Een strak spaarplan, hoe houd je het vol?

14 Mei

Ik ben aan het sparen sinds mijn verjaardag, ik heb sinds dien namelijk een doel voor ogen, namelijk dit doel. Oh, wat is ie mooi en oh wat wat is ie duur !

Sinds ik aan het sparen ben, heb ik het vrij moeilijk met niks kopen. Maar elke keer als ik met Eva een winkel binnenwandel en er met lege handen uitkom en Eva toch weer is geslaagd ben ik trots op mezelf. Ik heb het weer een keer vaker vol gehouden !

Goed nu mag ik tot September officieel niks meer kopen, tja.. 4 en een halve maand niks kopen valt me niet makkelijk. Gelukkig krijg ik in die tijd nog een laat verjaardagskado’tje en wat geld voor mijn eindrapport waar ik dan wat kleins van mag kopen. Dat scheelt. Een belangrijk punt bij sparen is namelijk om steeds een beetje verder te kijken. Steeds een maand niet en dan krijg je weer wat, zo houd je jezelf tevreden. Ook heb ik nog wat dingen over die ik al heb gekocht/gekregen maar nog niet geopend, deze open ik dan in die maanden alsof ik ze net heb gekocht.

Ook iets wat ik regelmatig doe ik naar mijn bankrekening staren en bedenken ‘Nou Nina daar moet nog een hoop bij !’ Dat helpt, geloof het of niet maar het motiveert. Zo ook eens per 3 dagen kijken naar het doel dat ik heb. Het helpt me te herinneren waarvoor ik spaar, voor een prachtige camera. Jawel.

En wees niet te streng voor jezelf, je wil nog wel gewoon leuk kunnen blijven leven en leuke dingen kopen met je vriendinnen, houd wel het minimale bedrag per maand in de gaten. Erg belangrijk !

Dan wou ik nog wat vertellen over als je een camera wilt gaan kopen, dit is namelijk meestal niet zomaar even maar je wil hier goed onderzoek naar hebben gedaan. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Nikon D5100, een prachtige spiegelreflex camera met wel 16.2 Megapixels en weet ik wel niet nog meer snufjes. Maar eerst wou ik nog een van Canon, inmiddels weet ik dat ik die van Nikon wil omdat mijn vader vrij veel van camera’s weet en ik hem om advies heb gevraagd. Het komt er op neer, dat de 1,8 Megapixel meer bij deze camera haast geen verschil zal uitmaken. En de lenzen van Nikon zijn over het algemeen beter en vangen meer licht. Ook schijnt het zo te zijn dat Canon sommige onderdelen in China laat maken, lekker goedkoop. Terwijl Nikon alles in Japan laat maken, het land waar het merk ook vandaan komt. Hierdoor heb ik dus voor deze camera gekozen en nog een leuke bijkomstigheid ; hij blijkt ook nog eens 60 euro goedkoper ! Yay (:

Zo, het was een artikel zonder plaatjes hopelijk toch leuk om te lezen?

Wat voor camera gebruiken jullie?

Liefs,

Nina

6 Reacties to “Een strak spaarplan, hoe houd je het vol?”

  1. deijsprinses 14 mei 2012 bij 17:14 #

    Ik heb een gewone digitale van 10 mp en daar ben ik tevreden mee. Ik snap die hele hype niet voor die zware fototoestellen. ;)
    Als ik later werk en ik moet een nieuw toestel kopen dan zou ik dat misschien aanschaffen maar voor mij is mijn Samsung die ook veel instellingen heeft meer dan goed genoeg én die heeft in de tijd maar 80 euro gekost.

    • nivabeauty 14 mei 2012 bij 17:19 #

      Haha, ik heb denk ik de hype van mijn vader geërfd. Ik ben vooral de laatste jaren steeds meer bezig geweest met fotografie en hij kan mij daar heel erg mee helpen. Ik heb nu zelf een Casio, deze kan helaas niet scherp stellen en heeft een inzoom vermogen van 3 x denk ik.
      Ik vond het tijd worden om na 4 jaar toch een écht goede camera te kopen en wou toen meteen voor een echt goeie gaan.
      Ik denk dat het voor iedereen anders is, en ik snap heel goed dat je het prima vind om bij je eigen toestel te blijven!
      Liefs,
      Nina

      • deijsprinses 14 mei 2012 bij 17:37 #

        Ik kan het wel begrijpen dat als de papa zo eentje heeft en je weet hoe je het kan gebruiken, het interessant is om zo vroeg al te investeren. :)

        Ik heb gewoon graag zowel wat winkelen en een iets goedkopere camera ;) Maar, dat gezegd zijnde, aangezien ik deze zomer aan mijn eindwerk moet werken en ik mijn vakantiejob heb moeten afzeggen, ben ik nu verplicht niets te kopen. Ik kan het niet over mijn hart krijgen iets te kopen met geld dat er niet zal zijn! :p

        • nivabeauty 14 mei 2012 bij 17:40 #

          Haha, fijn dat je het begrijpt (:
          Ohjee dat klinkt als een nog hardere tijd dan ik tegenmoet zal gaan! Heel veel succes met je eindwerk en hopelijk is er toch nog wat geld over om af en toe wat leuks te kopen !
          Liefs,
          Nina

          • deijsprinses 14 mei 2012 bij 17:49 #

            Ik vrees ervoor maar ik studeer liever af in september dan volgend jaar januari. En als ik afstudeer in september ga ik sowieso gaan werken (of toch werk zoeken) dus ja…

          • nivabeauty 14 mei 2012 bij 18:07 #

            Dat snap ik volkomen, nog even wachten en dan kan je weer shoppen (:
            Liefs,
            Nina

Geef een reactie

