De basics van Make-Up

11 Dec

Hoi meiden,
Vandaag ga ik de basics van makeup bespreken. De belangrijkste make-up artikelen, die eigenlijk niet mogen ontbreken in je stash of die je kan gaan gebruiken als je pas net met makeup begint.
Omdat dit een erg lang artikel wordt, ga ik het in twee delen schrijven. Het tweede deel hoop ik morgen te plaatsen!

Als eerste bespreek ik de échte ‘beginnersitems’, dus een beetje voor als je nog niet zoveel makeup draagt. Natuurlijk mag je helemaal zelf belalen wat en hoeveel makeup je draagt, maar dit js wat ik de belangrijste dingen vindt.

– concealer. hiermee kan je vlekjes, pukkeltjes of onzuiverheden wegwerken. Als je jong bent kan je beter nog niet aan de slag gaan met foundation, maar concealer is een goed begin.
Er zijn dure, maar ook goedkopere concealers. De concealers op de foto zijn goede budget concealers, behalve die van Max Factor.

20111211-125225.jpg
Op de foto, v.l.n.r.; catrice allround concealer palette, max factor under-eye concealer, miss sporty perfect stay concealer, elf correcting tone concealer.

– mascara. Hiermee laat je je wimpers langer, zwarter of voller lijken. Dit is eigenlijk wel zo’n beetje het basis makeup product voor de ogen. Ookal draag ik bijna niks, toch belandt er vaak nog een likje mascara op mijn wimpers. Er zijn een heleboel budgetmascara’s maar omdat je wimpers en ogen eeg gevoelig zijn raadt ik aan een wat beterdere te kopen. Voor zo’n 10,15 euro heb je een prima mascara. (zoals de twee maybelinne mascara’s op de foto.)
Voor de ultra nude look kun je ook een donkerbruine mascara opdoen!

20111211-135021.jpg
v.l.n.r.; maybelline ultra black, maybelline the falsies, elf waterproof & normal mascaraduo, essence all eyes on me.

– oogpotlood. Dit is niet echt een basic, maar als je jong bent en je ogen toch iets meer wil laten spreken, kan je oogpotlood opdoen. Zet een lijntje boven je wimpers, onder je wimpers of op je waterlijn. Voor de natuurlijke look kun je grijs of bruin gebruiken in plaats van zwart.
Vooor de nog wat heftigere look kun je een vloeibare eyeliner gebruiken, maar dit is niet echt een basic omdat dit erg aanwezig is, en je een strak lijntje moet kunnen zetten.
Ook voor een oogpotlood en eyeliner hoef je niet veel te betalen, zie producten op de foto (behalve sisley paris).

Op de foto, v.l.n.r.; elf vloeibare eyeliner black, miss sporty oogpotlood grijs, mny oogpotlood zwart, DA drogist oogpotlood bruin, sisley paris oogpotlood bruin.

20111211-135356.jpg

– lipgloss. Voor jonge meiden is lipgloss superleuk. Een rustig glansje, een rozige gloss, of een heftige glitterlipgloss.
Lipgloss is makkelijk bij te werken , niet zo heftig als lipsticken staat niet te ‘ouwerlijk’. Ook lipglossjes kunnen heel goedkoop zijn, alle lipglossjes op de foto zijn onder de 5,-, behalve die van l’oreal. Vroeger toen ik nog maar weinig makeup droeg deed ik al wel vaak een lipglossje op.
van boven naar beneden;
L’oreal paris lipgloss (donkerroze met superglans), miss sporty ultra shine (glitter), en mny my gloss (lichtroze met glans).

20111211-140452.jpg

Dit waren de -naar mijn mening- allerbelangrijkste make-up basics. Binnenkort een artikel met andere belangrijke producten en natuurlijk de nodige tools !

wat waren voor jullie de poructen die je als eerste begon te gebruiken? En welke merken?
<3 eef.

4 Reacties to “De basics van Make-Up”

  1. Amber 13 december 2011 bij 18:52 #

    Erg handig voor meisjes (of jongens ;p) die net met make-up beginnen!
    Zelf zoek ik nog een goede concealer en een goede mascara,
    kunnen jullie misschien iets plaatsen over mascara ofso?

    Groetjess xoxo

    • nivabeauty 13 december 2011 bij 18:55 #

      Hoi Amber,
      Ja natuurlijk !
      Zou je wat willen weten over budget of meer “High End” merken?
      Laat het weten en we kijken wat we kunnen doen !

      <3 nien.

      • Amber 13 december 2011 bij 22:20 #

        Hoi niva,
        ik zoek een mascara voor veel volume, lengte en krul,
        val alles een beetje dus.
        Ik dacht misschien aan one by one van maybeline newyork, maar ik weet niet of die goed is, misschien hebben jullie advies?
        x

      • nivabeauty 14 december 2011 bij 17:22 #

        Hey Amber,
        Zelf kan ik de catrice alleound concealer echt aanbevelen, ik had het niet verwacht van een budgetmerk maar deze concealer is echt goed. Ook hebben we allebei de max factor under eye concealer, deze is best goed maar gaat heel snel op.
        Qua mascara vindt ik die van Maybelline erg fijn, de ‘the falsies’ en de ‘black blacker blackest’ gebruik ik nu.
        Nien zal ook nog wel wat goede tips hebben!
        Bedankt voor de reactie en hopelijk heb je er wat aan!
        X eef

Geef een reactie

