‘review’ natuurlijke diy scrub

15 Jan

Gisteren plaatste ik een artikel met daarin hoe je zelf een natuurlijke scrub kan maken. Maar ik zat te denken: eigenlijk moet ik daar dan ook wel een review over schrijven! werkt de scrub goed? Wat vind ik er van? Dus, dames (en heren?), vandaag review ik de natuurlijke , selfmade body scrub die ik in dit (https://nivabeauty.wordpress.com/2012/01/14/diy-natuurlijke-scrub/) artikel besprak !

voordelen van de scrub:

de scrub is ontzettend goedkoop, je kan het gewoon maken van ingrediënten die je in huis hebt, en ook in de supermarkt kan je dezen voor weinig geld kopen.

de scrub is helemaal natuurlijk en dat is superfijn. je weet precies wat je erin hebt gedaan en wat je dus op je huid gebruikt.

de scrub is heel makkelijk te maken. Je hoeft dus niet de hele middag aan de slag met allemaal ingewikkelde producten en je hebt ook geen oven, pan, magnetron etc nodig. The only thing you need is de pot oid waar je de scrub in doet, een lepel en eventueel een bak om de scrub in te ‘mengen’.

ga je op de juiste manier met deze scrub om,dan kan je er lang mee doen ! je kan ook zelf bepalen hoeveel je maakt in een keer, wat erg handig is.

de nadelen:

– deze scrub moet je goed afgesloten en watervrij bewaren. Liefst in de koelkast, maar ik heb geen koelkast in de buurt van mijn badkamer en jullie vast ook niet. Bewaar je hem buiten de koelkast,dan moet je zorgen dat hij op een koele en donkere plek bewaard wordt. En er mag absoluut geen water bij de scrub komen! dan kunnen de bacteriën  zich verspreiden en bederft je scrub binnen no-time… Daarom is het handig een lepel te gebruiken om de scrub uit de pot te halen, zodat je niet met (natte) handen in de scrub hoeft.

 deze scrub ziet er natuurlijk niet heel leuk uit en hij ruikt ook niet heel lekker. Je kan natuurlijk voedselkleurstof en etherische oliën door de scrub mengen, maar vaak wordt dat een prutje en niet iedereen heeft dit.

 

Ondanks dat hij wat nadelen heeft, vind ik dit een fijne scrub. Ik breng hem tijdens het douchen aan met een douchepuff (de huid op mijn handen is iets te dun waardoor ik het niet fijn vind om met mijn handen de scrub in te wrijven). daarna doe ik er nog een lekker geurende douchegel ‘overheen’ en na het douchen smeer ik me in met bodylotion. Mijn  huid wordt er echt superzacht van !

De scrub is alsje hem leuk inpakt ook super om als kado te geven! Handmade en selfmade, goedkoop , wat wil je nog meer?

ik gebruik de scrub nu een weekje of twee , twee keer per week en vind hem erg fijn. Het is wat wennen dat ik hem met een lepel eruit moet halen en dat er geen water bij mag, maar ik vind dit een goede scrub. Hij maakt mijn huid zacht, en is veel goedkoper,natuurlijker en leuker om te maken dan een kant en klare scrub.

Kortom, ik ben hier erg tevreden over en ga, wanneer mijn scrub op is, hem zeker weer opnieuw maken. Jullie? x Eef.

Geef een reactie

