan misschien de compacte versie. De prijs is niet goedkoop, maar ik gebruik echt maar heel weinig per keer en ik hoorde dat Mascha, van Beautygloss, er meer dan een jaar meer deed en ik verwacht dat ik minder gebruik dat haar dus ik zal er zeker lang mee vooruit kunnen (:

De poeder is bij MAC counters en bij de Pro Store te koop voor €21,50 voor 9 gram.

Wat voor poeder gebruiken jullie ?

Liefs,

Nina

5 Reacties to “MAC Prep + Prime Transparent Finishing Powder”

  1. deijsprinses 3 juli 2012 bij 09:39 #

    Ik heb er momenteel eentje van Max Factor maar ik weet eigenlijk niet goed wat het is. Ik denk persoonlijk eerder een pressed pouder maar Mascha zei in een video dat het een primer is maar hij is zo fel getint dat dat niet kan volgens mij.

    Ik heb onlangs crèmeblush van Max Factor en ik ben helemaal verliefd!

    • nivabeauty 3 juli 2012 bij 09:41 #

      Oh wat raar, nu ben ik wel benieuw wat het is !
      Ik wil ook nog een crèmeblush, ik zal eens gaan kijken (:

      • deijsprinses 3 juli 2012 bij 09:43 #

        Er staat Creme Puff op de “primer”. En het heeft echt een dekking zoals een fond de teint…

        • nivabeauty 3 juli 2012 bij 09:45 #

          Het word steeds gekker ! Zolang het werkt is het natuulijk goed, maar het is toch wel de vraag wat het precies is !

Trackbacks/Pingbacks

  1. Update: Everyday bakje « NIVA BEAUTY - 20 juli 2012

    […] MAC Prep+Prime Transparent Finishing Powder […]

Geef een reactie

