DIY: knoflook nagelverharder

8 Jan

Zoals jullie misschien weten heb ik superzwakke nagels. Daarom was ik laatst wat op internet aan het zoeken naar een goede nagelverharder. Na een tijdje zoeken kwam ik op youtube een filmpje van beautygloss tegen over hoe he zélf nagelverharder kan maken. Superleuk, ik besloot het meteen te proberen.

20120108-211009.jpg

voor de link van het filmpje, zie onderaan het artikel.

Het is supersimpel: het enige wat je nodig hebt is een teentje knoflook en een doorzichtige nagellak. (en een mesje en snijplankje).
als eerste snij je de twee uiteindes van het teentje knoflook eraf.
Vervolgens haal je de hele schil eraf zodat je alleen nog een wit, ‘bloot’ stukje knoflook hebt.
Dit snij je in hele kleine stukjes die door de opening van je magellakflesje passen.
Doe de knoflook bij de nagellak.
Laat dit een week zo staan en schudt het flesje af en toe.

20120108-211035.jpg

Dat was het, supersimpel!
Ik heb het afgelopen woensdag gemaakt dus heb de nagellak nog niet op mijn nagels kunnen gebruiken, maar woensdag ga ik het meteen proberen.

20120108-211101.jpg

Ik ben erg benieuwd of dit werkt, zo ja dan zou dat natuurlijk helemaal te gek zijn! Dan hoef ik niet op zoek naar een goede nagelverharder, en vooral, hoef ik geen geld uit te geven aan nagelverharder! Deze nagellak van de etos had ik nog staan en was bovendien helemaal niet duur, het teentje knoflook lag gewoon thuis dus dit heeft me op het moment niks gekost, wat natuurlijk erg fijn is ;).

20120108-211132.jpg

ik hou jullie op de hoogte of dit echt werkt! Hebben jullie ervaring met (zelfgemaakte) nagelverharder?
Kus eef

het beautygloss filmpje:
http://m.youtube.com/#/watch?v=AD1XAf30Hpk

4 Reacties to “DIY: knoflook nagelverharder”

  1. Veraa. 9 januari 2012 bij 00:22 #

    stinkt dat niet dan? xd
    wel slim bedacht ;d

    • eef 9 januari 2012 bij 08:34 #

      Haha, als het goed is niet wanneer het opdroogt, maar daar zat ik ook al aan te denken…!
      x eef

Geef een reactie

