Fashionable het EK door!

11 Jun

Ja dames en heren, het EK is weer begonnen. Dat betekent dat het land oranje kleurt en tijdens de wedstrijden van het (nederlands) elftal zo ongeveer heel nederland /belgië voor de buis hangt. Afgezien van de verschrikkelijke wedstrijd van afgelopen zaterdag, is het natuurlijk hartstikke gezellig. Ook die oranje kleding is erg leuk, maar niet altijd even mooi. Je hebt natuurlijk de kant-en-klare jurkjes van SuperTrash, de modemeisjes en Bavaria, maar het is toch veel leuker en voordeliger om je eigen outfit in elkaar te prutsen? Vandaag laat ik jullie een aantal , zelf samengestelde, rood-wit-blauwe outfits zien!

Ik heb 9 collages gemaakt met verschillende outfits. Ze zijn bijna allemaal rood-wit-blauw, dit is namelijk lekker makkelijkte mixen en matchen (blauwe broek, rood shirt en wit accesoire en je bent klaar) dan oranje kleding, en bovendien heb ik niet veel oranje kledingstukken. Voor mijn oranje koninginnedagoutfit, kijk hier.

Ik ben niet zo heel goed met kleding, ik vindt combineren altijd lastig en hoewel ik leuke kleding heb, weet ik die niet altijd goed te combineren. Gelukkig is het nu geen kwestie van combineren , maar van de juiste kleurtjes bij elkaar zoeken. :)

Dus laten we beginnen!

20120610-230610.jpg
Jurk H&M
Top Monki
Hier draag ik een blauw-wit gestreept jurkje met daaroverheen een rood hemdje. De blauwe strepen zijn niet echt knalblauw, maar het kan prima en ik vindt dit een leuke, niet te bonte outfit, maar toch in stijl.

20120610-230901.jpg
Blauwe skinny jeans Zara
Rode top monki
Zwart-witte sjaal gratis bij Etos (van l’oreal, tijd geleden)
Blauw t-shirt h&m
Rode short rags for girls

Hier zie je twee outfits in één collage; eentje met blauwe broek, rode top en witte sjaal (nouja, met zwarte vlekken. Een echt witte sjaal heb ik helaas niet), en één met rode short , blauw shirt en witte sjaal. Op die manier kun je nog veel meer combinaties maken (witte broek, rode top, blauwe sjaal, – blauwe broek, witte top, rode sjaal, – rode broek, witte top, blauwe sjaal, etc. ). De rode short heb ik al heel lang en zit dus niet meer heel mooi. En het rood is meer vaalroze geworden, maar ik heb geen andere rode broek dus we doen gewoon even alsof het een prachtge, felrode short is! :)

20120610-231336.jpg
Rode top monki
Witte gehaakte top h&m
Blauwe jeans zara

Op de foto’s zie je het niet heel goed, maar hier draag ik een blauwe broek, rode top (ja , alweer! Ik heb maar één rood hemdje, vandaar ) en daaroverheen een wit, gehaakt hemdje. Ik weet niet precies wat ik ervan vindt, aan de ene kant vind ik het als het zo in mijn broek gestopt is, met het ‘visnet’ effect van de witte top wel leuk, aan de andere kant vindt ik het niet geweldig staan. Hmm. Ik ben er nog niet helemaal uit, jullie?

20120610-231625.jpg
Vest Billy Jeans
Short rags for girls
Deze combinatie zou ik niet zo dragen, ik vind het shortje niet zo leuk samen met het vest. Maar als ik een lange, rode jeans zou hebben zou ik het wel heel leuk vinden! Rode jeans, wit vest met blauwe details. Tadaaa!

20120610-231817.jpg
Shirt Nike
Jeans h&m
Hier de minst orginele combinatie: een voetbalshirt met spijkerbroek. Toch vindt ik dit shirt heel leuk, niet het standaard oranje, een rustig shirt maar toh duidelijk met de Nederlandse vlag erop. Deze kocht mijn moeder ooit toen ze met mijn vadrr voor het WK een wedstrijd in Duitsland gig kijken, maar nu stond hij haar niet meer zo leuk dus mocht ik hem aan. Dit shirt had ik ook aan tijdens Nederland-Denemarken.

20120610-232059.jpg
Rode top Monki
Witte short H&M
Blauwe gympen converse
Rood-wit-blauw, van beneden naar boven. Een luchtige, zomerse outfit die redelijk simpel maar toch volledig in thema is. De blauwe gympen kunnen natuurlijk ook een hoedje, sjaal, pumps, tas of ander accesoire zijn!

20120610-232325.jpg
Hemdje cks
Short rags for girls
Deze oufit is héél oud. Dit had ik twee jaar geleden met het wk ook aan, en toen had ik deze kleren ook al heel lang. De top is blauw met wit gestreept, het is echter niet heel goed te zien dus ik zou denk ik toch nog een ander wit accesoire toevoegen. Buiten dat (en dat het nogal oud en klein is), vind ik het best een aardige outfit, niet heel bijzonder.

20120610-232552.jpg
Wit shirt h&m
Oranje gehaakte giletje monki
Jeans h&m
En dan eindelijk oranje! Hier draag ik een simpele jeans, wit shirt en om het geheel toch een ek-tintje te geven, een oranje vestje/giletje. Oranje maar totaal niet overdreven aanwezig. Dat is wat we willen.

20120610-232819.jpg
Wit shirt h&m
Jeans h&m
Oranje bloem Zenner
Hoedje h&m
Holland sjaal onbekend
En als dat allemaal niks wordt kun je ook gewoon voor een basic outfit met ek-accesoires kiezen. Op de foto zie je een holland sjaal, oranje bloem voor op je kleding en haar, en blauw hoedje. Rood acceoire erbij en ook jij bent weer in thema. Zo makkelijk is het!

Op de meeste foto’s draag ik geen schoenen, maar deze converse gympen vond ik wel toepasselijk: wit met blauwe en (bordeaux)rode details! ;)

20120610-233151.jpg

20120610-233156.jpg

Natuurlijk hebben jullie niet precies dezelfde kleding als ik, maar misschien wel iets soortgelijks en gebruik anders je eigen fantasie. De meeste van mijn outfits bestaan uit een simpele top, broek en accesoire of schoen. Zoiets heb je vast wel in je kast hangen! Helemaal niet moeilijk, en hopelijk heb ik jullie inspiratie gegeven voor het verzinnen van een ek-outfit!

note: ik merk nu op dat ik op bijna elke foto met mijn linkerhand in mij zij sta. Héél origineel. Tja, poseren voor de foto gaat nooit mijn sterkste kant worden! :)

wat vinden jullie van mijn outfits? Heb ik jullie genoeg inspiratie gegeven? Wat trek jij aan met het ek? All the way oranje of gewoon je normale kleding? Liefs, Eva.

8 Reacties to “Fashionable het EK door!”

  1. Louise 12 juni 2012 bij 16:13 #

    Ik vind je helemaal niet zo sukkelig wat mode betreft! De look met het rode shirt en de witte short vind ik het leukst! Zelf doe ik er totaal niet aan mee veel te druk, met verhuisen en klussen :p Veel plezier woensdag als je gaat kijken :)

    xx

    http://liquoriceandpumps.blogspot.nl/

    • nivabeauty 12 juni 2012 bij 17:15 #

      Thanks :) oh, succes met de verhuizing…! Dankjewel, jij ook! X

  2. deijsprinses 11 juni 2012 bij 19:02 #

    Ha! Leuke combi’s!

    • nivabeauty 11 juni 2012 bij 22:15 #

      Thanks :) altijd leuk om complimentjes tekrijgen over mijn kleding, ben namelijk echt een sukkel wat mode betreft ;p x

  3. Margarita 11 juni 2012 bij 16:01 #

    Leuke kleertjes :) Ik doe zelf alleen niet zo mee met de oranje-gekte, maar ik vind het er bij anderen wel heel leuk ietzien :)

    • nivabeauty 11 juni 2012 bij 17:27 #

      Thanks! Haha ja als het té bont wordt maak je mij ook niet heel blij. Dankjewel :)

  4. Marte 11 juni 2012 bij 12:22 #

    Ziet er leuk uit, Eef! x

Geef een reactie

