Dr. Hauschka Kalmerings Masker

9 Mei

Vandaag besloten ik en mijn moeder een heerlijk maskertje te gebruiken, morgen begint school weer ( en voor mijn moeder werk) en daar kun je wel even wat verwenning vooraf bij gebruiken. Mijn moeder had een maskertje liggen, een Kalmerings Masker, precies wat we nodig hadden !

P1050184

Maskertjes kennen we allemaal wel, van die zakjes die je een keer gebruikt. Ik vind het altijd fijner als ik een tube heb, hier kan ik langer mee doen en je hebt niet nog een kwart over wat uitdroogt. Vandaag verwende ik mezelf met een heerlijk masker van Dr. Hauschka, we hebben hier al vaker over gehad. Om kort samen te vatten maakt Dr. Hauschka natuurlijke producten die heel fijn werken. Vooral voor een gevoelige huid zijn natuurlijke producten heel prettig om mee te werken. De producten zijn vaak minder agressief, wat ik heel erg fijn vind.

P1050182

Een probleem dat ik al een tijdje heb ik droge oogleden, heel raar want de meeste mensen hebben juiste vette oogleden, ik smeer daarom elke avond mijn ogen in. Het fijne aan dit masker is dat het ook op de huid rond de ogen gebruikt kan worden, ik vond dat mijn ogen wel even wat verwenning mochten krijgen. Ik heb geen foto van het masker op mijn huid gemaakt omdat het meer een vette crème is. Het is wel een masker maar het is niet zichtbaar zoals de meeste maskers die we bij de drogist kopen. Een deel van het masker trekt als het ware in je huid en het andere haal je er na 20 minuten af met een doekje met warm water. Dit vind ik altijd heel fijn, een warm doekje (:

 

P1050213

Het masker komt in een tube, dat vind ik fijn want dit is erg hygiënisch. Voor mijn hele gezicht had ik maar een vingertop aan product nodig. Het is een heel zuinig masker. Er zit 30 ml in de tube, dat is niet weinig maar ook niet veel. Hert is precies goed, want je hebt maar weinig nodig en je kan het gebruiken 1 à 2 keer per week. Het masker is iets minder dan een jaar goed, ik ben er erg tevreden over.  Na het eraf halen voelde mijn huid heerlijk zacht en gevoed. Het is geen verfrissend masker, het is echt om te ontspannen. Dat werkte echt en dat heb ik niet vaak.

Het masker zou ook de roodheid uit mijn huid halen en het egaliseren. Ik moet zeggen dat dat is gebeurt, rond mijn neus is zelfs de roodheid wat weggetrokken. Iets wat normaal niet zo snel gebeurt.

P1050215

In de tube ziet het masker er wat grijs-bruinig uit, maar op je gezicht verdwijnt dit al gauw en word het gewoon een glimmende laag.

Het masker heeft een lichte geur, ik vind het niet storend. Het is een beetje kruidig en crèmig, niet bijzonder maar ook niet vervelend.

P1050180

Goed laten we overgaan naar het enige jammere van het masker, de prijs. Je betaald voor de tube van 30 ml namelijk €31,50. Ik vind het op zich niet heel duur voor mensen die écht voor natuurlijke producten gaan en daar meer voor willen betalen. Voor de meeste mensen zal het echter een beetje over de top zijn. Bedenk wel dat je maar een minimale hoeveelheid nodig hebt voor een keer. Ik weet niet of ik zelf zo snel een duur masker zou kopen, maar aangezien mijn moeder een Dr. Hauschka fan is kan ik wel even meeprofiteren van haar masker haha.

Het kalmerings masker van Dr. Hauschka is te koop bij natuurwinkels en hun online webwinkel voor €31,50.

Wat voor masker gebruiken jullie ?

Liefs,

Nina

7 Reacties to “Dr. Hauschka Kalmerings Masker”

  1. rosaa 9 mei 2012 bij 17:48 #

    leuk!

  2. Phien 9 mei 2012 bij 17:48 #

    Leuk artikel, fijn dat je even jou eigen mening geeft.

    Gr,
    Phien

    • nivabeauty 9 mei 2012 bij 19:19 #

      Ik geef altijd mijn échte mening, ik vind het altijd vervelend als mensen een artikel schrijven en hun mening laten beinvloeden door of iets is opgestuurd of andere invloeden.
      Fijn dat je het waardeerd !
      Liefs,
      Nina

  3. Amber 9 mei 2012 bij 17:46 #

    Duur, maar zo te horen is het het waard!

    • nivabeauty 9 mei 2012 bij 19:18 #

      Haha voor mij wel, het hangt waarschijnlijk wel van je huidtype af. Voor droge huid erg fijn.
      Liefs,
      Nina

  4. deijsprinses 9 mei 2012 bij 16:47 #

    Dat is heel erg duur, amai!

Geef een reactie

