Producten die ik weinig gebruik

30 Jan

Nadat ik Nien’s blogpost over miskopen las, kreeg ik het idee voor een nieuw artikel: namelijk eentje over de producten die ik weinig tot nooit gebruik. Dat wil niet meteen zeggen dat het miskopen zijn, zoals Nien had, of dat ze slecht zijn, maar ik gebruik ze niet om een bepaalde reden. Omdat ik het product gewoon niet fijn vind, omdat ik de kleur niet mooi vind, noem maar op.
Dus vandaag presenteer ik jullie: producten die ik amper gebruik, waarom ik ze niet gebruik en of ik ze ooit nog ga gebruiken!

Ik deel ze in in categorieën, dat maakt het wat overzichtelijker.

gezicht:

20120129-211801.jpg
deze concealer van elf gebruik ik bijna nooit. Hij is eigenlijk toch iets te licht voor mijn huid en hij dekt ook amper. Daarbij komt dat hij er heel snel af gaat. Misschien dat het bij anderen wel werkt, maar helaas, voor mij niet.

20120129-211900.jpg
Nog een concealer, deze van Max Factor. Ik gebruikte deze een hele tijd en had er daarvoor ookal een gehad. Hij werkt prima, maar hij gaat ontzettend snel op, super zonde! Dit is ech een concealer om alleen onder je ogen of andere kleine plekjes te gebruiken en niet verspreid over je hele gezkcht. Hij was boven de tien euro, wat toch wat duur is, vind ik. Maar hem helemaal niet gebruiken is ook zonde, dus morgen moet ik hem er maar weer eens bij pakken!

Verder heb ik, qua gezicht, nog een Bourjois foundation waar ik zo’n 1x per week een half pompje van gebruik. Gewoon omdat ik niet van een hele plamuurlaag hou en alleen op hele slechte dagen met een sponsje wat op mijn gezicht ‘dep’.
Ook heb ik nog een bronzer van Sisley, deze gebruik ik niet omdat hij in de winter veel te donker is, maar in de zomer is hij prima.

ogen:

20120129-212025.jpg
Deze twee oogschaduws gebruik ik niet omdat ik de kleuren veel te fel vind. Ik heb ze gekregen, maar ben gewoon niet zo van de felle kleurtjes. Jammer, maar geef mij maar liever aardetinten. De pan is trouwens wel te zien bij de Fancy oogschaduw, dit komt omdat ik er vaak thuis mijn ogen mee opmaakte voor de lol. Ook is de pigmentatie niet zo goed, daardoor heb je voor een oog meteen heel veel nodig en is dus sneller de pan zichtbaar.
de ander is trouwens van hello kitty, zoals jullie zien heb ik daar ooit nagellak op geknoeid.

20120129-212216.jpg
Deze oogpotloden gebruik ik nooit meer, de grijze van Miss Sporty omdat ik de pigmentatie niet zo goed vind en omdat ik de kleur niet zo mooi vind. De zwarte van MNY niet omdat ik hem te hard en slecht gepigmenteerd vind. Helaas.

20120129-212435.jpg
Deze mascara’s gebruik ik niet meer omdat ze over datum , slecht of uitgedroogd zijn. Waarom gooi ik ze dan niet weg? Ik weet het zelf ook niet, maar ik vind het altijd zo zonde om mascara weg te gooien! Alweer een paar maanden geleden gooide ik een fijne mascara weg en daar heb ik nog steeds spojt van, ookal gebruikte ik hem niet meer. I know, het is raar.
Ik wil de borsteltjes van deze mascara’s ooit nog gaan schoonmaken om later nog voor mijn wenkbrauwen of zo te gebruiken, maar kom er nooit aantoe. Het borsteltje van de maybelline mascara vind ik heel fijn, dus die ga ik zeker gebruiken voor andere mascara’s. De elf mascara gebruik ik niet omdat hij ongeopend is en op voorraad ligt.

lippen:

20120130-174713.jpg
Deze lipstick van elf gebruik ik amper omdat hij veel te bruin (en afgebroken) is. Ik bestelde hem online en dacht dat de kleur veel lichter was. Gelukkig heb ik uitgevonden hoe hij, in combinatie met een belaalde lipgloss, toch wel mooi is. :)
De lipstick van max gebruik ik niet omdat rood gewoon niet mijn kleur is, alleen met feestjes draag ik hem soms.

20120130-174832.jpg
Deze liposs van de H&M gebruik ik bijna nooit omdat hij bijna geen glans geeft en transparant is. Ik heb al meerdere transparante lipglossjes en deze vind ik gewoon niet zo fijn, de substantie hoopt zich heel erg op op je lippen.

20120130-175009.jpg
Deze lipgloss gebruik ik nooit omdat ergewoon niet meer af komt dan wat verdwaalde glitters en ik dat helaas niet zo mooi vind. Ook brengt hij niet bepaald fijn aan.

Verder heb ik nog een hoop felle lipsticks die ik , om wat minder fel te maken, zachtjes op mijn lippen dep. Ook heb ik redelijk wat lipgloss, maar toch probeer ik af te wisselen en gebruik ik ze eigenlijk allemaal wel.

tools:

20120130-175137.jpg
Deze nagelvijl gebruik niet omdat ik nog twee ander heb en deze het minst fijn werkt, simpelweg.

Ik
Heb nog een oud wenkbrauwborsteltje , dit gebruik ik niet omdat ik nu een fijnere van Catrice heb.

De poederkwast van de etos gebruik ik niet omdat ik hem niet zo goed vind, hij pakt heel weinig poeder op.

Mijn foundationkwast van elf werkt prima, maar ik breng mijn foundation nooit aan met een kwast, dit geeft bij mij niet zo’n mooi effect vind ik.

nagellak:

20120130-175223.jpg
Deze twee lakjes gebruik ik niet, omdat de zilveren uitgedroogd is en de roze gewoon niet mijn kleur is.

over het algemeen zijn het wel best wat producten die ik bijna nooit gebruik, ik merk dat het vooral producten zijn die ik al heel lang heb of heb gekregen. De producten die ik het afgelopen (half)jaar heb gekocht, gebruik ik gelukkig bijna allemaal wel!

X eef

4 Reacties to “Producten die ik weinig gebruik”

  1. deijsprinses 31 januari 2012 bij 16:24 #

    Ah ik heb ook zakken vol met make-up die ik nooit (meer) gebruik… Zonde. Zeker als je weet dat die tassen groter zijn dan mijn dagelijkse/vaak gebruikte tas.

    • nivabeauty 31 januari 2012 bij 19:35 #

      Ja, dat is zonde he! Wow, zoveel heb ik gelukkig niet haha!

      • deijsprinses 1 februari 2012 bij 15:20 #

        Ik ben verslaafd aan schmink en vroeger kon ik me heel moeilijk inhouden en kocht ik alles waarvan ik dacht dat het mooi was. Met als resultaat, veel schmink die ik niet gebruik. Misschien moet ik het eens proberen kwijt raken aan mensen die het wel nog kunnen gebruiken…

        • nivabeauty 1 februari 2012 bij 15:25 #

          Oh, ja ik kan me ook moeilijk inhouden!
          Ik hoop dat je er iemand blij mee kan maken ;)

Geef een reactie

