How-to: french manicure.

18 Dec

Vandaag leg ik jullie uit hoe je zelf een french manicure op je nagels kan maken. Met een beetje oefenen is dit niet heel moeilijk en je hebt niet heel veel tijd, geld en producten nodig!

20111218-113220.jpg

Je moet hier wel even op oefenen; neem dus eventjes de tijd en doe dit niet als je nagels er meteen perfect verzorgd uit moeten zien.
Een french manicure staat verzorgd, maar is nooit too much. Daarom vind ik dit zo mooi staan op mijn nagels!

Als eerste begin je met een basecoat, ik gebruik mijn favoriete basecoat van de DA. Deze lijkt in het potje lichtroze, maar dat zie je niet terug op je nagels, hij laat alleen als je heeel goed kijkt een roze waasje achter.

20111218-112847.jpg
( op de foto zie je dat alleen de linkernagel , mijn ringvinger, nog geen basecoat op heeft. )

Daarna kan je meteen aan de slag met de witte nagellak, of je kan eerst nog een transparante of licht gekleurde lak over je nagels doen. Ik doe twee laagjes heel lichtroze french manicure lak van Rimmel op. Dit zie je wel na twee laagjes, maar hij dekt niet heel erg, hij maakt je nagels gewoon wat roziger.
Je kan natuurlijk een beetje experimenteren met wat je onder de witte randjes lakt, je kan net zoals ik roze doen, maar je kan ook glitter of oovallende kleuren doen voor toch een wat meer ‘nail art- effect’. Ik hou het graag rustig, zodat mijn nagels er niet te ‘gelakt’ uitzien.

20111218-113144.jpg
( alleen de wijsvinger heeft Rimmel lak op )

Daarna moet je de lak goed laten drogen en dan komt het moeilijkste gedeelte; de witte randjes!
Je kan dit op verschillende manieren doen, namelijk: gewoon vanuit de losse pols een wit randje zetten, allemaal kleine ‘stipjes’ naast elkaar zetten, je nagels langs het kwastje strijken of je vinger afplakken met plakband en daaroverheen lakken. Ik zet altijd gewoon een lijntje, dan steun in met mijn hand op tafel, ga lekker dicht bovenop mijn nagels zitten en zet dan langzaam een randje. Hierbij raadt ik aan eerst, wanneer je rechtshandig bent, je rechterhand te lakken, dus dat je met links lakt. Dan lukt het meestal beter!
Je kan dus ook de andere manieren toepassen.
Met ‘je nagels langs het kwastje strijken’ bedoel ik dat je het kwastje neerlegt of vasthoud en je nagels er voorzichtig langshaalt. Dit vindt ik altijd een beetje lastig, maar je kan het proberen.
Wanneer je je nagels afplakt met plakband, werkt dat alleen als je daaronder nog geen lak hebt, anders haal je bij het verwijderen van het plakband de lak weg. Je kan natuurlijk ook papier of stof om je nagels heen wikkelen, maar dat moet je dan wel heel precies doen…

20111219-213824.jpg

Doe als laatste nog een glimmende topcoat over je nagellak heen en je bent klaar! Let bij de topcoat overigens wel op dat hij helemaal doorzichtig is, het zou zonde zijn als je topcoat een roze waas achterlaat op je witte randjes!

Nog een handige tip; als je van nature witte randjes wil, zonder lak of nail whitener pen, moet je zorgen dat je veel zuivel binnenkrijgt. Veel joghurt eten en melk drinken dus!

20111219-214058.jpg

Wel jammer aan deze frenc manicure is dat het er heel snel afgaat, bij zwakke nagels zoals ik is het na één dag voor een groot deel alweer afgebladderd.

De lakjes die ik heb gebruikt; da basecoat peach, rimmel london fench manicure, etos nagellak long lasting wit, etos transparante topcoat.

20111219-214305.jpg

hopelijk vonden jullie het leuk dit te kezen, laat maar weten wat jij ervan hebt gebakken!
<3 eef.

2 Reacties to “How-to: french manicure.”

  1. Stella 5 januari 2012 bij 13:34 #

    Mooi je kan het echt netjes. Maar het is wel wat onduidelijk hoe je dat doet. Waarom heb je geen filmpje gemaakt? xxx

    • nivabeauty 5 januari 2012 bij 15:03 #

      Dankjewel! Weetje wat, ik probeer er binnenkort een filmpje van te maken. Ik weet niet of het nu lukt maar ik zal het zo snel mogelijk opnemen. X eef

Geef een reactie

