DIY: natuurlijke scrub

14 Jan

Een tijdje geleden heb ik zelf een natuurlijke scrub gemaakt. Ik gebruik hem nu een tijdje en ga jullie laten weten hoe je hem maakt!

20120114-210222.jpg

Hoe maak je de scrub?

Ik had wat op internet en youtube rondgekeken voor recepten voor home made scrub. Als bron heb ik een filmpje van Beauty Lab gebruikt. Dit is een redelijk lang en uitgebreid filmpje, er word precies verteld wat je nodig hebt, welke verschillende dingen er zijn, wat wat doet etc.
Later zag ik ook nog een Beautygloss filmpje, deze is wat korter en simpeler, maar niet minder goed. Als je de scrub wil maken en graag precies wil weten hoe en wat, en er is een natuurwinkel of toko in de buurt, kijk dan vooral naar het beautylab filmpje. Wil je de scrub graag wat simpeler houden met spullen die je in huis hebt, dan raad ik het beautygloss filmpje aan.

20120114-210334.jpg

De ingredienten zijn supersimpel: zout of suiker en (olijf)olie. That’s it. Ik zelf gebruikte voor de helft zout en voor de helft suiker (bruine, de ‘witte’ suiker was op). Als olie ging ik voor zonnebloemolie, dit hadden we in huis en ruikt wat minder sterk dan olijfolie.
let wel op: op de twee filmpjes waar ik dit recept van heb, zegt Serena dat zout minder ruw en wat meer fijner is, en volgens Mascha is dat juist andersom. ja, wat is het nou? Bij mij waren het zeezout en de bruine suiker allebei even fijn. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe fijngemalen je suiker of zout is.

20120114-210421.jpg

Ik maakte de scrub door gewoon zout en suiker half-half in een bakje te doen en af en toe wat zonnebloemolie toe te voegen. Beetje doorscheppen, nog wat olie, net zolang tot ik de substantie van de scrub wel lekker vond. Dit deed ik in een blik waar ooit koffie in zat (goed wassen!), maar je kan elke pot of iets anders gebruiken wat je wilt. Ik deed ook nog een plastic lepel en een klein, plastic cupje in het blik bij de scrub, zodat ik het er makkelijk en hygienisch uit kan halen. Het blik heeft een goed afsluitbaar deksel.

20120114-210630.jpg

gaan jullie deze scrub ook maken? Ik vind hem fijn werken en het is supermakkelijk, natuurlijk en goedkoop! Laat maar weren wat jullie ervan hebben gemaakt ;).
Fijn weekend!

x Eef

20120114-210717.jpg

Geef een reactie

