Lentelook; blue sky

23 Mrt

Het wordt weer lente en dat betekent zon, vrolijkheid en kleur! Want zeg nou zelf, het is toch stukken leuker om de lente naar je ogen te halen dan maar weer eens een smokey eye of nude ooglook te maken? Ook mooi, maar in de lente willen wij onze ogen eruit laten springen!
Daarom laat ik hier zien hoe je met behulp van een simpel oogpotlood meteen een mooie en vrolijke ooglook kan maken!

20120322-215225.jpg

We willen er matuurlijk niet uitzien als een clown of papegaai, daarom houden we het simpel. Ikzelf ben nooit oz van de felle kleuren op mijn oog maar dit vind ik wel erg mooi, het springt eruit maar is niet te druk en , het allerbelangrijkste, lekker zomers en vrolijk!

20120322-215350.jpg

20120322-215400.jpg
Heel veel meer dan een gekleurd oogpotlood en een oogschaduwbasis heb je niet nodig.
Qua oogpotlood mag je het helemaal zelf weten. Ik gebruik zelf een turqoois oogpotlood, maar je kan elke kleur en elk soort eyeliner gebruiken die je wil. Oogschaduw kan ook, zolang de kleur maar intens en goed gepigmenteerd is.

20120322-215557.jpg
Je begint met een ‘kaal’ oog, doe wat oogschaduwbasis op. Je kan eventueel nog je ooglid egaler maken met een huidskleurige oogschaduw of wat concealer, en je blik wat frisser maken door wat donkere oogschaduw in je crease aan te brengen, wat highlighter in de binnenste ooghoek, wit oogpotlood op je waterlijn en wat concealer onder je ogen. Deze stappen kan je ook overslaan, zorg in ieder geval dat je oogschaduwbasis op hebt en eventueel wat natuurlijke basismakeup op je ogen.

20120322-215836.jpg

20120322-215846.jpg
Het oogpotlood wat ik gebruik is van ‘beauty by fancy’, ik heb deze gekregen bij een tijdschrift (de fancy, nu bestaat dit blad helaas niet meer). Deze heeft aan de ene kant een paarsblauwe kleur, deze gebruik ik nu niet. Nu gebruiken we de turkooisblauw aan de andere kant!
Nogmaals, je kan elk oogpotlood of eyeliner gebruiken die je wilt.

20120322-220111.jpg

20120322-220142.jpg
Het potlood brengt lekker romig aan en zoals je ziet komt er veel pigment af.

Dan nu het lastigste deel; het lijntje. Steun met je hand op je wang en zet voorzichtig een lijntje met het potlood. Je kan je ooglid wat straktrekken met je amdere hand, dit maakt het aanbrenen wat makkelijker. Ik vind het persoonlijker mooier en fijner als je je oog halfopen houdt en dan voorzichtig in kleine stukjes het lijntje zet.

20120322-220408.jpg
Dat is het, je kan nog wat transparant poeder of oogschaduw in dezelfde kleur eroverheen doen om het extra lang te laten zitten. Beetje mascara, verder ben je helemaal klaar, niet heel moeilijk en supersnel!

20120322-220523.jpg

20120322-220555.jpg

20120322-220611.jpg
Ik vind het erg leuk! Zelf heb ik het nog niet veel gedragen, ik mag de laatste tijd geen make-up (en contactlenzen) dragen vanwege een wond op mijn hoornvlies. Volgende week krijg ik weer lenzen die ik mag gaan dragen en dan ga ik langzaam weer beginnen met makeup dragen. Ik weet zeker dat dit een van de eerste looks wordt die ik ga dragen dan! ;)

20120322-220851.jpg

20120322-220857.jpg
Ook leuk; experimenteer ermee em breng het lijntje eens ònder je oog aan ipv erboven! Helemaal eyecatching!

dragen jullie vaak dit of soortgelijke oogmake-up? Wta is jullie favoriete ‘lentelook’ ?
Kus, Eva.

4 Reacties to “Lentelook; blue sky”

  1. deijsprinses 23 maart 2012 bij 17:42 #

    Ik vind blauw altijd leuk. Zeker zo eentje. Ik heb van Catrice een azuurblauw en ik vind die ook geweldig!

    • nivabeauty 23 maart 2012 bij 22:13 #

      Ja inderdaad, ik draag amper kleur maar als ik dat wel op mijn ogen heb ik het vaak paars of blauw. Oh, zijn die van catrice fijn?
      Ik heb laatst bij de kortigsbakken van de kruidvat een uur staan twijfelen tussen twee blauwe potloodjes, heb ze uiteindelijk allebei niet genomen maar heb ze goed onderin de bak gestopt in de hoop dat niemand ze mee zal nemen en ik ze later toch nog kan kopen ;)
      X eva

      • deijsprinses 24 maart 2012 bij 10:16 #

        Hahaha! Ik doe dat soms ook ;)
        Heel goed gepigmenteerd (toch mijn kleurtje) en het gaf goed af. Ik ben er blij mee :)

        • nivabeauty 24 maart 2012 bij 12:53 #

          Haha ja je moet toch wat ;)
          Okee, bedankt voor de tip, ik zal hem onthouden!
          X eva

Geef een reactie

