DIY : Makkelijk masker !

20 Feb

Ik las op www.beautylab.nl over een masker dat ze in Korea gebruiken. En het leek me wel lekker, helaas had ik geen komkommer dus besloot ik het recept wat eenvoudiger te maken.

Ik smeerde mijn huid in met een gezichtsolie en masseerde dit lekker in. Hierna deed ik er honing op en na ongeveer 5 minuten haalde ik het geheel eraf met een kommetje met warme melk en wattenschijfjes.

Resultaat? Een zachte stralende huid, maar mijn pukkels zijn wel wat erger geworden. Dus dit is meer een masker voor als je geen pukkels of puisten hebt. Deze word hier namelijk alleen maar door aangemoedigd.

Mijn huid voelde wel een stuk zachter, maar waarschijnlijk zal ik het masker niet meer herhalen.

De olie zal alles reinigen in de poriën en de honing schijnt een desinfecterende werking te hebben. Met de melk haal je alle dode huidcellen en troep makkelijk van je huid !

Hebben jullie nog makkelijke DIY maskers?

Liefs,

Nien

Geef een reactie

