Mijn kwastencollectie

7 Apr

We hebben het vaak genoeg gehad over kwasten, ik heb een obsessie  met kwasten, heerlijk. Maar goede kwasten zijn niet goedkoop, helaas. Ik heb een kleine stash opgebouwd aan kwasten. Het leek me wel leuk om ze te laten zien en te vertellen waarvoor ze zijn.

P1030594

 

P1030592

Kwasten heb je in allerlei soorten, maten en kleuren. De een gebruikt het liefst zijn vingers voor zijn make-up. De ander denkt er niet aan zonder kwasten op te maken. Ik vind het allebei wel kunnen, al moet ik zeggen dat ik bij mijn ogen zelden mijn vingers gebruik. Eigenlijk alleen bij highlighters die ik over mijn hele ooglid aanbreng.

P1030595

De eerste kwast is meteen ook de duurste, en wat mij betreft een van de mooiste. Het is een schuine afgesneden kwast van INGLOT. Genaamd 3P.

Een schuin afgesneden kwast als deze kun je gebruiken voor verschillende dingen. Maar eigenlijk is hij bedoeld om te kunnen ‘shapen’. Dit is het aanbrengen van bronzer onder je jukbeenderen waardoor je jukbeenderen hoger lijken. Nou weten jullie, als je ons al een tijdje volgt, dat ik geen bronzer gebruik omdat ik al een vrij smal gezicht heb. Dus ik vroeg bij INGLOT of ik deze kwast ook kon gebruiken voor blush en highlighter, ja dat kon. Superhandig ; een multi-functionele kwast.

P1030596P1030598

Dit zijn twee oogschaduw kwasten, de een wat breder dan de ander en de een wat luxer dan de ander. De onderste is van de Etos en kost volgens mij zo’n 1 euro. Geen geld en het is een handige kwast, waarmee je op kleine gebieden oogschaduw kan aanbrengen. De bovenste is van Clinique, dit is een wat grotere, zachtere en duurdere kwast. Deze was rond de 14 euro. Allebei heel fijn, gewoon om oogschaduw mee aan te brengen.

P1030599

Dan deze kwast van de HEMA, wat is het voor kwast? Nou dat weet ik niet precies, ik gebruik hem voor lippenstift precies aan te brengen. Maar hij kan ook prima dienen om creamy oogschaduw of concealer aan te brengen. Weer een multi-functionele kwast dus. Hij is zo rond de 3 euro, en ik vind hem erg fijn. Het is een lekker klein kwastje waar mee je makkelijk dingen precies aan kan brengen !

P1030601

Dit is weer een kwast van de HEMA, dit keer is het duidelijk ; een foundation kwast. Een hele simpele maar fijne kwast. Na ongeveer een jaar is hij aan vervanging toe, maar dat vind ik niet zo erg, hij is tenslotte maar 3 euro. De meeste mensen brengen hiermee foundation aan, maar voor mij werkt hij prima als aanbrenger van mijn getinte dagcrème.

P1030603

Weer een afgesneden kwast, dit keer wat losser en maar 1 euro. Deze is van EyesLipsFace, ook wel ELF. Ik gebruik deze voor mijn blush, ik heb tenslotte maar een blush, en dan kan het prima met deze kwast. Hij is niet heel zacht en fijn, ik wil nog een keer updaten naar een wat betere blush kwast. Tot die tijd, doe ik het met deze.

P1030606

Een klein penseelkwastje. Hiermee breng ik oogschaduw als lijntje boven of onder mijn wimperrand aan. ( Met onder bedoel ik, onderste wimperrand) Erg fijn en weer maar 1 euro van ELF. Na een paar keer wassen ziet hij er nog steeds goed uit.

P1030608

Deze gebruik ik om lichtere oogschaduw goed aan te kunnen brengen op mijn oogleden. Deze oogschaduw kwast van TBS ( The Body Shop) Werkt prima voor mij, hij is zacht en makkelijk schoon te houden. Ik betaalde er 5 euro voor in de Kerstkorting.

P1030610

Een eyelinerkwast van Catrice, deze heb is echt geweldig. Met de dunne kant breng ik geleyeliner aan en met de schuin afgesneden kant breng ik oogschaduw als lijntje aan. Echt superfijn en dat voor een budget prijsje !

P1030612

Dan nog een kabuki kwast van de Douglas, deze kocht ik los van de bronzer waar hij oorspronkelijk bij hoorde. Hij kostte me maar €2,50 en is een geweldige dupe voor de kabuki kwast van The Body Shop !

Dit waren al mijn kwasten, hebben jullie nog vragen ?

Wat is jullie lievelingskwast?

Liefs,

Nina

6 Reacties to “Mijn kwastencollectie”

  1. Mayara Esther 13 augustus 2012 bij 20:03 #

    Ik heb ook een obsessie met kwasten hihi. Jullie hebben een hele leuke blog. :)

    • nivabeauty 13 augustus 2012 bij 20:04 #

      Haha, ben ik gelukkig niet de enige ! (:
      Heel erg bedankt !
      X Nina

  2. Amber 7 april 2012 bij 21:01 #

    heey,, superleuk!
    ik snap alleen niet dat je zegt dat je eeen nieuwe blush kwast wilt, je hebt toch die van de inglot? je hoeft toch niet twee verschillende, een voor blush en een voor highlighter?

    • nivabeauty 8 april 2012 bij 11:11 #

      Dank je wel (:
      In de highlighter zitten veel glitters, die gaan dan ook in de kwast zitten. Als ik dan blush aanbreng zitten er automatisch glitters bij, wat ik liever niet wil. Vandaar dat ik nog een keer een nieuwe blush kwast wil.
      Liefs,
      Nina

  3. deijsprinses 7 april 2012 bij 12:15 #

    Die van Catrice heb ik ook en die van de HEMA voor fond de teint heb ik ook onlangs aangekocht.

Geef een reactie

