Rimmel wake me up foundation

12 Mei

Foundation, persoonlijk vind ik het best een lastig product! Maar als je het goed gebruikt en een fijne foundation hebt, kan het ook een ontzettend fijn product zijn. Op de beautyglossparty kocht ik de Rinmel London Wake me up foundation, benieuwd of dit dé foundation is voor mij? Lees snel verder ! ;)

20120513-201607.jpg

ik kocht deze foundtion voor vijf euro, maar normaal kost hij volgens mij €12,95. Een prima prijsje voor een drogisterijmerk!

De foudation zit in een mooie, glazen flacon met oranje dop. De verpakking ziet er mooi uit, zo met die dubbele glaswand, vind ik.

20120513-201751.jpg
Op de foto is het moeilijk te lezen, maar de belangrijkste dingen die op de voorkant staan zijn;
Wake me up foundation
Anti-fatigue effect + radiant glow
Spf 15
100 ivory
30 ml

De foundation zou helpen tegen vermoeidheid en je een frisse glow geven. Hij bevat spf 15, ik heb de kleur 100 ivory en een flacon bevat 30 ml. Prima, zo op het eerste gezicht.

20120513-201911.jpg

20120513-202018.jpg

De foundation heeft een pompflacon en daaruit komt een redelijk dun, goed smeerbaar goedje met als je het uitsmeert hele kleine shimmers. Niet te opvallend gelukkig, je wil er niet uit zien als een discobal, maar deze shimmers zijn juist de middeltjes waardoor deze foundation je wakkerder laat lijken!

20120513-202124.jpg
om te laten zien in hoeverre hij dekt , heb ik even een stip op mijn hand gezet.

20120513-202242.jpg
Een dun laagje

20120513-203937.jpg
Een wat dekkerende laag

Eenmaal uitgesmeerd zie je de stip bijna niet meer, maar zo’n stip is natuurlijk wel iets anders dan een rode vlek of pukkeltje. Rode vlekken camoufleert deze foundation prima, mijn huid lijkt er een stuk egaler door. Als je veel pukkeltjes hebt dekt deze foundation daar echter niet gked genoeg voor; pukkeltjes zijn natuurlijk ‘3D’ (haha…) en vallen vaak wat moeilijker te camoufleren.
Voor mij dekt deze foundation prima, hij geeft genoeg dekking om mijn gezicht een stuk egaler te maken, maar dekt ook weer niet te goed en caket mijn gezicht niet helemaal in. (caket… klopt dat? Vast niet, sorry!)

Ik gebruik meestal één of twee pompjes voor mijn hele gezicht, een dun laagje dus. Als ik nog veel donkere kringen en pukkeltjes heb, wil ik ook nog vaak wat concealer aanbrengen maar soms vind ik alleen foundation wel genoeg.

Mocht je je trouwens afvragen waarom ik geen foto van de foundation op mijn gezicht heb gemaakt; ik vind het nooit zo fris eruitzien als je een foto van een onzuivere huid van dichtbij ziet, dit wil ik jullie dan ook niet aandoen. Ik heb wel delen op mijn gezicht waar ik niet zoveel oneffenhedem heb, maar daar zie je het effect weer niet goed… Mochten jullie heel graag foto’s willen, dan kan ik dat natuurlijk altijd nog doen.

En dan de grote vraag;
Zie ik er echt frisser en uitgeslapener uit met deze foundation?
Moeilijk. Sowieso vind ik dat ik er met foundation een stuk frisser uitzie, omdat mijn huid er dan beter uitziet.
Deze foumdation heeft inderdaad door de lichtreflecterende deeltjes een mooie glow , maar glans niet supererg en heeft zelf een soort matte finish, maar dan met gezonde glans. Uuuh , ja… Volgen jullie me nog? ;)
Of deze foundation je echt veel frisser laat lijken dan andere foundations-met-glow, dat denk ik niet. Maar het is wel een prima foundation! Fijn in gebruik, dekt redelijk, geeft een mooie finish en heeft een redelijke prijs.

Ik vind hem zeker aan te raden, tenzij je liever voor een budgetversie gaat, meer (of juist minder) dekking in een foundation zoekt of liever supermatte (of superglimmend, dat kan ook natuurlijk!) wilt.

Kortom, ik ben blij met deze foundation en ben, sinds ik deze heb, weer regelmatig foundation gaan gebruiken, terwijl ik dat eerst niet deed!
hebben jullie ervarig met mijn foundation of heeft mijn review je misschien wel heel nieuwsgierig gemaakt? Iets voor jou misschien? Kus , Eva.

5 Reacties to “Rimmel wake me up foundation”

  1. deijsprinses 13 mei 2012 bij 14:35 #

    Ik ga een beetje vervelend doen en zagen. Forgive me ;)
    Zou je die foto’s soms met natuurlijk daglicht kunnen maken en iets scherpen? Ik vind het heel erg moeilijk om zo af te leiden of het product wel iets zou zijn voor mij omdat de foto’s veel te oranje zijn…. :s

    • nivabeauty 13 mei 2012 bij 20:01 #

      Haha nee kritiek en tips zijn juist goed! :)
      Ik vind dat je gelijk hebt en stiekem denk ik elke keer als ik weer eens te donkere foto’s heb gemaakt; ‘eva, dit kan je eigenlijk niet maken…’ maar toch doe ik het elke keer weer omdat ik ’s avonds gewoon mijn artikelen voor de volgende dag typ en ivm met school graag mijn artikelen van tevoren af heb zodat ik er helemaal niks meer hoef tr doen. Ik zal even kijken of het daglicht nu noggoed is en als dat zo is zal ik wat nieuwe foto’s maken, anders doe ik het morgen. Bedankt voor de tip en ik ga er zeker op letten, ik snap hele goed hoe belangrijk foto’s zijn! X eva

    • nivabeauty 13 mei 2012 bij 20:03 #

      Oh en over de scherpte; op het moment heb ik geen goede camera om foto’s mee te maken en doe ik dit met een ipod die niet kan scherpstellen. Ik heb wel een andere camera maar het is me nig niet gelukt daarmee foto’s over te plaatsen naar een computer. Ik ben druk op zoek naar en oplossing en tot die tijd ga ik er ewoon het beste van maken!

      • deijsprinses 14 mei 2012 bij 10:39 #

        Ik vind het nu al veeeel beter! Bedankt!
        Nu zie je echt hoe het product werkt. Ik ben blij dat je je niet persoonlijk aangevallen voelt want “kritiek” slikken doet niemand graag!

        • nivabeauty 14 mei 2012 bij 15:12 #

          Haha dankjewel! Gelukkig, het is natuurlijk ook debedoeling dat je het product zowel op foto’s als in het artikel goed kan beoordelen. Ik ben blij dat de foto’s nu wat beter zijn, en tips zijn natuurlijk altijd welkom! :)
          Tuurlijk vat ik het niet persoinlijk op , kritiek is niet altijd even leuk maar gelukkig kan ik daar meestal wel mee omgaan, en bovendien had je helemaal gelijk en wordt de site van kritiek alleen maar beter! ;)
          Kus, eva

Geef een reactie

