1 oogschaduw, 1 kwast, 4 looks

16 Mei

Als je op vakantie gaat, een weekendje weg bent, of gewoon geen heel erg uitgebreide stash hebt, is het altijd handig een paar producten te hebben waarmee je meerdere looks in elkaar kan zetten. Zoiets heb ik met mijn catrice help me i’m stranded oogschaduwduo en mijn h&m duokwast. Benieuwd wat ik draag als ik op vakantie niet tevele make-up mee wil sleuren? Kijk snel verder!

20120515-231004.jpg

20120515-231013.jpg

20120515-231020.jpg

20120515-231026.jpg
Dit zijn ze. Met deze twee producten kan ik vier looks in elkaar zetten. De kwast is van de h&m, was zo’n twee euro en heeft aan de ene kant een pencilbrush en aan de andere kant een angled brush. Superhandig!

Look 1:
Bij deze look zet je met de afgesneden kwast en de matte donkerbruin een lijntje boven je wimperrand. Voor extra pigmentatie kan je de oogschaduwkwast een klein beetje vochtig maken. Je kan het lijntje een beetje door laten lopen en klaar! Hoe simpel is dat?

20120515-231350.jpg

Look 2:
Nu gebruik je weer alleen de donkerbruin. Breng met de pencilbrush in je crease en de outer v van je oog oogschaduw aan. Maak de buitenkant van je oog iets donkerder en blenden maar! Blenden met een pencilbrush gaat niet heel makkelijk, maar het kán wel!
Verder kan je nog wat varieëren met de highlighter in je binnenste ooghoeken of over de bruin heen, wat bruin onder je oog, etc.

20120515-231656.jpg

Look 3:
En nu gaan we mengen! Pak weer de pencilbrush en dip hem eerst in de bruin, dan in de goude highlighter, weer in de bruin, in de goud, en ga zo maar door. Daarna heb je, als het goed is, de twee kleuren gemengd tot een bruin/goud licht glitterige kleur. Dit kan je aanbrengen over je hele bewegend ooglid en dan ben je eigenlijk al klaar. Voor meer diepte breng je de donkerbruin nog aan in je arcadeboog en buitenkant van je oog.

20120515-231932.jpg

Look 4:
En voor de laatste zetten we eerst met het afgesneden kwastje een bruin lijntje van halverwege je ooglid tot aan de buitenkant, boven én onder je oog. Daarna smudge je het lijntje weer een beetje uit met de pencilbrush. Vervolgend doe je hetzelfde met de highlihter, maar dan in je ooghoek. Breng de hihlighter aan aan de binnekant tot halverwege je ooglid, boven en onder en vervaag met de pencilbrush. Tadaa!

20120515-232241.jpg

Dat was het, hopelijk zijn de foto’s een beetje duidelijk want looks fotograferen vind ik nog erg moeilijk! Tot slot kan je met de angled brush en de matte bruin nog je wenkbrauwen bijwerken (ik doe dat altijd met deze oogschaduw!), als de kleur tenminste een beetje matcht, haha! Sorry dat ik op voorgaande foto’s mijn wenkbrauwen nog niet had bijgewerkt, dit was ik vergeten!

20120515-232510.jpg

Ook kun je de highlighter met je vingers of de pencilkwast op je jukbeenderen aanbrengen voor een mooie glans. Ik heb ook geprobeerd heeel lichtjes met de bruin te shapen, als je het heel subtiel doet is dat ook best mooi!

20120515-232643.jpg

wat vinden jullie hiervan? Handig of sleep je toch liever elke keer je halve stash mee? En eerlijk zeggen, wat vinden jullie van de oogmake-up?
Liefs, eva.

20120515-233021.jpg

20120515-233032.jpg
sorry voor het ietwat smoezelige uiterlijk van het paletje, zo zie je maar; ik gebruik hem graag! ;)

Geef een reactie

