Hoe maak je je wishlist waar?

4 Apr

Wishlists maken. Ik ben er dol op, en volgens mij zijn heel veel meiden dat. Maar meestal blijft het bij dromen… Toch is het fijn als je je lijstje ‘waar’ kan maken en uiteindelijk toch wen paar van je langverwachtte producten kan kopen. Daarom presenteer ik jullie; Hoe Maak Ik Mijn Wishlist Waar?

kleine note; ik begin zometeen in het artikel ellenlange verhalen af te steken over de producten en of ik ze nou wel of niet zal kopen. Ik heb geprobeerd het duidelijk uit te leggen, maar als dat je iets te saai wordt; scroll naar beneden voor de dikgedrukte stukjes, daarin staan mijn eigen productenlijstje en mijn tips om je lijstje echt waar te maken. Veel plezier!

nou, we zullen even mijn eigen ‘verlanglijstje’ als voorbeeld nemen. Ik maak hier geen uitgebreid artikel over aangezien Nina dit laatst heeft gedaan en wij redelijk veel dezelfde producten hebben, maar ik zal kort een paar dingen opnoemen die ik graag zou willen kopen;
– het urban decay naked 2 palette €43,-
– mac oogschaduw €16,-
– inglot blending kwast €16,-
– inglot loose powder €15,-
– inglot oogschaduwduo €14,-
– catrice revoltaire ombre blush €3,99
– een cream blush, niet te duur , rond €6,-
– maybelline dream nude airfoam €16,00 (?)
– the body shop cherry blossom parfum €22,-

En er zijn nog veeel meer dingen die ik wil, maar dan wordt het wel een hele dure en lange lijst!
Het is misschien ook hndig om te weten hoeveel geld je te besteden hebt. Ik heb op het moment niet heel veel geld om aan makeup te besteden, er komt wel binnekort nog wat bij maar ik wil geld natuurlijk ook aan andere dingen besteden. Ik denk dat ik over een maand met veel geluk zo’n 40 euro aan beauty te besteden heb, maar dat is dan ook echt voor april en mei, en misschien zelfs begin juni. (ik ben tussendoor nog jarig en zal dan ook wel wat geld keijgen, maar het is moeilijk in te schatten hoeveel dat gaat worden. )

En laten we even de dingen op volgorde van prijs zetten.
– naked palette
– tbs parfum
– dream nude airfoam
– inglot blending kwast
– mac oogschaduw
– loose powder inglot
– oogschaduwduo inglot
– cream blush (ik weet nog niet welk merk, waarschijnlijk essence of catrice)
– ombre blush
Nou, het moge wel duidelijk zijn dat deze producten veeeel te duur zijn met z’n allen. Dat wordt schrappen! Wat ik meestal doe is kijken naar het duurste product ; heb ik het nodig, hoe graag wil ik het, heb ik het geld er voor over? Zo ja, dan ga ik naar jet volgende, zo nee, dan streep ik hem weg. En je moet natuurlijk wel streng zijn voor jezelf!
Nou, het naked palette wil ik heeeeel graag, maar ik vind hem echt te duur en ga hem dan ook niet nu kopen. Misschien later, of met korting, maar niet binnenkort. Die kan dus weggestreept. Scheelt weer veertig euro.
Next one. Het parfum van the body shop. Ik ben niet zo van de parfum, ik ben altijd bang dat ik een dure geur koop en die na een tijdje weer zat ben. Deze vond ik echter wel heel lekker en was niet te duur. Heb ik deze echt nodig? Nouja, nee. Zonder overleef ik ook wel. Hoe graag wil ik deze? Redelijk graag. Ik vind hem erg lekker, maar het is niet zo dat ik sta te springen om deze te kopen. Heb ik er de prijs voor over? In principe wel, ja. Maar misschien moet ik hier toch nog even voor doorsparen… Ik denk dat ik deze komende maand niet ga kopen , waarschijnlijk dat ik hem daarna wel graag wil kopen en ervoor ga sparen!
Deze kan dus voor nu ook even weg.
De dream nude airfoam foundation. Nou, daar kan ik kort over zijn; ik wil nog graag een luchtige foundation maar red het nu ook wel met de foundation en concealer die ik nodig heb, deze kan dis nog wel even wachten. Hoppa, weg ermee.
De inglot blending kwast. Heb ik hem nodig? Nou, ik heb er nu een van de hema die op zich prima werkt, maar ik heb toch wel een betere nodig. Ik wil hem heel graag en heb er de prijs dan ook voor over. Dus deze blijft staan!
Mac oogschaduw. Ik had een paar mooie op internet en in de winkel gezien (eentje heette satin vlinder en eentje was met iets ‘berry’- achtigs in de naam, de anderen ben ik vergeten). Ik wil graag een mooie, kwalitatief goede oogschaduw en Nina heeft me helemaal jaloers gemaakt. Hmm, deze laten we ook nog even staan.
Loose powder van inglot, dit is dus een transparant poeder voor over je foundation/concealer. Ik wil deze erg graag want kan zo’n poeder wel gebruiken, om mijn concealer af te poederen. Maar nou is dit product natuurlijk wel het beste als jeer foundation onder draagt, maar aangesien ik niet heel vaak foundation draag en er binnekort ook geen ga kopen, kan deze misschien beter even wachten. Dus met pijn in mijn hart (hahaha..) zal ik deze ook moeten weghalen.
Oogschaduwduo inglot. Hier zit ik al een tijdje op te azen, en dan met name de kleur 402p. Ik had hem een keer in de winkel gezien en ben hem daarna nooit vegeten. Ik zou deze graag met nog een andere mooie oogschaduw in een klein freedom system duootje willen. Dus ook deze mag niet weg van het lijstje!
En dan hebben we ‘een cream blush’. Ik weet nog niet van welk merk, volgens mij heeft catrice er geen, en die van essence schijnen niet zo goed te zijn… Maar daar moet ik nog even flink research naar doen. Mac heeft ook cream blushes maar ik wil eerst even kijken of zo’n product me bevalt, aangezien ik het nooit eerder heb gebruikt. Ik wil trouwens een cream blush omdat dit beter pakt op een huid zonder foundation dan een poeder. Iedergeval, ik wil graag wat geld apart houden voor als ik een goede tegenkom.
En als laatste de ombre blush. Deze komt binnekort uit, en wauw wat is hij mooi! En hij is maar vier euro dus die wordt zeker van mij.

In totaal heb ik nu dus de kwast, de twee oogschaduws en de twee blushes met een totaalprijs van ongeveer €56. Oeps, veel te duur natuurlijk! Hoe jammer het ook is, dat wordt weer wat weghalen. Okee, dan moet de mac oogschaduw weg, ik wil die van inglot namelijk al heel lang, deze is goedkoper en je het er twee, en ij die van inglot weet ik al helemaal welke kleur ik wil, terwijl ik bij die van mac nog niet precies weet welke. Jammer, mac!
Okee, dan heb ik nu dus precies 40 euro! Als mijn plan goed verloopt, moet ik dat over een tijdje hebben en kan ik dan alles betalen. Nou is het wel een strak plan, dus het kan dat ik later nog dingetjes ga wegstrepen.

Het is een wat lang artikel geworden, maar dat komt omdat ik het lastig vond uit te leggen hoe ik nou dingen wegstreep.
Ik zal nog even wat tips geven om uiteindelijk tot een beperkt lijstje met to buy- dingen te komen;
– streep dingen die te duur zijn of die je niet echt graag wilt weg. Jammer, maar als je steeds wat wegstreept hou je uiteindelijk veel minder over.
– ga op zoek naar kortingsacties. Als er op het moment geen kortingsacties zijn op het product wat jij wil kopen, bedenk dan; zijn er vaak kortigsacties op dit soort producten? Wil je bijvoorbeeld een nieuwe mascara van maybelline, dan kan je misschien beter even wachten op een actie, want er zijn best vaak kortingen op drogisterij mascara’s of make-up.
– hou je echt aan je lijstje! Zwicht niet voor mooie producten, limited editions of kortingen. Voor je het weet gaat al je geld op aan dingen die niet eens op je wishlist stonden!
– laat je goed informeren. Zoek naar reviews, ga naar counters en laat je advies geven, of lees bladen. Zorg dat je van tevoren precies weet wat je wil en of dat een goede keus is.
– neem niet meer geld mee dan de prijs van het product is. Zo kan je niet in de verleiding komen iets anders te kopen.

Zo, hopelijk heb ik het goed uitgelegd en hebben jullie er wat aan! Laat maar weten wat jullie graag willen hebben en hoe je dat waarmaakt ;)
Kus, Eva.

4 Reacties to “Hoe maak je je wishlist waar?”

  1. manonloisblogger 5 januari 2013 bij 21:40 #

    Wauw ik vind jullie blog & filmpjes echg zo sweet. Echt ook een leuk artikel ik spaar voor een inglot concealer en 5 pallet en 2 sleek pout lipglosses van inglot, nou dat wordt ook nog even sparen. Lots of love, Manon

  2. Amber 6 april 2012 bij 20:35 #

    heeey,, catrice heeft wel een cream blush,
    eentje in de limited edition feMALE, hij is nu te koop (tenminste bij mijn kruidvat)
    http://www.catrice.eu/nl/limited-edition/female.html

    • nivabeauty 7 april 2012 bij 11:28 #

      Oh echt, wat fijn! Dan ga ik eens even kijken, bedankt voor de tip ;) x

  3. marteva 4 april 2012 bij 15:35 #

    Reblogged this on martevascienceandfaith.

Geef een reactie

