Tip; een superdunne eyeliner zetten

2 Mei

Eyeliner. Ik vind het een prachtig product, maar oh wat is het lastig aanbrengen! Als ik net een mooi lijntje heb gezet, verpest ik mijn andere oog weer. Hobbelig, te dik, nog een stuk huid eronder zochtbaar, niet donker genoeg… Vreselijk.
Ik heb ook wel eens dat ik me heb opgemaakt en dat ik mijn winpers wat meer volume wil geven, of gewoon iets wil toevoegen aan mijn look, maar dat eyeliner weer net too much wordt. Dan is een heeeeel dun lijntje boven je wimperrand altijd heel mooi, maar zo dun krijg ik mijn lijntje echt niet…
Maar laatst bedacht ik een handig trucje wat ik graag met jullie wil delen!

het is eigenlijk supersimpel , het enige wat je nodig hebt is eyeliner, een kwastje en een wattenschijfje of doekje met makeupremover.

Wat je doet is het volgende; voordat je je ogen met oogschaduw en mascara opmaakt, zet je met eyeliner een lijn tgen je wimperrand aan. Hoe hobbelig of dik hij ook is maakt niet uit , je moet alleen opletten dat er geen huid meer zichtbaar is tussen je lijntje en je wimperrand.

Als alles ‘ingekleurd’ is, pak je je make-upremover. Je haalt sinpelweg het watje over je ogen , hierdoor haal je de eyeliner dus weer weg. Maar let op; haal alleen het watje over je ooglid, en ga heeel dicht bij je wimperrand niks schoonmaken! De bedoeling is dat de eyeliner van je ooglid af is, maar dat er tegen je wimperrand nog een ‘restje’ eyeliner overblijft, en je dus een superdun streepje boven je wimpers hebt!

Daarna kan je je verder opmaken met oogschaduw en mascara, zolang je niet helemaal tegen je wimperrand makeup zal doen, blijft de eyeliner gewoon zitten.

Dit was het, ik zelf vind het heel handig als ik me heb opgemaakt, maar toch iets vollere winpers of een strakkere look wil, dit bereik je door een megadun lijntje op bovenstaande manier te zetten. Geen aanwezige eyeliner, maar toch iets extra’s voor je make- up. Super mooi en handig!

hopelijk hadden jullie er wat aan, liefs eva.

20120501-093147.jpg
zet een lijntje

20120501-093415.jpg
Haal het weg met make-up remover

20120501-093324.jpg
nu heb je een superdun lijntje!

3 Reacties to “Tip; een superdunne eyeliner zetten”

  1. joycelysanne 2 mei 2012 bij 15:05 #

    ik vind eyeliner geweldig spul, maar inderdaad niet zo handig in gebruik!

  2. deijsprinses 2 mei 2012 bij 13:27 #

    Ik hou toch liever van een goed zichtbaar lijntje. Natuurlijk niet zoals Amy Winehouse maar goed.

    • nivabeauty 3 mei 2012 bij 11:29 #

      Haha ja dat vind ik ook mooi, maar af en toe wil ik toch geen eyeliner omdat ik de look op zichzelf al mooi vind, maar dan doe ik toch deze truc zodat mijn winpers wta voller lijken!

Geef een reactie

