Je gezicht iedere avond reinigen

29 Jan

Zoals jullie , hoop ik, vast wel weten, moet je elke avond je gezicht goed reinigen! Ja, allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, want hoe doe je dat dan? Welke producten kan je het beste gebruiken? Vandaag vertel ik jullie wat de belangrijkste stappen van het reinigen zijn, en welke producten ik gebruik.

Het allerbelangrijkste van reinigen is je make-up eraf halen! Ik lees ontsettend vaak op internet of in tijdschriften dan meisjes niet elke avond hun makeup eraf halen. Alsjeblieft, doe dit wel! Echt, als je dit overslaat, kunnen je wimpers uitvallen, je ogen gaan irriteren, je huid gaan verstoppen en je kan puisten krijgen. Dus: haal altijd, iedere avond, je makeup eraf!
– Ik begin met het afhalen van mijn gezichtmakeup, dus eventuele foundation, concealer, poeder, blush, bronzer etc. Het ligt aan hoeveel makeup ik die dag gedragen heb, heb ik me echt uitgeleefd met foundation, dan masseer ik wat reinigingsmelk in mijn gezicht en was of haal ik dat er daarna weer af. Op dagen dat ik alleen wat concealer gebruik, doe ik gewoon wat reinigingsmelk op een watje en haal dat over mijn gezicht. Vaak neem ik dan ook even snel mijn oogleden mee. Wanneer je alleen oogmakeup draagt, hoef je natuurlijk geen gezichts make up remover te gebruiken, maar soms is dat wel handig om toch even het vuil van die dag eraf te halen.
– daarna ga je je oogmakeup eraf halen. Ook als je alleen maar een heel klein beetje mascara op hebt moet je dit eraf halen! Ik gebruik op het moment een reinigingsmelk voor mijn ogen, maar een oogreiniger op oliebasis vind ik ook fijn. Als je je ogen reinigt, doe dit dan zo subtiel mogelijk. Ga niet lopen boenen! Het beste is om een wattenschijfje met remover een paar seconden op je ooglid te houden, en dan met een vegende beweging naar beneden eraf te halen. Herhaal dit een paar keer en zorg dat je alle mascara weg haalt. Als ik mijn make up er echt niet af krijg, wil het volgende nog wel eens helpen: kijk omhoog en zet voorzichtig een wattenschijfje ‘tegen’ je bovenste wimpers aan. Veeg het heeeel voorzichtig weg, zo zullen je wimpers goed schoon worden maar zorg wel dat je ze niet uittrekt..!!
– als je wil kan je nu een facawash, scrub, peeling of masker voor je gezicht gebeuiken. Vaak zijn dit dingen die je niet iedere dag, maar een of twee keer per week doet. Deze dingen zijn niet noodzakelijk, het is meer een lekker extraatje voor je huid. Ik gebruik één keer per week de all in one scrub/masker, dit is een soort gel die je huid diep reinigt en extra zacht maakt. Ik breng hem altijd met draaiende bewegingen op mijn gezicht aan (gewoon met m’n vingers), zodat de scrubdeeltjes hun werk kunnen doen. Dan laat ik het zo’n tien minuutjes zitten en haal het er dan met een washandje met lauw water eraf. Ik merk dat mijn huid er hierdoor iets beter uitziet en mijn acne iesje minder wordt. Binnenkort wil ik eigenlijk nog een lekkere facewash aanschaffen, maarja ik heb wel meer dingen op mijn lijstje staan!
– daarna gebruik je meestal een tonic. Dit hoeft niet perse, maar ik raadt het wel zeker aan! Het haalt de laatste makeuprestjes weg, zuivert wn reinigt je huid, en helpt meestal ook goed tegen acne. Dit breng je aan met een wattenschijfje.
– als laatste breng je een nachtcreme aan. Je kan ook een dagcreme gebruiken ipv nachtcreme. Een nachtcreme zorgt ervoor dat je huid weer gevoed wordt. Ook dit is een belangrijke stap! Een nachtcreme breng je gewoon aan met je vingers, dit masseer je in je gezicht.

En dan nu, welke producten gebruik ik?

20120128-102031.jpg
Deze reinigingsmelk van Olaz gebruik ik om mijn gezichtsmakeup eraf te halen. Ik vind hem goed, hij haalt de makeup weg maar het is geen wondermiddel.

20120128-141401.jpg
Deze oogmakeup remover van Nivea gebruik ik op het moment, ik vind hem erg fijn, al is hij niet zo goed als de chanel makeup remover van mijn moeder, maarja wat wil je ;)

20120128-141547.jpg
En dit is ‘m, de all in one van Nivea. Ik gebruik deze dus een keer per week en hij reinigt mijn huid diep! Het is fijn spul, maar als je een gevoelige huid hebt is deze niet aan te raden, hij kan je huid wel wat irriteren.

20120128-232043.jpg
Deze tonic van Louis Widmer vind ik heel fijn, hij verminderd mijn acne zichtbaar!

20120128-232148.jpg
En als laatste deze creme van Nivea. Het is een dagcreme, een nachtcreme vind ik altijd wat zwaar voor mij. Ik heb trouwens wel veel huidverzorging van Nivea, dit vind ik een heel fijn merk!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Wat gebruiken jullie voor producten? Liefs, eef.

10 Reacties to “Je gezicht iedere avond reinigen”

  1. Amber 29 januari 2012 bij 18:07 #

    ik haal alleen mn make-up weg met een make-up verwijder doekje,
    ik doe geen tonic, reiningsmelk en dergelijke,
    is dat te weinig om make-up eraf te halen?

    • deijsprinses 29 januari 2012 bij 18:19 #

      Dat hangt er vanaf. Vind je dat al je al je make-up weg is? Indien ja dan is dat doekje genoeg. Indien niet, dan zou ik voor een melk en tonic kiezen. (Kost echt niet veel die van het kruidvat).

    • nivabeauty 29 januari 2012 bij 21:08 #

      Hoi Amber, nee hoor, je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je gebruikt en zolang je het er maar goed af haalt is het niet te weinig. Ik zelf vind het fijn om meerdere stappen te doen, maar dit komt ook mede doordat ik redelijk wat last heb van ance. Je kan natuurlijk altijd een goedkopere tonic en / of een dagcreme van de kruidvat ofzo aanschaffen, maar echt nodig is dit niet en je moet het helemaal zelf weten!
      :)

      • Amber 1 februari 2012 bij 18:59 #

        Ik gebruik wel een dagcreme enzo, en ik reinig me gezicht ook met een 3 in 1 reinig iets (kan ik als peeling, wash, masker gebruiken, zoiets)
        alleen voor mn make-up dus niet meer, soms zit er volgens mij nog wel een beetej mascara op mn wimpers
        x

        • nivabeauty 1 februari 2012 bij 19:40 #

          Oh, welk merk? Tsja, ik betrap mezelf er wel eens op dat ik mijn mascaa er niet helemaal vanaf haal, maar zolang je elke avond reinigt en niet met een hele zwarte smurrie onder je igen wakker wordt, is het eigenlijk wel goed. ;)
          X eef

  2. deijsprinses 29 januari 2012 bij 14:04 #

    Vergeten: de melk en tonic is het huisproduct van Kruidvat. Ze doen hun werk probleemloos.

    • nivabeauty 29 januari 2012 bij 14:28 #

      Oh, toevallig. Ja, die onic is erg fijn he! Jammer, is de all in one niet meer te koop? Ik heb zelf geen ervaring van Garnier maar wel vervelend dat hij minder goed werkt…!
      Liefs

      • deijsprinses 29 januari 2012 bij 14:48 #

        De All-in-one is nog te koop, no worries. Ik wissel gewoon graag af. Het ene product is al wat fijner dan het andere en als mijn garnier op is schakel ik terug naar nivea denk ik. Of probeer ik nog een anderen :)

        • nivabeauty 29 januari 2012 bij 21:05 #

          Oh okee haha.
          Ja, ook slim, ben beneuwd wat er na garnier komt. ;)
          Xx

  3. deijsprinses 29 januari 2012 bij 14:03 #

    Ik heb ook de lipo sol tonic en mijn niveau all in one is jammer genoeg op en heb ik ingeruild voor een gelijkaardige van garnier die het minder goed doet…
    Ik gebruik ook altijd eerst melk en daarna een tonic om de melkresten weg te halen. Daarna, voor het slapen, nog een nachtcrème. Of tegenwoordig essence my skin mattifying cream. Werkt goed :)

Geef een reactie

