Mac cremeblend blush something special

21 Apr

Zoals jullie een tijdje geleden al konden lezen, ben ik sinds kort in het trotse bezit van een MAC blush. Een cremeblend blush in de kleur something special om precies te zijn.
Benieuwd of deze blush het geld waard is? Lees snel verder!

20120421-090511.jpg

20120421-090524.jpg
Nou, dat is ‘m dan. Een strakke, zwarte verpakking zoals de meeste mac producten hebben. Mooi, niet te veel poespas maar het oogt ook niet goedkoop. Er zit 5,6 gram in, ik weet niet precies hoeveel dat is vergeleken met andere blushes , maar volgens mij kan je hier een aardige tijd mee doen.

Een minpuntje is dat , als je de blush aanbrengt met je vingers, het natuurlijk niet zo hygienisch is! Maar daar valt niet heel veel op te verzinnen , dan moet je de blush maar gewoon met een kwast opdoen als je er liever niet met je vingers in wil. Ik vind het met mijn vingers wel prima, ik vind dit fijn met aanbrengen en zorg altijd dat ze schoon zijn als ik aan de slag ga. De verkoopster bracht de blush in de winkel bij mij op met een stippling brush, misschien moet ik ook maar ooit zo eentje aanschaffen maar dat zien we dan wel weer!

20120421-091239.jpg

20120421-091247.jpg

20120421-091308.jpg
Over de laatste twee foto’s; het zijn allebei foto’s van mijn blush, alleen is de een ver weg genomen en de ander een heeeeel stuk dichterbij. Je zult je misschien afvragen waarom de kleuren op de twee fotos totaal niet overeenkomen? De kleur was erg moeilijk vast te leggen op foto, en van heeel dichtbij zag je de kleur iets beter. Op de laatste foto is de kleur echter weer te roze, de echte kleur zit een beetje tussen de twee foto’s in; roze, peachy achtig!

20120421-091644.jpg
Het pigment verschilt natuurlijk , het ligt eraan hoevaak je er met je vinger overheen gaat. Maar ook als je je vinger één keer over de blush haalt krijg je goed pigment. Op bovenstaande foto heb ik met mijn vinger een soort klein ‘rondje’ gedraaid wat neerkomt op zo’n 1/2 keer met je vinger over de blush vegen.

20120421-091847.jpg

20120421-091853.jpg
Je moet de blush natuurlijk ook een beetje ‘uitdeppen’ op je huid. Dan wordt de kleur subtieler, maar nog steeds heel mooi. Je kan de kleur heel goed opbouwen; van heeeel subtiel naar knalroze poppenwangen.

Maar waarom ging ik voor een cremeblend blush en niet voor een gewone ‘poeder’ blush? Nou, dat zal ik je vertellen. Het verschil tussen creamy en poeder is dat creamy op je huid veel beter ‘pakt’ , en deze blush trekt als het ware een heel klein beetje in/op je huid, terwijl poeder gewoon op je blote huid ligt en er dus veel sneller afgaat.
Kijk maar naar foundation; vloeibare / creamy foundation blijft toch veel beter zitten dan poeder foundation? Dat is met deze blush dus ook zo! Want als je zoals ik bijna nooit foundation gebruikt, en alleen concealer, dan glijdt poeder gewoon in no-time van je huid af, en deze cremeblend blush blijft dan ook veel beter zitten dan poederblush!
Ja, deze blush blijft beter zitten dan mijn andere poederblushes. Dat komt natuurlijk voor een groot deel doordat hij creamy is, maar of het ook komt door de kwaliteit van het product vind ik moeilijk te zeggen. Ja, hij blijft wel een flinke paar uur zitten als ik hem ’s ochtends subtiel opdoe, maar als ik ’s avonds in de spiegel kijk is hij wel verdwenen. Heel de dag blijft hij dus niet zitten, misschien wel als je hem heel fel aanbrengt maar dat weet ik niet.

En dan de grote vraag; is hij het geld waard? De blush was €19,50 en dan krijg je ook wel wat. Maar of hij echt heel veel beter is dan bijvoorbeeld een catrice cremeblush, dat weet ik niet, omdat ik geen andere cremeblush heb om tevergelijken. Ik denk, eerlijk gezegd, dat mac wel een goede kwaliteit is, vaak beter dan andere merken. Het fijne aan mac is natuurlijk dat er zoveel keuze is, en dat alle producten stuk voor stuk prachtig zijn. De pigmentatie is erg goed en de kwaliteit van de producten volgens mij ook wel. Maar of het in prijs/kwaliteit verhouding beter is dan andere merken? Dat weet ik niet. Ik spreek natuurlijk niet echt uit ervaring, en wat ik net gezegd heb ik dus geheel mijn persoonlijke kijk erop. Als het voor jou anders zit kan dat natuurlijk! Maar ik denk dat MAC dus een paar grote pluspunten heeft, een goede kwalitet maar dat de producten echt wel heel erg duur zijn, terwijl je van andere merken ook soortgelijke producten hebt voor veel minder geld. Bij mac producten gaat het (denk ik) vooral om de pigmentatie, kleurkeuze en vooral het luxegevoel wat je krijgt van zo’n duur product, omdat iedereen het erover heeft en er een heuse mac hype is ontstaan!

Ik ben erg blij met mijn blush, ik vind het een hele mooie kleur en ben blij dat hij lang blift zitten. Of ik vaker mac producten ga kopen weet ik niet, het zijn erg fijne producten maar de prijs is wel erg hoog voor mijn budget!

deze mac cremeblend blush in ‘something special’ is te koop bij mac counters en in de mac store.
hopelijk hadden jullie wat aan mijn review, nogmaals; het is geheel persoonlijk dus het kan dat jij het er niet mee eens vind en mac juist de prijs driedubbel waardig vind, of juist mac verschikkelijk vind. Kan allemaal!
Liefs eva.

5 Reacties to “Mac cremeblend blush something special”

  1. manonloisblogger 5 januari 2013 bij 22:09 #

    Wauw hij echt heel mooi! Lots of love, Manon.

  2. deijsprinses 21 april 2012 bij 11:22 #

    Ik vind hem echt heel erg mooi! :)

  3. glasmetwater 21 april 2012 bij 10:52 #

    Leuke blush! Het ziet er wel een goede uit. Ik denk wel dat hij beter is dan een van catrice, deze hebben misschien ook veel pigment, maar je zal ze minder makkelijk kunnen vervagen denk ik :)

    • nivabeauty 21 april 2012 bij 21:06 #

      Ja daar heb je een punt! Ik denk het ook wel hoor! Maar ik heb een ervaring met die van catrice dus je weet het nooit haha ;)

Geef een reactie

