Music in moments

28 Jun

Af en toe vindt ik het leuk om wat over muziek te schrijven, dus ook vandaag weer een muziekartikeltje!


Franz ferdinand – take me out, would you like to
Na de zomervakantie ga ik naar het muziekfestival into the great wide open, en Franz Ferdinand gaat daar optreden. Daarom luister ik alvast wat van liedjes!
chef’special
deze muziek begin ik de laatste tijd steeds meer te luiseren. Vrolijk, relaxt , precies wat ik nodig heb tijdens deze stressvolle laatste weken school.

Racoon – liverpool rain
racoon maakt hele mooie muziek vind ik, en ook dit nummer is weer prachtig, net zoals het clipje.

Gotye – eyes wide open
na somebody that i used to know ben ik fan van Gotye. Prachtige stem!

Ed Sheeran – Lego House
wie kent ‘m niet… En ja, ook ik vindt het een prachtig nummer!

Gossip – perfect world, move in the right direction
gossip heeft een prachtige stem, met hele inspirerende nummers.
Simple Plan – Summer paradise
ook deze is algemeen bekend. Een vriendinetje van ons luistert alleen nog maar dit nummer. En ik kan niks anders dan haar gelijk geven, wat een lekker zomers liedje!
Coldplay
ik begin de laatste tijd meer bands te luisteren, en ook coldplay luister ik nu heel veel. Ik ken niemand die niet van de muziek van Coldplay houdt.
All Saints- Black coffee
dit was vroeger het lievelingsnummer van mijn moeder, en omdat zij een hele vervelende periode is doorgegaan is dit wel een ‘belangrijk’ nummer. Het is een heel lief, positief liedje met een prachtige tekst.
Edward Sharpe & The Magnetic Zeros – Home
wat moet ik hierover zeggen? Weer een heerlijk vrolijk nummer!
Feist – 1234
een tijdje geleden waren we naar een voorstelling van mijn toneelschool aan het kijken , en kwam dit nummer voorbij. Mijn vader Shazam’de het meteen en sindsdien maakt ook deze deel uit van mijn favoriete playlist.
Taylor Swift – Safe and Sound
deze zullen jullie misschien ook wel kennen, toen ik deze titelsong van the hunger games in de bios hoorde, was ik verkocht. Wauw, prachtig!
Peter, Bjorn & John – young folks
tijdens de aardrijkskundeles keken we een documentaire waarin dit nummer voorbij kwam. Nina en ik zaten het vervolgens de hele tijd te neurieën (schrijf ik het goed?). Ik kende het nummer al, maar wist de tekst niet meer zo goed. Thuis zocht ik het op en ook deze belandde op mijn ipod.

Dat was het weer, toch weer een flinke lijst. Ik luister niet meer zoveel top-40 / Rihanna, Lady GaGa, Beyonce etc meer, maar meer bands en/of mannelijke artiesten. Hopelijk vinden jullie het leuk, en laat maar weten wat tot jullie favoriete nummers behoort!
<3 Eva.

Geef een reactie

