Kruidvat nagellakremover pads vs. sephora nagellakremover

18 Mei

Twee handige nagellakremovers, allebei fijn in gebruik maar welke is het handigst, beste, fijnste en goedkoopste? Ik behandel vandaag twee nagellakremovers in een comparison!

20120515-233342.jpg
Dit zijn ze, rechts sephora van 7,00 , links kruidvat van 1,80. Er zijn ook vegelijkbare producten van andere merken.
1-0 voor kruidvat wat betreft prijs dus!

20120515-233357.jpg
Die van het kruidvat bevat 20 pads, je kan er dus zo’n 20 keer je nagellak mee weghalen.
Die van sephora kun je net zo lang gebruiken tot alle remover die in de spons zit , op is. Maar volgens mij gaat dat nog heel lang duren, en daarna kan je hem ook weer bijvullen.
1-1!

20120515-233424.jpg

20120515-233434.jpg

20120515-233447.jpg
De pads van het kruidvat zijn heel dun, vochtig maar niet te druiperig en nat, en werken prima. Je hoeft het wattenschijfje maar een paar keer over je nagel te halen.

20120515-233504.jpg

20120515-233521.jpg

20120515-233531.jpg

20120515-233550.jpg
die van sephora werkt eigenlijk ook prima, je draait met je vinger rond zodat het sponsje je nagellak eraf haalt. Ze werken dus allebei even goed, maar dit punt geef ik toch aan sephora omdat hij gewoon nét iets sneller is. Dop eraf, draaien, hop, klaar. Het scheelt weinig, maar bij kruidvat ben je toch iéts langer bezig om de lak eraf te halen en je zit daarna met een watje wat je kwijt moet.
2-1 voor sephora dus, maar et scheelt amper!
20120515-233611.jpg
De verpakking is qua gebruik allebei handig, maar om mee te nemen is die van het kruidvat stukken handiger. Deze heb ik dan ook standaard in mijn tas zitten, terwijl sephora redelijk wat plek in beslag neemt in mijn nagelbak.
2-2 dus!

De geur. Die van sephora, gedverdemme, echt zo’n typische nagellakremovergeur. Helemaal niet lekker!
Die van het kruidvat ruikt echter heerlijk, lekker zoet en snoepig. Veel fijner! Jullie kunnen het volgens mij wel raden….
3-2 voor kruidvat.

En als laatste de ingrediënten.
In die van sephora zitten geen parabenen en aceton, maar wel alcohol. Die van het kruidvat bevat panthenol, en ook alcohol. Ik kon niet precies vinden welke nou beter voor je nagels is, maar ik merk dat kruidvat mijn nagels iéts uitdroogt, sephora niet.

We eindigen dus met een gelijke 3-3. Ik moet zeggen dat het niet veel uitmaakt, en het ligt ook aan wat je in een nagellakremover zoekt.

Als het je niet heel veel uitmaakt zou ik voor kruidvat gaan, lekker goedkoop, ruikt prima en is goed in gebruik.
Maar dat wil niet zeggen dat sephora slecht is , zeker niet. Deze is gewoon onwijs handig in gebruik, je doet er eeuwig mee en hij is redelijk goed voor je nagels.

Ik blijf beide met veel plezier gebruiken, sephora thuis en kruidvat als ik niet thuis ben en mijn nagellak gechipt is.

Hopelijk heb ik jullie kunnen helpen, en hebben jullie één van deze twee?

X eva

Ps: lees hier mijn review van de sephora nagellakremover!

Geef een reactie

