De vakantie tag: been there, done that!

15 Jun

Op de blog van teske zag ik deze tag voorbij komen, en ik vond hem heel leuk. Ik ben dol op vakantie en aangezien het over een tijdje zomervakantie is, leek het me leuk deze in te vullen. Kijk mee naar mijn vakantie tag!

20120614-193207.jpg
Ibiza, 10 jaar

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?

Australië, Thailand, Amerika, Nederlandse Antillen (Curacao), Egypte, Spanje, Frankrijk, Italië, Griekenland, Turkije, België, en Nederland of course.

20120614-193224.jpg
Ibiza, 12 jaar


Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?

Er zijn zóveel landen waar ik nog een keer heen wil! China, Japan, Mexico, Canada, Engeland, Zweden, Denemarken, Zuid-Afrika, nog een keer naar Australië, Thailand en Amerika, en zo zijn er nog veel meer landen. Als ik echt moet kiezen, ga ik voor Zuid-Afrika. Denk ik. Of toch Amerika…

20120614-193258.jpg
Florida, 9 jaar

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)

Ik ben dol op strandvakanties, als ik naar een land in Europa ga is voor mij de ideale vakantie aan het strand liggen en zo eens in de paar dagen een (culturele) stad of dorp bezoeken. In Amerika wil ik echter flink shoppen, en voor andere landen buiten Europa wil ik mijn tijd niet verspillen met aan het strand liggen, maar wil ik naar mooie en bijzondere plekken. Als ik naar een bijzonder land ga, wil ik er ook echt álles van zien!

20120614-193536.jpg
Australië met papa, 3 jaar

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?

Ik wil zeker nog eens naar Australië en Thailand. Ik was nog een mini evaatje toen ik daar was dus weet er niet belachelijk veel meer van. Ik wil nog zoveel zien! Ook wil ik graag nog een keer terug naar Amerika, en Egypte vond ik ook geweldig. En Curacao! Zo mooi!
Als ik echt moet kiezen… Dan kies ik voor Australië. En Curacao.

20120614-193550.jpg
Ibiza, 13 jaar

Laat je allerleukste vakantiefoto zien.

Lastig, ik heb zoveel vakantiefoto’s! Maar een paar komen erg dicht in de buurt;

20120614-193244.jpg
Curacao, 9 jaar, zwemmen met dolfijnen

20120614-193614.jpg
Egypte, ongeveer 7/8 jaar, met mijn grote nicht

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?

Nee, ik werk nog niet!

20120614-193802.jpg
Spanje, dit jaar, met mijn middelste zusje.

Met wie ga je meestal op reis?

Met mijn ouders en twee zusjes. Mijn ouders zijn echter dit jaar gescheiden, dis vanaf nu zal ik op vakantie gaan met mijn zusjes en één van de twee ouders. Met de andere ouder ga ik dan ergens anders heen.

20120614-193637.jpg
Florida, negen jaar , met mijn middelste zusje (en als je goed kijkt zie je mijn vaders hoofd ook nog ergens…;))

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)

Ik wil met de hele familie op vakantie. Opa’s, oma’s, tantes, ooms, neven, nichten, allebei mijn ouders en mijn zusjes. Iedereen bij elkaar.
Ook lijkt het me heel leuk om met vriendinnen op vakantie te gaan!

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?

Ik zou mijn ouders, zusjes en vriendinnen meenemen. Als ik echt moet kiezen mijn vader, ik denk dat ik aan hem het meeste heb als ik op een onbewoond eiland zit.
Verder mijn ipod, een survivalgids, en een opblaasbare boot. Oh, en ik denk dat ik mijn moeders professionele camera ook even steel. En ik ga bergschoenen kopen!

20120614-195616.jpg
Ibiza, 13 jaar, met mijn jongste zusje

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?

Ja! Noord-Holland, Catzand, Zeeland, Friesland, Groningen, Drenthe, Brabant, welke steden kan ik niet precies zeggen maar ik ben best vaak voor een paar daagjes in Nederland op vakantie geweest. Of ik echt langer dan twee weken in eigen land ben geweest voor vakantie… volgens mij niet.

20120614-193520.jpg
Vlissingen met oma, 3 jaar

Ga je liever naar een attraktiepark of naar een dierentuin?

Allebei vind ik heel leuk, maar ik kies toch voor het eerste. Ik ben dol op achtbanen en andere leuke attracties.
In florida was ik trouwens in Bush Gardens, dat is een pretpark en dierentuin in één. Dan zat je in de achtbaan en stonden onder je de olifanten. Heel gaaf!

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit op skivakantie ben geweest… Maar ik ben dol op zon en vind het vreselijk als ik op vakantie niet aan het strand kan liggen… Zonvakantie dus.

20120614-200253.jpg
Ibiza, 13 jaar

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?

Hmmmm… Moeilijk. Ik zou Australië en Thailand willen zeggen, maar toen was ik nog heel klein dus daar weet ik niet meer zoveel van. Egypte, Amerika en Curacao vond ik te gek. Echt de landen die ver weg zijn dus, dat vind ik altijd heel leuk omdat het zo anders en zo indrukwekkend is.

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?

De keren dat ik of mijn zusje wagenziek werden in de auto, vreselijk. Verder kan ik op het moment niet zoveel bedenken , wel weer ik dat we een keer een vijf dagen op terschelling waren, en ik vier dagen lang superziek in bed heb gelegen…

20120614-200301.jpg
Ibiza, met mijn middelste zusje, 13 jaar

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?

Met mijn moeder twee weken Italië, eerst naar de kust en daarna naar een dorpje onder Rome. Met mijn vader ga ik een week naar Ibiza (Spanje), ons favoriete vakantieeiland. Hier komen we al sinds mijn 10e en het blijft heerlijk!

Waar zou je nooit op vakantie gaan?

Lastig, ik kan niet zo gauw iets bedenken. Ik zou denk ik niet zo gauw naar een land gaan waar het echt levensgevaarlijk is vanwege oorlog bijvoorbeeld. Ik weet het eigenlijk niet…?

20120614-203543.jpg
Bloemendaal met Nina, dit jaar

hopelijk vonden jullie hem leuk, neem hem over zou ik zeggen en laat weten waar jij graag op vakantie gaat!
x Eva

note; net als Nina deed bij haar artikel, wil ik er ook even bij zeggen dat ik dit niet zeg om op te scheppen. Alle foto’s, verhalen en vakantieervaringen zijn totaal niet bedoeld om op te scheppen, integendeel.
Ik wil gewoon graag vertellen over wat ik leuk vind, en waar ik ben geweest. Vat dit dus niet op als een ‘kijk-ik-ben-cool-want-ik-ben-naar-verre-landen-op-vakantie-geweest’ – artikel! ;) liefs xx

Eén reactie to “De vakantie tag: been there, done that!”

  1. Eef 14 juli 2013 bij 12:10 #

    Ik vind hem leuk!! :)

Geef een reactie

