Tips voor een droge gezichtshuid

19 Mrt

Ik heb een enorm droge huid. Niet alleen mijn armen en benen, nee ook mijn gezicht. Het ziet er natuurlijk niet uit om met een droge huid rond te lopen dus ik heb wat tips voor meiden met de zelfde problemen.

Let wel op, deze tips werken voor mij ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat ze voor jou ook werken !

bron

Allereerst lees je altijd dat je je gezicht dagelijks moet reinigen. Maar kijk naar het product dat je gebruikt, merk je dat je gezicht er droog van word? Dan is dit product meer gezicht om een of twee keer per week te gebruiken. Zo gebruik ik twee keer per week een cleansing gel en de rest van de dagen een milde reinigende melk. Voor mij werkt dit perfect, mijn gezicht is minder droog en is in goede conditie !

Natuurlijk is crème ook belangrijk, zorg dat je een voedende crème hebt en eventueel een extra dikke crème voor droge plekjes. Voor het slapen gaan smeer ik mijn huid altijd goed in, in de nacht kan je huid namelijk crèmes en andere middeltjes goed opnemen !

Dan mijn lippen, ze zijn meestal de hele winter gebroken en kapot. Velletjes hangen er bij in tientallen, geen lippenstift die er over heen kan zonder dat de velletjes nog meer opvallen. Maar ik heb een oplossing gevonden ! Jaren dacht ik dat Purol en Labello goed werkten voor de conditie van je lippen, maar er is iets wat nog beter werkt ; Lipgloss ! Ja echt waar, ik doe voor ik naar buiten ga wat lipgloss op en ze zijn beschermd. En als ik dan al een gebroken stukje op mijn lippen heb smeer ik gewoon lipgloss op en na een paar keer smeren is het weg !

Super (:

Hopelijk hadden jullie wat aan mijn tips.

Wat doen jullie aan een droge huid ?

Liefs,

Nina

Geef een reactie

