Make-up bijwerken in de loop van de dag

20 Jan

De meeste vrouwen doen hun makeup ’s ochtends. Ze maken zich op en daarmee doen ze gedurende de hele dag. Ze poederen een keertje bij, glossen hun lippen even in het wc hokje , en that’s it. Maar er zijn ook vrouwen of meiden die de hele dag door in de weer zijn met makeupjes en cremetjes.
Terwijl ik dit typ op mijn ipod touch zit ik tijdens keuzewerktijd in een lokaal. Tegenover mij zit een groepje meisjes. Een van hen heeft een heuse beautycase op haar tafeltje liggen en is bezig haar gezicht in te smeren met vaseline. ‘ja, dat doe ik elke dag’ , zegt ze. ‘dan blijft mijn huid lekker soepel’. Een ander zjt met twee nagellakjes voor zich op tafel. Een rode en een blauwe. Ze blaast op haar natte rode nagels die ze net heeft gelakt. Een meisje in een roze vest pakt een poedertje en zwiept met het sponsje over haar gezicht. Gezellige boel daar.

Zelf heb ik alleen wat mascara op. Ik zoek ik mijn tas naar een lipglossje maar kan er geen vinden. Dan maar niet, ik ben toch uit over een paar uurtjes.

Laatst kwamen we na gym de kleedkamer binnen. Een andere klas stond net op het punt weg te gaan, er liepen alleen nog een paar meisjes rond. Een van de meisjes had een te bruin en gemakeupt gezicht. Ze pakte een foundation uit haar tas. ‘oh schat, ik heb echt teveel acne!’. Ze deed een klodder foundation op haar hand en begon dat met draaiende bewegingen op haar gezicht te wrijven. Hmm. Ik vond het niet echt een verbetering.

Ja, ik zie vaak vrouwen in het openbaar of in de wc hun makeup bijwerken. Een van mijn beste vriendinnen reist ook af en toe af naar het toilet om haar makeup bij te werken. Wat poeder en lipgloss, maar daar blijft het bij. Zelf werkt ik mijn makeup nauwelijks bij, af en toe smeer ik een lipglossje en op hele slechte dagen wil ik nog weleens mijn concealer wat bijwerken.
Ik vind het zelf nooit handig om mijn makeup bij te werken, heel gedoe, dat gesjouw met makeuptasjes en steeds je makeup in de gaten houden. Op dagen dat het keihard regent en mijn mascara zowat op mijn kin zit, veeg ik het gewoon weg en verder laat ik het maar. Zolang ik niet met zwrte strepen op mijn geziht loop, maak ik me niet zo druk om mijn makeup.
Ik vind bet niet stom om te zien wanneer vrouwen hun makeup bijwerken, maar zo af en toe zie je meisjes ech hun hele gezicht volsmeren terwijl ze nog perfect opgemaakt zijn. Dan denk ik: tsja, waarom laat je je makeup niet gewoon zitten? Dan blijft het net zo mooi.

wat vinden jullie, werken jullie je makeup vaak bij? En wat denken jullie als je vrouwen in de weer ziet met een hele makeupvoorraad?
X eef

2 Reacties to “Make-up bijwerken in de loop van de dag”

  1. Amber 21 januari 2012 bij 12:49 #

    leuk artikel!

Geef een reactie

