Lips of the day: ‘poppy pink’

3 Jan

Vandaag geen EOTD of FOTD maar een LOTD, lips of the day! Vanochtend pakte ik mijn lipsticks erbij om te kijken wat ik vandaag weer eens zou dragen. Mijn lippen waren in een ‘roze’ bui, (daarmee bedoel ik dat ze lichtroze van kleur waren.) dus ik ging voor zachtroze lippen.

Deze producten heb ik gebruikt;

20120103-173756.jpg

Een lichtroze lipstick, waarvan ik het merk niet weet. Het zou goed kunnen dat ik die ookt bij een tijdschrift ofzo heb gekregen, haha…
De lichtroze lipgloss die ik laatst had teruggevonden (zie ‘gevonden’-artikel)
En een witte glimmende glitterlipgloss van Miss Sporty.
Allemaal redelijk goedkope producten dus. Omdat ik dus niet weet waar je de lippenstift kan kopen en dit toch wel het belangrijkste product van deze look is, heb ik even voor jullie opgezocht welke kleuren erop lijken. Ik heb gekozen voor een budget merk en een wat meer high-end merk.

‘Co2 ocean sunrise’ van Catrice en ‘Pink nouveau’ van MAC zijn de kleuren die er het dichtst bij in de buurt komen.

Dan nu hoe je deze lip-look maakt!

20120103-174807.jpg
Dit zijn mijn lippen zonder iets op.
Nu kan je een lip erease of wat concealer op je lippen deppen zodat de lipstick straks langer blijft zitten. Ik heb het met concealer gedaan, maar ben helaas vergeten hier een foto van te maken…

Nu de lipstick, die van mij heeft de mooiste kleur na twee laagjes. Je kan dit met een kwastje aanbrengen maar omdat er dan niet zoveel pigment afkomt bij deze lippenstift heb ik gewoon recht op mijn lippen gestift. Wel heb ik de randjes een klein beetje bijgewerkt met een dun kwastje.

20120103-175228.jpg
Met lippenstift, een mooi zachtroze kleurtje.

Daaroverheen deed ik de lichtroze gloss, deze is niet té glanzend maar geeft het geheel toch wat extra.

20120103-175605.jpg

En om het geheel helemaal af te maken, deed ik nog wat highlighter in mijn cupidoboog (hihglighter zit in rimmel duo, staat niet op de foto. Maar het is een hele mooie parelmoer witte kleur!). Ook depte ik wat van de miss Sporty lipgloss op het midden van mijn lippen, voor een extra glanzend effect.

20120103-181246.jpg

Dit waren mijn poppy pink lips, ik vind het geslaagd, rustig en voor elke dag maar toch net ietsje meer kleir dan normaal.

Ik zal nog even swatches laten zien, van boven naar onder: miss sporty ultra shine lipgloss, roze lipgloss en lippenstift.

20120103-181851.jpg
Zoals je ziet is de lipstick redelijk gepigmenteerd, helemaal voor zo’n gratis / goedkoop iets! Moet wel zeggen dat de kleur op de foto is behaald door twee laagjes, een perfecte dekking heeft hij dus niet.

ik hoop dat jullie het leuk vinden, laat maar weten of jullie dit ook (gaan) dragen!
x eef

sommige moeilijke beautytermen uit dit artikel kun je terugvinden in het beauty abc.

6 Reacties to “Lips of the day: ‘poppy pink’”

  1. scarlett 4 januari 2012 bij 14:38 #

    Ziet er mooi uit! Jammer dat er een beetje schaduw over de foto’s valt. xxxx

    • nivabeauty 4 januari 2012 bij 17:30 #

      Dankje Scarlett, ja dat klopt, had ik eigenlijk wat beters op moeten verzinnen. En moet wel zeggen dat de canera ook erg slecht is… Haha.
      Bedankt voor je reactie!

  2. Amber 3 januari 2012 bij 20:18 #

    Cupidoboog? :$

    • nivabeauty 3 januari 2012 bij 20:43 #

      Hi Amber !
      Dat is het deukje aan de boven kant van je lippen. Door hier een beetje een lichte kleur te doen komen je lippen voller uit !
      Liefs,
      Nien.

      • nivabeauty 3 januari 2012 bij 22:44 #

        Hai Amber, haha ja inderdaad, dat staat ook in ons beauty abc als het goed is! :))
        X eef

        • nivabeauty 3 januari 2012 bij 22:47 #

          Oeps, sorry hij staat er nog niet in. Ik heb hem toegevoegd aan ons beauty abc! X

Geef een reactie

