Essence Vamp It Up

1 Mei

Essence kennen we uiteraard allemaal wel, een super budgetmerk ! Bij de Beautygloss Party kregen we een rijkelijk gevulde goodiebag met daarin dit oogschaduwquad van Essence, ik keek ernaar en dacht meteen ; niet helemaal mijn kleuren. Maar na het goed te hebben bekeken ben ik bijgedraaid !

P1050038

P1050036

De verpakking is vrij simpel, niks mis mee. Op zich is het een mooi quad, het enige wat ik meteen miste toen ik er een look mee maakte was een goede highlighter. Ik was namelijk niet van plan de geel als highlighter te gebruiken .. Dat vind ik jammer, anders was hij misschien nog aardig geweest voor op reis !

P1050037

Het zijn inderdaad wat heftige kleuren, ik vind het daarom ook niet raar dat ze  voor de naam Vamp It up hebben gekozen.

P1050039

Meteen toen ik het quad zag vond ik de grijze kleur mooi, er zat een prachtige glans in. Maar waarom hebben ze de blauwe kleur het grootste gemaakt en niet de grijze  ? ;(

P1050040

De swatches, het is duidelijk dat de geel het minst is gepigmenteerd. Ik denk dat de blauw en de grijs het beste gepigmenteerd zijn. Ik vind dat de grijs echt heel erg mooi is, de blauw en paars zijn leuk als liner maar ik zou ze niet zo snel over mijn hele ooglid gebruiken.

P1050047

Ik maakte er een simpele look mee, niks bijzonders heel simpel. Gewoon zodat jullie konden zien hoe de kleuren bevielen. Wat ik jammer vond is dat bij het blenden veel van het pigment ineens weg was. Ik hem de paard 3 keer moeten aanbrengen om deze kleursterkte te krijgen, helaas.

Ik vind het een mooi palette, vooral als je wat meer van een donkere look houd. De Highlighter mis ik, en de geel is niet een kleur die ik snel zou gebruiken. Verder zijn de kleuren erg mooi en ben ik vooral weg van de grijs !

Het quad is te koop bij Kruitvat en kost €2,99. Geen geld vind ik, want het pigment is zeker niet slecht !

Hebben jullie ervaring met Essence Quads ?

Liefs,

Nina

4 Reacties to “Essence Vamp It Up”

  1. Valeria 2 mei 2012 bij 09:18 #

    Leuk paletje, die blauwe kleur lijkt heel mooi gepigmenteerd :)

  2. deijsprinses 1 mei 2012 bij 15:39 #

    Jammer dat hij op je oog veel minder fel uitkomt!

    • nivabeauty 1 mei 2012 bij 15:41 #

      Jaa dat vond ik ook erg teleurstellend, het leek zo goed. Voor de prijs vind ik die paar keer extra aanbrengen geen ramp, maar het is natuurlijk wel even een teleurstelling als hij na wat blenden vrijwel weg is..
      Liefs,
      Nina

Geef een reactie

