Make-Up kwasten

21 Jun

Kwasten zijn het halve werk, dat hoor je overal. Maar het is ook echt zo! En dat je verschil merkt tussen Etos huismerk, Catrice, Essence en MAC en INGLOT is ook zo. Nou ben ik niet in het bezit van een MAC kwast, helaas. Maar ik wou jullie wat tips geven over het wassen, verzorgen en mooi houden van je kwasten. Want dan zullen ze heel erg lang mee gaan !

P1050624

Over het algemeen gaan kwasten van merken als INGLOT, MAC, Make Up Store en Make Up Studio het langt mee omdat de kwaliteit gewoon heel goed is. Deze kwasten kun je als je er goed voor zorgt jaren gebruiken. Goedkopere kwasten kun je nog zo goed verzorgen maar toch na een jaar of een paar jaren zullen ze minder worden. Als ik het geld had zou ik natuurlijk allemaal MAC kwasten kopen maar dat heb ik niet. Zo ga ik nu bijvoorbeeld bij Zoeva een dupe van de MAC 217 kopen, als deze dan niet meer fijn is koop ik de échte. Ik weet natuurlijk al wel dat de 227 lang niet zo goed is als de 217 maar aangezien ik nog jong ben zal ik de kwast over een jaartje ofzo kopen.

Synthetische kwasten

Synthetische kwasten worden vaak gezien als minder goed als kwasten van écht dierenhaar. Echter vind ik dat dit niet waar is.

Als je een kwast zoekt voor je foundation aan te brengen kun je beter voor een synthetische kwast gaan want deze zal minder foundation opnemen. Een kwast met echte dierenharen neemt de foundation op, je foundation zal dus voor een deel verloren gaan aan je kwast. Zonde.

Ook voor concealer vind ik een synthetische kwast fijner, eigenlijk om de zelfde reden. Eigenlijk geld volgens mij dat voor vochtige producten je beter een synthetische kwast kan gebruiken en voor poeder of vaste producten beter een kwast van echt dierenhaar. P1050328

Beauty Essentials Oogschaduw Kwast

Dierenharen kwasten

Dierenharen worden vaak slecht gezien omdat het dier ervoor gedood zou zijn. Nou weet ik er natuurlijk niet het fijne van maar ik zie MAC niet een geit vermoorden als ze net zo goed hem kaal kunnen scheren of plukken ? Natuurlijk is het nog niet fijn voor de dieren maar in de zomer zal de geit er niet heel veel last van hebben en in de winter groeit zijn vachtje weer gewoon terug ! Voor poederoogschaduw en voor blush en poeder voor je gezicht kun je het best een kwast nemen van echt dieren haar, deze zal dit beter oppakken. Al kan dit alles ook met een synthetische kwast, dat is geen probleem. Dierenhaar zal wellicht wat zachter aanvoelen.

P1050603

Nieuwe kwasten

Als je net wat nieuwe kwasten hebt gescoord wil je ze  natuurlijk meteen gebruiken, i don’t blame you, maar was ze alsjeblieft eerst. Je weet nooit wie de kwast heeft aangeraakt en wat er mee gebeurt is en je zal al die bacteriën op je gezicht krijgen. Blugh. Was hem dus eerst onder lauw water met een beetje babyshampoo en laat hem daarna goed drogen. Dit kan bij grotere kwasten een tijdje duren. Heb geduld. Synthetische kwasten drogen over het algemeen wel sneller. En trek de losse haren van de kwast eruit. Als de kwast net nieuw is kunnen dit er wel een paar zijn. Schrik niet, behalve natuurlijk als alles er uit valt ..

Verzorgen en schoonhouden

Je kan kwasten wassen met babyshampoo of een mengsel van afwasmiddel en olijfolie. Ik raad de babyshampoo echter aan, dit is vaak nog zachter !

Tussen de wasbeurten door wil je je kwasten waarmee je foundation en oogschaduw aanbrengt heel schoonhouden. Je wil geen bacteriën op je gezicht aanbrengen ! Dit kan met een brush cleanser. INGLOT en MAC hebben er een, voor budget kan je kijken bij ELF al vind ik de geur zo storend dat ik er misselijk van word en de cleanser niet kan gebruiken, helaas.

Waar kwasten kopen ?

Kwasten kun je natuurlijk op allerlei plekken kopen, als beginner kun je prima HEMA, Catrice en Essence kwasten gebruiken. Later kun je overstappen naar sigma en Zoeva en daarna eventueel op de duurdere merken als MAC en INGLOT. Op Ebay kun je ook kwastensets kopen al moet je wel uitkijken voor de kwaliteit ! Zorg ervoor dat je de kwasten koopt die je écht wil, koop geen set waar je de helft niet van hoeft. Hier schiet je niet meer op.

www.maccosmetics.com

www.inglotnl.nl

www.zoeva.nl

www.sigmabeauty.com

Hopelijk hadden jullie wat aan dit artikelen, ik weet natuurlijk niet alles van kwasten maar eventuele vragen kunnen altijd gesteld worden !

Liefs,

Nina

2 Reacties to “Make-Up kwasten”

  1. Margarita 21 juni 2012 bij 17:44 #

    Leuk artikel! Ik wilde net een paar nieuwe kwasten kopen, dus heel erg bedankt voor de tips :)

    • nivabeauty 21 juni 2012 bij 17:46 #

      Dank je wel, heel leuk dat ik je kon helpen !
      Hopelijk vind je een paar mooie kwasten (:

Geef een reactie

