How to; glitternagellak draagbaar maken

4 Mei

Glitter op je nagels. Je vind het geweldig, je vindt het niks of je vindt het, zoals ik, wel leuk voor af en toe maar al gauw too much. Op dat laatste heb ik een paar dingen bedacht. Ben je benieuwd hoe je glitternagellak kunt dragen zonder over the top nagels te hebben? Lees snel verder!

Voor alle manieren heb ik een glitterlakje van miss sporty gebruikt. Dit is eigenlijk geen topcoat, maar omdat hij heel erg doorshijnend is, draag ik hem meestal wel als topcoat. Voor alles kun je dus een topcoat gebruiken, voor een paar manieren kun je ook wel gewone glitterlak gebruiken maar een topcoat is het handigst. Een glittertopcoat is zowieso leuk, hiermee kan je elke lak die je wilt omtoveren tot glitternagellak!

één glitternagel
Een goed alternatief voor ál je nagels in een glitterbad dopen, is om slechts één nagel een glitterjasje te geven, het liefst je ringvinger. Misschien hebben jullie dit al wel eens voorbij zien komen, en het staat erg leuk, moet ik zeggen!
Het is supersimpel; lak al je nagels in een leuk kleurtje, en doe over je ringvingers een glittertopcoat, of lak ze met een glitternagellak. Tadaa, net wat extra’s, maar geen extreem aanwezige glitterbom.

20120501-220750.jpg

matte glitters
Wat ook leuk is, is om al je nagels een glitterlakje/lakje met glittertopcoat te geven, en daaroverheen weer een matte topcoat te doen. Dit geeft een heel speciaal effect! Je moet het leuk vinden, en ik persoonlijk vind het best geslaagd.

20120501-221045.jpg

glitter manicure
Jullie kwnnen vast de french manicure wel, waarbij je het witte randje van je nagels nog eens extra wit maakt met een wit nagellakje. Maar je kan dat witte nagellakje ook vervangen voor… Juist ja, een glitter topcoat/nudekleurige glitterlak! Dit ziet er heel speciaal en schattig uit, zo’n klein glitterrandje op je nagel!

20120501-221638.jpg
Dit kan je trouwens ook op een gekleurde ondergrond doen, dus je nagels eerst een kleurtje geven en dan de glitters opdoen.

sneeuwtoppen
Deze noemde ik ‘sneeuwtoppen’, omdat hij me een bewtje doet denken aan de sneeuw die op de toppen van de bergen ligt. (denk; mijn nagels zijn de bergen, en de glitters zijn de sneeuwvlokjes) Dit is eigenlijk het omgekeerde van de ‘glitter manicure’, bij de manicure doe ke de glitters op het uiteinde van je nagel, bij deze doe je ze aan het begin. Deze vind ik wel heel cool eigenlijk, het ziet er apart uit en trekt de aandacht naar je nagels toe. Je draagt glitters, maar toch niet helemaal en het is zeker niet too much, vind ik.

ik hoop dat de foto’s en mijn uitleg enigzins duidelijk zijn, en dat jullie hier wat aan hebben! Dragen jullie graag glitters, of juist niet?
xx Eva

2 Reacties to “How to; glitternagellak draagbaar maken”

  1. deijsprinses 4 mei 2012 bij 16:07 #

    Ik draag ze graag maar ik haat het om het er af te krijgen!

    • nivabeauty 4 mei 2012 bij 19:35 #

      Jaaa! Oh dat ia zo’n ramp! Gelukkig valt die ik heb wel mee haha!

Geef een reactie

