Groene leem masker

5 Mrt

De afgelopen week heb ik mijn huid flink verwaarloosd. Maandag t/m vrijdag was ik op vakantie en ook zaterdag was ik niet thuis. Zondag besloot ik heel snel wat te doen aan deze verwaarlozing en smeerde ik mijn gezicht lekker vol met cremes, maskertjes en andere verzorgingsproducten.

Op vakantie was ik vergeten tonic mee te nemen. Daarom heb ik 5 dagen lang geen tonic gebruikt. Nou is dat niet zo’n vreselijke ramp, zou je denken, maar bij mij is de puistenbom alweer uitgebarsten.
Ook heb ik in vijf dagen zo’n drie keer gezwommen , al dat chloor droogde mijn huid enorm uit en mijn minipotje met dagcreme die ik mee op reis had was na twee dagen alweer op. Normaal gebruik ik elke week nivea all in one, maar ook deze had ik ivm het grote formaat thuisgelaten.
Kortom, mijn huid kon wel een oppeppertje gebruiken!
Als eerste pakte ik mijn tonic weer uit de kast.
Ik wilde graag een diy masker maken, maar omdat we weg waren geweest hadden we heel weinig producten in huis.
Daarom ging ik op zoek naar een maskertje. Ik had wel verschillende maskertjes , maar had liever een wat heftiger masker.
Dus ging ik voor het groene leem masker.
Deze had ik ooit van mijn oma gekregen. Ik had hem één keer gebruikt, en wow, wat een heftig masker!
Ik eerste instantie vond ik hem niet zo speciaal, maar later merkte ik dat toen ik hem had geruikt, mijn puistjes veel minder waren. Nu heb ik hem weer gebruikt en ik hoop dat hij hetzelfde effect geeft!

20120304-233125.jpg
Dit is de tube, erin zit een kleiachtige groene substantie;

20120305-152630.jpg

20120305-152636.jpg
Ik smeerde een dun laagje op mijn gezicht en lietdat er ongeveer zegen minuutjes op zitten. Na een paar minuten begin je echt op een schildpad te lijken, de natte stukken zijn licht en daartussen zitten allemaal opgedroogde donkergroene vlekken, haha.
Groot pluspunt; toen ik het masker eraf haalde , was mijn huid totaal niet rood! De vorige keer was mijn gezicht echt knalrood, en deze keer viel dat heel erg mee. Heel fijn dus!
Ook leken mijn puistjes er iets kleiner uit te zien, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Daarna legde ik nog wat verkoelende komkommerschrijfjes op mijn gezicht
Tot slot een flinke laag dagcreme en hoppa, mijn bed in. Mijn huidje was weer zo zacht als de billetjes van mijn kleine zusje (haha…) en ik kon er weer even tegenaan. :)

ik vind dit een bijzonder masker en was er eerst niet zo enthousiast over, maar nu vind ik het toch wel een fijn masker! Ik ben benieuwd wat dit met mijn huid doet als ik het wat vaker doe.
Hebben jullie ervaring met leem?
Kus, eef.

Geef een reactie

