oog make-up met zes bruintinten

31 Dec

Gisterenmiddag hadden Nien en ik bij mij thuis het stash indeling filmpje opgenomen (zie vorige artikel). We hadden nog wat tijd over en zaten wat te kletsen. Nien pakte mijn oogschaduws erbij en zocht drie duo’s uit:
Mijn zelf samengestelde duo van INGLOT
Een duo van Rimmel met een highlighter en een kopertint
Een Catrice duo met een matte donkerbruin en een shimmer in ‘help me i’m stranded’

Met die bruintinten ging ze aan de slag en terwijl ze me opmaakte met een plat oogschaduwkwastje van elf kletsten we er lekker op los.

Toen Nien klaar was keek in de spiegel. De look was supermooi geworden! Rustig met bruintinten, niet te opvallend maar wel heel mooi en warm. Ik vroeg aan haar hoe ze me had opgemaakt en ze vertelde dat dit de volgorde is:
– een oogschaduwbasis van elf
– de lichtste kleur van het regenboog kleurtje van INGLOT in de binnenste ooghoek
– de middelste kleur van het regenboog kleurtje van INGLOT over het hele bewegend ooglid en in de crease
– de koperkleur van Rimmel in de buitenste ooghoek
– de donkere kleur van Catrice ook in de buitenste ooghoek (helemaal aan de buitenkant)
– de shimmer kleur van Catrice ‘tussen’ het midden van mijn ooglid en de binnenste ooghoek
– de shimmer van INGLOT ‘tussen’ het midden van mijn ooglid en de buitenste ooghoek
– een heel klein beetje van de donkere kleur van het INGLOT regenboog kleurtje lichtjes in de crease
– een heel klein beetje van de lichte kleur van het INGLOT regenboog kleurtje onder het oog

Zo heeft ze de ooglook gemaakt, steeds een beetje toevoegen en uiteindelijk kwam er iets heel moois uit!
Ze heeft nognel even wat foto’s gemaakt van mijn ogen maar omdat het licht erg slecht was kwam dit niet zo goed uit.
Ik wilde deze mini-tutorial toch nog even plaatsen vandaag omdat dit ook erg leuk voor oud & nieuw is. Niet te heftig, maar wel feestelijk door het lichte smoky eye- achtige effect en de shimmers!
Als je deze look zelf wil namaken kan je natuurlijk ook andere kleuren gebruiken, en je kan dit ook prima met twee of drie kleurtjes doen!
Hopelijk hebben jullie er wat aan, en nee, ik ga jullie nog geen gelukkig nieuwjaar wensen, want ik zal aan het begin van de avond waarschijnlijk nog een hele korte blog posten, met daarin mijn make-up van die avond en heel misschien een klein kiekje van mijn outfit, laat maar weten of jullie dit leuk vinden!
tot vanvavond, x eef

20111231-135151.jpg

20111231-135159.jpg

20111231-135209.jpg

20111231-135219.jpg

20111231-135231.jpg

Geef een reactie

