Familie-proof makeup!

11 Feb

Vandaag wordt mijn oma 75 jaar, en dan wil ik er matuurlijk wel leuk uit zien, ook qua make-up. Maar hoe kan je je het beste opmaken tijdens familieuitjes?
Daarom geef ik een paar tips en laat ik daarna ook mijn eigen makeup zien!

tip 1. Hou het zo subtiel mogelijk. Tuurlijk, je kan je wel opmaken, maar rustige aardetinten worden meestal meer gewaardeerd dan een groene smokey eye.
Tip 2. Zoals ik in de vorige tip eigenlijk al zei, gebruik liever geen felle kleuren.
Tip 3. Gebruik vooral lichte kleuren. Dat wil niet zeggen dat je beter voor geel dan voor bruin kan gaan, maar highlight je ogen en gezicht en gebruik juist niet teveel bronzer of blush. Lichte en glanzende accenten in je makeup geven je gelijk een frisse blik zonder er teveel ‘opgemaakt’ uit te zien.
Tip 4. Hou je gezichtsmakeup zo naturel mogelijk. Plamuur je gezicht niet helemaal vol met foundation, maar ga eens voor een getinte dagcreme of een compact powder. Een gezond blosje kan prima, maar hou het natuurlijk en overdrijf niet.
Tip 5. Het ligt er natuurlijk ook aan welk familielid jarig is. Heb je een verjaardag met allemaal oude mensen, hou het dan lekker rustig. Maar wanneer je nicht jarig is kan je je best leuk opmaken. Bepaal dus zelf ook een beetje of je de gelegenheid geschikt vindt.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat je het jet beste naturel kunt houden, (oudere) familieleden kunnen dat meestal het beste waarderen. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat je je goed voelt en jezelf bent. Je hoeft je (makeup) echt niet totaal aan te passen op je familie, zolang jij je goed voelt, is het prima.

En ik zelf heb me voor oma’s verjaardag wel opgemaakt, maar hield het subtiel. Ik gebruikte de highlighter en twee lichtste matte bruintinten van mijn inglot duo. Het was zo subtiel, dat het erg moeilijk op de foto was te krijgen, maar het ziet er ongeveer zo uit;

20120212-120454.jpg
Met mijn bruine gelliner van catrice zette ik een un lijntje boven mijn wimperrand, en ik deed nig wat mascara op.
Ik werkte wat pukkeltjes weg met concealer en deed een heeel klein beetje blush op. Wat highlighter op mijn wangen, nude lipglossje en klaar.

passen jullie je makeup aan als je naar familie gaat? Hoe ziet het er bij jou dan uit?
x eef

4 Reacties to “Familie-proof makeup!”

  1. deijsprinses 12 februari 2012 bij 14:57 #

    Ik kan niet zeggen dat ik mij aanpas aan anderen. Heb ik zien in zwarte smokey eyes dan zal ik dat dragen. Ongeacht naar wie of waar ik moet ;p

    • nivabeauty 12 februari 2012 bij 20:41 #

      Haha, zo hoort het eigenlijk ook wel ;).
      Gewoon doen war jij je happy bij voelt ! :)

  2. Phien 12 februari 2012 bij 14:09 #

    Mooie look.
    Wel wat spelfoutjes.

    gr Phien

    • nivabeauty 12 februari 2012 bij 20:40 #

      Oh dankjewel, ik zal voortaan wat beter letten op de spelfoutjes, bedankt voor de tip!
      X eef

Geef een reactie

