Kerst liedjes

25 Dec

Als eerste wil ik jullie allemaal een hele fijne kerst wensen! Ik hoop dat jullie gezellig samenzijn met de mensen van wie jullie houden en dat jullie er vooral heel erg van genieten.

Ik vier kerst heerlijk met familie, toch nog een paar cadeautjes, lekker eten en jawel, ook kerstmuziek!
Met de kerst vind ik het leuk om een kerst playlistje op te hebben staan, maar die zoetsappige ‘stiiiihiiiiille naaaaacht, heeeeeiiilge naaaacht’ word ik ook een beetje zat na een avondje kerk. Daarom heb ik de kerstsongs die ik zelf het leukst vind eventjes op een rijtje gezet!

– Last Christmas – Wham. Een heel bekend nummer, maar ik wordt hier toch oh zo blij van! Een echte ‘kerstklassieker’ is dit!

– net zoals You’re All i want for Christmas van Mariah Carey. Nien en ik hebben dit nummer donderdag en vrijdag de hele tijd lopen zingen en ook daarna heb ik het nog lang in mijn hoofd gehad. Zo mooi!
Btw; Caro Emerald en Brooke Benton zingen dit trouwens ook heel leuk samen!

– dit liedje hebben ik en Nien ook een hele dag lopen zingen, namelijk People help the People van Birdy. Dit is eigenlijk niet echt een kerstliedje, maar stiekem vind ik deze ook prima geschikt voor kerst. Zeg nou zelf, de teksten ‘people help the people’ en ‘give me your hand and i’ll hold it’, dat zijn toch wel echte kerstgedachten?!

– Sleigh Ride van The Ronettes. Dit liedje doet me echt naar sneeuw verlangen. Ik weet het, wanneer het sneeuwt vind ik de gladheid, natheid en kou vreselijk, maar toch verlang ik naar een witte kerst…

– winterwonderland, dit is zo’n leuk liedje, als ik dit hoor zie ik het ‘winter wonder land’ al helemaal voor me! En tsja, wie zingt dit nou beter dan Michael bublé?

– nog eentje van Michael Bublé, namelijk White Christmas. Gewoon een prachtig liedje! Deze is wat minder vrolijk en tralala, maar wel heel mooi!

– nog een wat minder ‘vrolijk tralala liedje’, namelijk Eenzame Kerst van Andre Hazes. En dan niet eens omdat ik dit zo vreselijk mooi gezongen vind , maar gewoon omdat die tekst zo zielig is… Dat is het voordeel van Nederlandse tekst, daarbij ga ik toch vaker nadenken over de tekst. Wat vinden jullie, als je (voor je gezin) hebt gestolen, moet je dan alsnog kerst in de gevángenis vieren…?

– Happy X-mas – John Lennon. Deze is gewoon heel leuk, punt uit.

– Santa Claus is coming to town, En dan vooral die van Bruce Springsteen vind ik mooi!

– its gonna be a cold cold christmas – Dana. Aaah, deze is zo mooi en zo leuk! Als ik het liedje hoor word ik helemaal vrolijk, maar wanneer ik naarde tekst luister denk ik; ‘ach gut…’ (om het zo maar even te zeggen)

– We wish you a merry christmas – shary an. Ik had in de vorige ‘music in moments’ als een liedje van deze the voice – kandidaat van vorig jaar, ik vind haar echt een leuke stem hebben, niet zo standaard maar wel heel mooi!

Zo, dit waren mijn favo kerstnummers, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te horen (nouja, eigenlijk lezen), wat zijn jullie lievelings kerstsongs?

xx Eef

Geef een reactie

