Eva’s kwastenstash

8 Apr

20120408-132105.jpg

Nina liet gister haar kwastenstash zien en dat leek me ook wel leuk om te doen. Nou moet ik heel eerlijk bekennen dat mijn kwastencollectie heel erg klein is. Ik ben niet zoals nien helemaal weg van kwasten en geef er ook liever niet teveel geld aan uit. Ik koop liever make-up, daarmee kan je meteen aan de slag. Maar ik ben van plan te gaan investeren in goede kwasten, te beginnen met de blending brush van inglot. Zodra deze in mijn bezit is laat ik dat natuurlijk weten!
In ieder geval: hier is dan mijn kleine kwastencollectietje!

20120408-132123.jpg
Laten we beginnen met de gezichtskwasten. Hiervan heb ik er maar weinig, Ik gebruik bijna nooit foundation , en concealer doe ik met mijn vingers. Ik breng poeder, blush en highlighter met dezelfde kwast aan, maar wil graag nog een fijne kabuki of poederkwast.

20120408-132734.jpg
Dit is de kwast waar ik nu alle ‘poederproducten’ mee aanbreng; eentje van Catrice. Hij is volgens mij zo ronde de 5,6 euro en ik vind hem erg fijn.

20120408-132220.jpg
Deze foundationkwast van elf is prima, ik gebruik hem alleen weinig. Als ik eens een keer foundation opdoe, breng ik hem meestal lichtjes aan met deze kwast en werk dit vervolgens uit met een sponsje, voor een natuurlijker effect. (ik heb trouwens meerdere sponsjes maar deze tel ik niet als kwasten).

20120408-133412.jpg
Dan deze poederkwast van de etos. Een tip; koop hem niet! Hij pakt het poeder niet goed op en na zo’n drie keer wassen is hij helemaal naar de maan. De haren zijn ontzettend hard en prikkelig (geworden). Ik vraag me eigenlijk af waarom ik deze nog bewaard heb…

20120408-133453.jpg
Op naar de lipkwastjes , hiervan heb ik er drie. Ik gebruik ze niet alledrie, twee gebruik ik voor lipproducten en de ander gebruik ik voor eyeliner , nailart of andere dingen. Ik weet trouwens van alledrie het merk niet.

De oogshaduwkwasten, hiervan heb ik natuurlijk het meest. Ik heb er een paar hele fijne tussen zitten, maar wil graag nog een paar betere. Ik ga binnekort dus de inglot blending kwast aanschaffen en wil graag nog een aantal goede oogschaduwkwasten.

20120408-133544.jpg
Dit kleintje gebruikte ik vroeger altijd; hij is gewoon ‘recht’. Niet echt een goed kwastje, maar dit was eigenlijk de eerste kwast buiten sponsapplicators waarmee ik makeup aanbracht.

20120408-133629.jpg
Deze platte oogschaduwkwast van elf heb ik heel veel gebruikt en dat doe ik nog steeds. Dit is echt mijn ‘basis’ kwast, bij elke ooglook gebruik ik hem wel. Hij is erg fijn om oogschaduw op het bewegend ooglid aan te brengen. Ook elke wasbeurt overleeft hij prima.

20120408-134054.jpg
Deze kwast met losse haartjes van de etos heeft nina ook. Sterker nog, zij zag hem laatst in de winkel en zei tegen me dat die erg fijn was en ik hem moest kopen. Dus dat deed ik en ja, ze had gelijk! Een fijn kwastje om oogschaduw lichtjes te blenden, highlighter aan te brengen of om oogschaduw wat subtieler aan te brengen/ te maken.

20120408-133822.jpg
Ook een fijne kwast is deze van de hema. Het is een blending brush, en je kan hier dus goed oogschaduw mee blenden. Hij werkt opzich prima, maar ik merk dat ik toch wel een iets betere kan gebruiken. Hij kan goed tegen wassen maar ik merk wel dat hij na een aantal wasbeurten toch ietsje ‘harder’ wordt. Dus; Inglot blending brush, here i come! ;))

20120408-134138.jpg
Deze kwast van de h&m heeft aan de ene kant een pencilkwast en aan de andere kant een afgesneden kwastje. Ik gebruik de pencilkwast om oogschaduw in de crease of onder mijn oog aan te brengen. Daarna blend ik het uit met de blending kwast en dat werkt goed. Het afgesneden kwastje gebruik ik om oogschaduw als lijntje aan te brengen of voor wenkbrauwpoeder. Ook deze doet zijn werk goed.

20120408-203456.jpg
Nog een afgesneden kwastje is deze van de hema. Ik gebruik deze voor mijn gelliner. Hij werkt goed, maar na een paar keer wassen wordt het oppervlak wat ‘dikker’, waardoor ik er een minder precies lijntje mee kan zetten. Ondanks dat is hij wel fijn.

20120408-214147.jpg
Als laatste iets wat eigenlijk meer bij mijn wenkbrauwborsteltjes hoort, maar ik toch maar bij mijn kwasten bewaar; dit wenkbrauw/wimper borsteltje. Gewoon prima, niet bijzonder. Meer valt er niet echt over te zeggen.

Dat waren ze wel zo’n beetje, ik heb verder nog een heleboel sponsapplicators, waarvan een douglas sponsapplicator met aan de andere kant een plat oogschaduwkwastje die een beetje op de eerste oogkwast lijkt. Deze tel ik niet echt als kwast omdat hij niet echt goed werkt en er ook een sponsapplicatortje bijzit. Wel leuk van de douglas dat ze er een kwastje bij doen ipv applicator.

In totaal heb ik dus 14 kwasten (als je die van de h&m als twee telt. Ik hoop dat ik over een tijdje een kwalitatief goede en iets grotere collectie heb opgebouwd. Ik hoef natuurlijk geen hele pot vol dure kwasten, maar wil wel een paar goede. Verder hou ik het natuurlijk ook gewoon bij fijne budgetkwasten, vooral die van Catrice, de HEMA en ELF kan ik erg aanraden!

Hoeveel kwasten hebben jullie en waar gebruiken jullie ze voor? Wat voor kwasten willen jullie nog hebben?
Liefs, Eva.

Geef een reactie

