Music in moments

1 Apr

We hebben al een tijdje geen music in moments– artikeltje gemaakt, en aangezien er steds weer neiuwe muziek bij komt, besloot ik weer eens mijn favoriete liedjes van het moment aan jullie te laten horen!

Lykke Li / Triggerfinger – i follow rivers
Dit liedje is origineel van de zangeres Lykke Li (tot nog toe onbekend bij mij), maar de versie van Triggerfinger vind ik ook heel mooi. Het is een hele andere versie, maar toch herken je het liedje wel. De originele staat heel vaak op bij mij, en samen met Nina zitten we hem vrolijk te zingen op de fiets en in de klas.

Adele / linkin park – rolling in the deep
Rolling in the deep van Adele kende ik al, en ik vind het nog steeds een mooi liedje. Normaal luister ik nooit Linkin Park , maar mijn vader liet me dit horen, en wauw, ook deze vind ik erg mooi!

Under the bridge – red hot chili peppers
Ik hoorde dit liedje doordat een paar jongens van mijn toneelgroep hem opzette. Ik kende wel wat liedjes van de Red Hot Chili Peppers , maar luister het niet echt veel. Deze vind ik wel erg leuk, dus deze staat vanaf nu op mijn ipod!

Walk off the earth
Deze band kennen jullie misschien wel, ze hebben in korte tijd heel youtube veroverd. Wat een ontzettend leuke band, ze maken covers van bekende liedjes op een hele originele manier. Ik zou zeker even gaan luisteren , vooral somebody that i used to know is heel bijzonder, ze spelen met vijf man op één gitaar een ontzettend mooi liedje!
Domino – jessy j
Dit top 40 liedje word op de radio helemaal platgedraaid, en ook ik vind het een heel vrolijk en jeugdig liedje.

John mayer – shadow days
Mooi liedje dit, redelijk rustig maar niet saai.

Smile – lily allen
Dit hoorde ik laatst op de radio, en ik vond het meteen een leuk liedje. Hoewel ik hem nog niet zo vaak heb geluisterd, hoort hij toch wel bij de favorieten!

Love you more – racoon
Nog een liedje wat vaak te horen is. Het is gewoon een heel mooi liedje, ik vind dat racoon altijd wel leuke muziek maakt en ook deze vind ik heel leuk.

Born to die / videogames – lana del rey
In eerste instantie vond ik Lana del Rey niet zo heel leuk, maar nu luister ik deze liedjes heel vaak. Ik vind het bijzondere liedjes, aan de ene kant krijg ik bijna rillingen van de misterieuze stem, het clipje van Born to Die en de tekst van dit liedje. Maar aan de andere kant bezorgen de liedjes me weer bijna kippenvel, want ik vind ze toch wel erg mooi!

Carly rae jepsen – call me maybe
Op http://www.glasmetwater.wordpress.com las ik een artikel over Justin Bieber die met zijn vrienden het liedje call me maybe playbackt. Nou heb ik niet zoveel met Justin Bieber, maar ik heb het filmpje toch wel gekeken (wat opzich best grappig was) en vond het liedje wel leuk. Dus die kwam ook op mijn playlistje.

Klein orkest – dromedaris.
Mijn vader ontdekte een paar jaar geleden de band ‘klein orkest’. Zij maken ‘volwassen’ liedjes voor kinderen. Leuke muziek dus, maar wel een (redelijk melige) tekst die ook voor kinderen geschikt is. En aangezien ik twee jongere zusjes heb, staan deze liedjes ook wel eens op. Ik heb ze zelf niet op mijn ipod staan en luister het verder ook niet, maar wilde deze band toch even met jullie delen , omdat ik het toch wel erg grappig vind. Liedjes als ‘lang leve het nijlpaard’ , ‘dromedaris’ en ‘step’ zijn toch wel echt voor kinderen, maar sommige liedjes (met een roltrap naar de maan, ze ziet me niet) zijn ook weer niet echt kinderachtig. Nouja, ik wilde deze gappige band gewoon even met jullie delen!

Kings of Leon – back down south
Dit liedje leerde ik via mijn vader kennen (hij houdt erg van muziek en heeft thuis altijd muziek opstaan, en dan hoor ik zo af en toe wel eens een liedje wat ik leuk vind ).
Ik vind Kings of Leon wel een leuke band, ik vind het wat meer voor volwassenen en mannen (…?) , haha, nouja ik bedoel meer dat het niet echt muziek is waar jonge meisjes doorgaans naar luisteren. Maar goed, ik vind het wel een leuke band en vooral hun versie van use somebody vind ik heel mooi. Ook dit liedje vind ik erg leuk, dus die kan ook in het lijstje!

Home – edward sharpe en the magnetic zeroes
Dit vind ik echt een leuk en vrolijk liedje, gewoon lekker om te luisteren!

Verder luister ik nog wat top 40 en Kakkmaddafakka, maar deze bovestaande liedjes zijn toch wel degene die ik het meeste luister.
hopelijk vonden jullie het leuk!
Kus, Eva.

Geef een reactie

