How-to: sprekende ogen

14 Feb

Bezoekster Amber vroeg aan ons hoe je nou, door middel van makeup, sprekende ogen kan krijgen. Goede vraag, laat ik daar eens een artikel over maken! Dus vandaag ; tips voor sprekende ogen door middel van makeup!

20120213-222909.jpg
bron foto

met sprekende ogen kan bedoeld worden dat je een frisse blik krijgt, maar ook dat alle aandacht naar je ogen wordt ‘gezogen’. Dus hier tips om een frisse en open blik te krijgen, je ogen te laten spreken en eventueel te laten opvallen.

20120213-222947.jpg
bron foto

– gebruik veel highlighter in je binnenste ooghoek en op je wenkbrauwbot. Dit zorgt voor een frisse en open blik. Dus, onthoudt; de sleutel voor een frisse blik is highlighter!
– doe wit kohlpotlood op je onderste waterlijn. Dit zorgt ervoor dat je ogen ‘groter’ lijken en dus meer geopend zullen ogen. Als je je oogpotlood kort door een vlammetje haalt, blijft hij extra lang zitten!
– werk met oogschaduw altijd met donker van buiten naar binnen. Dus; breng een highlighter in je binnenste ooghoeken, en gebruik steeds wat donkerdere oogschaduw naar je buitenste ooghoek toe.
– breng een wat donkerdere oogschaduw aan in je crease (zie ons beauty abc) voor een mooie schaduw.
– zorg dat je wenkbrauwen verzorgd zijn. Ik zelf kan dit wel eens vergeten, maar natuurlijke, wel in shape gehouden wenkbrauwen kunnen je blik al heel wat openen. Zoek wel een goede balans; geen vogelnest boven je ogen, maar ook geen strak getekende lijn.
– krul je wimpers, zo ‘openen’ ze je ogen. Als je wil dat de krul langer blijft zitten, houdt dan je wimperkruller even onder de föhn.
– gebruik lekker wat mascara. Nee, geen spinnenpoten, maar zorg voor mooie lange en volumieuze wimpers die door en door zwart zijn!
– Doe je oogpotlood onder je oog, doe dit dan van buiten je oog tot halverwege je oog. Trek het niet door tot je binnenste ooghoek, dit ‘sluit’ je ogen als het ware, en dat willen we juist niet!
– zet een dun lijntje boven je winperrand. Ik merk vaak dat mijn ogen, vaak als ik oogschaduw op heb, er wat ‘moe’ uit zien. Daarom zet ik meestal een dun lijntje. Dit hoeft helemaal niet pikzwart te zijn, je kan ook een bruin oogpotlood of eyeliner gebruiken. Zet niet een te dikke lijn, maar zet gewoon een heel simpel, fijn lijntje.
– zorg dat je kringen weggewerkt zijn! Dit is lastig te doen, maar met een goed dekkende concealer moet dit lukken. Een lichtroze of gele concealer zorgt dat je paarse of blauwe kringen verdwijnen. Wat huidskleurige concelealer of foundation erbij, poeder erover en hoppa, niemand die het ziet.
– houd je lippen en overige makeup rustig en nude, zo wordt de aandacht echt naar je ogen getrokken.
– verder kan je, om opvallende ogen te krijgen, natuurlijk flink uitpakken met oogschaduw en eyeliner.
– om je oogkleur extra te laten spreken, maak je ogen op met een contrasterende kleur. Voor groen/gele ogen kan je paars of roze gebruiken, voor blauw/grijze ogen bruine en bronze kleuren (of oranje), voor bruine ogen brons en roze. Een kleur oogschaduw in dezelfde kleur als je ogen kan heel mooi zijn, maar zorg dan wel voor een contrast; gebruik kleuren die net een andere tint hebben of donkerder of lichter zijn dan jouw eigen ogen. Maar natuurlijk hoef je je hier niet perse aan te houden, gewoon wat jij mooi vindt.
– heb je rood doorlopen ogen, maak je dan op met blauwachtige tinten, deze doen je ogen extra wit lijken.

20120213-223043.jpg
bron foto
Dit waren mijn tips eigenlijk wel weer, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
als jullie toevoegingen, vragen of ideeën hebben, laat het vooral weten!
liefs, Eef.

20120213-223121.jpg
bron foto

2 Reacties to “How-to: sprekende ogen”

  1. Phien 14 februari 2012 bij 22:22 #

    heey !
    super artikel!
    dankjewel ;)
    ja, al je tips kloppen volgens mij wel, ik doe ze eigenlijk allemaal ook al :)
    alleen een vraagje ; je zegt dat je wenkbrauwen er goed uit moeten zien. tjaa , ik weet niet echt wat ik met mijn wenkbrauwen moet doen, ik kam/borstel ze elke ochtend, en haal soms een paar haartjes binnenin zeg maar weg (vlak bij je neus) , maar verder durf ik niet gaan.. ik ben bang dat ik hele scheve wenkbrauwen krijg als ik ze epileer xd , en wenkbrauw poeder of potlood.. jaa, ik heb het gevoel dat dat misschien een beetje onnatuurlijk overkomt ofso? en het lukt bij niet helemaal gelijk (overal evenveel poeder)
    tips ?

    x
    p.s sorry voor zo’n lange reactie ..

    • nivabeauty 14 februari 2012 bij 22:49 #

      Dankjwel, gelukkig haha. Ik ook , en dan met die wenkbrauwen heb ik ook hoor! Ik epileer ze inderdaad ook ‘binnenin’, en wat verdwaalde haartjes onder mijn wenkbrauwen. Je moet iedergeval nooit boven aan je wenkbrauw gaan epileren! Ik vind zelf dat mijn wenkbrauwen niet een hele mooie vorm hebben, ik probeer ze af en toe wat meer te shapen. Om te voorkomen dat je je wenkbrauwen ‘verpest’ epileer ik meestal zo’n 3 haartjes aan de ene kant, drie aan de andere kant, en dan kijk ik in de spiegel hoe het eruit ziet en waar nog meer haartjes wegmoeten. Dus dan check ik de hele tijd of het er nog goed uit ziet. Je kan ook proberen een soort ‘wenkbrauwvorm’ te tekenen met oogpotlood en alle haartjes die daaronder liggen weghalen, maar zelf vind ik dat nog wat tricky. En wat betreft poeder en potlood, ik heb daar zelf ook niet heel veel ervaring mee. Mijn wenkbrauwen zijn dicht bij minn neus redelijk donker, en naar buiten toe worden ze heel licht. Ik kleur af en toe het ‘buitenste’ deel lichtjes in met poeder (gewoon oogschaduw, de donkerbruine kleur uit het catrice ‘help me i’m stranded’ palette komt dichter in de buurt van mijn wenkbrauwen dan de meeste potloden. ) ik heb eeen soort grijs-bruine wenkbrauwen dus heb nogal wat moeite met de goede kleur potlood uitzoeken.
      En perfect verzorgde wenkbrauwen hoeft nou ook weer niet, gewoon af wn toe epileren en bijtekenen als je wil, en kammen help inderdaad ookal heel wat.
      En ohja, over je lange reactie… Maakt niet uit joh, deze reactie is pas lang ;)
      liefs en succes ermee, eef. X

Geef een reactie

