Hoe ik mijn wenkbrauwen doe

26 Apr

Wenkbrauwen. Ze kunnen heel veel karakter aan je gezicht geven, maar ook juist je gezicht minder mooi maken. Je hebt ze in alle soorten en maten. Dik, dun, borstelig, vol, extreem strakke of juist heel rommelig. Ik zelf liet ze meestal een beetje voor wat ze waren, maar sinds kort heb ik een bepaalde manier waarop ik ze bijna iedere dag bijwerk. Nog steeds niet heel spetterend of bijzonder, maar kijk mee als je benieuwd bent!

P1030877

mijn wenkbrauwen zijn lastige gevallen, vind ik zelf. Ze zitten qua kleur een beetje tussen grijs en bruin in, waardoor het lastig is een goede kleur te vinden. Verder zijn ze aan de ‘binnenkant’, dicht bij mijn ogen zeg maar, veel donkerder van kleur dan aan de buitenkant. En tot slot vind ik zelf meer dat mijn eigen wenkbrauwen meer op een ‘streep’ lijken dan op een mooi gevormde wenkbrauw. Maar goed, genoeg gezeur. Let’s start!

P1030903

Als eerste zie je hier mijn wenkbrauwen, zonder dat ik ze heb bijgewerkt. Ongeveer een week geleden heb ik ze voor het laatst geëpileerd, dus verder heb ik er niks mee gedaan. Hoe ik trouwens epileer, ik haal eerst onder de haartjes weg en daarna teken ik meestal met een wit oogpotlood de vorm van hoe ik mijn wenkbrauw wil hebben. dan haal ik onder nog wat weg, en ik weet dat je niet boven mag epileren maar meestal haal ik heeel voorzichtig boven nog wat haartjes weg, zodat mijn wenkbrauwen wat dunner worden. dit doe ik omdat het ‘uiteinde’ van mijn wenkbrauwen heel weinig haartjes hebben, en als ik daar haartjes weg ga halen om ze dunner te maken, hou ik bijna niks over. Daarom probeer ik van boven de vorm er een beetje in te houden, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Verder epileer ik niet zoveel, ik behou het liefst zo goed mogelijk mijn eigen vorm.

dan komt het teken-gedeelte, dit doe ik met een matte donkerbruine oogschaduw uit het Catrice ‘Help! I am stranded!’ paletje. Deze kleur past tot nu toe het best bij mijn eigen wenkbrauwkleur, poeder of potlood speciaal voor je wenkbrauwen is vaak te ‘bruin’ voor mijn wenkbrauwen.

P1030912

Ik breng het poeder aan met een schuin afgesneden kwastje van de H&M. Eerst breng ik poeder aan in het ‘buitenste’ deel, waar de minste kleur en haartjes is. Ik zet gewoon ik het midden van mijn wenkbrauwen een soort dun streepje, en dat werk ik dan voorzichtig uit met het kwastje.

Daarna breng ik eventueel nog een heeeeel klein beetje poeder aan in het deel met veel kleur en haartjes, (volgen jullie het nog?) zodat de kleur mooi egaal is.

Tot slot borstel ik het poeder nog een beetje uit en borstel ik mijn haartjes omhoog, daarna borstel ik de bovenste haartjes nog een beetje omlaag.

En dan nog wenkbrauwgel, ik gebruik sinds kort die van de Etos. Ik breng de gel aan op dezelfde manier als met het borstelen.

P1030918

Tot slot nog een beetje parelmoerglanzende highlighter op het wenkbrauwbot en tadaaaa, klaar!

Dit is dus hoe ik mijn wenkbrauwen bijwerk, niet heel speciaal , maar ik vond het toch leuk om even te laten zien. Erg tevreden ben ik niet met mijn wenkbrauwen, ik vind de vorm en kleur niet geweldig. Gelukkig hangt mijn pony er meestal overheen! ;)

Wat gebruiken jullie voor wenkbrauwproducten en hoe werk je ze bij?

Kus, Eva.

Geef een reactie

