Mijn favoriete sieraden

15 Dec

Een tijdje terug las op op http://www.veracamilla.nl een artikel waarin Vera vertelde wat haar favoriete sieraden waren. Dat vond ik erg leuk dus vandaag doe ik dat ook!

Als eerste mijn favoriee oorbellen. Ik draag vaak kleine knopjes en deze vijf vindt ik het leukst!

20111215-204438.jpg
Het was nog een hele opgave ze mooi op de foto te krijgen…
van links naar rechts;
Gouden strikje met klein steentje in het midden; deze zat met nog 4 ander paar oorbellen in een setje. Ik heb ze gekocht bij de six voor ongeveer vijf euro. Ik vind ze heel schattig, het enige nadeel is dat ze niet van echt zilver of goud zijn. Gelukkig kunnen mijn oren daar redelijk goed tegen maar je moet ze wel elke avond uitdoen en met sterilon schoonmaken.
Dan komt een heel klein knopje die ik van mijn tante heb gekregen, de prijs en winkel weet ik dus niet. Het jammere is dat dit kleine oorbelletje gewoon echt niet op de foto wilde, ik heb van alles geprobeerd maar het wilde gewoon niet. Waarschijnlijk ligt dit ook aan de slechte kwaliteit van mijn camera, helaas. Maar goed, het oorbelletje .. het is erg moeilijk uit te leggen hoe hij eruit ziet, jullie kennen misschien wel van die koekjes met een soort in elkaar gevlochten ‘streepjes’ erop…? Daar lijkt deze dus op. Het zijn hele fijne, in elkaar gevlochten lijntjes, zo kan ik ze het bets omschrijven. Ze zijn van echt zilver en dat is natuurlijk erg fijn!
Daarna oorbelletjes die ik van mijn oma heb gekregen, ze komen uit Frankrijk en het zijn hele schattige kleine hartjes met een steentje erin. Wederom echt zilver.
Dan nog een laar oorbellen van de six, namelijk dit kleine ringetje. Het is een miniscuul echt zilver ringetje en ik vindt het heel mooi. Jammer is wel dat de sluiting zo moeilijk dicht te krijgen is, als iemand anders het bij me doet lukt het nog niet hem dicht te krijgen. Gelukkig blijven meestal ze gewoon in je oren zitten wanmeer je ze niet ‘dicht’ doet, ik ben ze tot nu toe één keer verloren. (gelukkig ook weer gevonden!) ze waren vijf of zes euro.
Als laatste nog een paar oorbellen van de six, uit hetzelfde setje als de eerste. Leuke gouden knopjes met een blauw steentje dje erg mooi staan.

20111215-205448.jpg
Links een ringetje wat ik op een marktje in het buitenland heb gekocht, maar dit soort modelletjes zijn ook in Nederland te koop. Het is een dun, nepzilver ringetje met vier soort ‘krullen’ , met in twee van die krullen een parelachtig steentje. Hij is erg cute, maar wel jammer is dat hij heel snel buigt.
Rechts een ring die jullie ookal in mijn favorieten filmpje zagen. Deze bestaat uit drie dunne ringen die aan elkaar vast zitten en ik vind hem heel mooi! Hij was dertig euro en komt van een juwelier.

20111215-205908.jpg
Dan nu mijn horloge, deze hebben jullie vast wel eens om mijn arm gezien in een filmpje, ik heb hem namelijk altijd om. Hij is van Jetset, maar heel veel merken hebben dit soort horloges. Als ik het goed heb kostte hij zo’n vijftig euro.

20111215-210043.jpg
Het boveste armbandje komt van &klevering en was vijftien euro. Het is een dun, zilver armbandje en bestaat uit allemaal verscchilelnde korte stukjes ‘armband’. Deze vind ik erg leuk!
Daarna een grijs gevlochten armbandje met een dun kettingkje meegevlochten. Ik heb hem gemregen en weet dus niet waar hij vandaan komt.
Onder een armband die heel veel meisjes (en jongens!) hebben. Een grote, houten armband met plaatjes van Boeddha’s erop. Er is al een plaatje af en dat schijnt geluk e brengen! Deze heb ik bij een wasserette gekocht voor 2,50.

20111215-210411.jpg
Het bovenste kettingkje komt van de claire’s, was vijf euro en is echt mijn lievelingsketting. Hij is goud, met een klein boompj met daarop een roosje. Niet te opvallend maar toch wel een heel mooi en lief kettingkje wat je wel snel ziet en bij de meeste outfits staat.
Daaronder een armbandje. Maar het gaat om het hangertje, een klein zileren vlindertje. Hij hing aan een kettingkje, maar die is kapot, vandaar dat ik hem maar aan dit armbandje had gehangen. Ik heb hem van vrienden uit Australië gekregen en heb hem al best lang, maar ik heb hem zoveel gedragen! Ik vindt hem echt super mooi en heel lief!

20111215-210730.jpg
Als laatste deze lange ketting van de Claire’s. Hij komt tot op mijn buik maar je kan hem ook korter maken. Deze had ik al een tijdje mar had hem nooit om, en nu heb ik hem als het ware ‘herontdekt’. Er hangen verschillende dingen aan; een oaar dunne stukjes ketting, een grote zilveren vlinder (lijkt op de ketting uit australie!) en drie parels. Het is een redelijke eyecatcher en vind hem perfect om een wat saaie outfit op te fleuren.

Dit waren mijn favoriete sieraden, hopelijk vinden jullie het leuk! Laat maar weten of ik nig meer ‘favoriete ‘ artikelen moet maken, denk aan tassen, schoenen, kleding, haaraccesoires, noem maar op!
<3 eef.

Geef een reactie

