Mini shoplogje

4 Dec

Gisteren moest ik nog wat halen bij de drogist en ik besloot naar de kruidvat te gaan, omdat ze daar het allround concealer palette van catrice verkopen die ik al een hele tijd wilde hebben. Ook nam ik een blush van essence mee. Twee leuke budgetaankopen, wat vindt ik ervan?

Als eerste de concealer. We kennen hem allemaal wel. Maar ik had hem nog niet en daar moest verandering in komen. Bij mij in de buurt is nergens een kruidvat, maar nu ik bij familie logeer kon ik daar wel even langshoppen en nu is het concealer palette eindelijk in mijn bezit!
Ik ga niet het hele palette uitgebreid bespreken aangezien deze vast niet nieuw is voor jullie, maar ik wil toch even de kwaliteit bespreken, mede omdat dit een heel goedkope concealer is.

Het palette bevat vijf kleurtjes; lichtbeige, beige en donkerbeige om puistjes te camoufleren, lichtroze tegen donkere kringen en groen voor roodheden.
Ik heb niet veel rode plekjes, maar de groene kleur werkt zeker goed tegen de rode plekjes díé ik heb. Je moet er natuurlijk wel een beige overheen doen om de groen weer te camoufleren.
De roze werkt echt goed! Ik heb eigenlijk altijd wel last van donkere kringen en hoewel je nog wel ziet dat de huid onder mijn ogen dunner is vanwege de kringen, zie je de paarsige kleur niet meer en daar ben ik heel blij mee!
De middelste beige kleur is precies mijn huidskleur, maar de lichtere kan ik vast ook wel gebruiken op hele koude dagen en de donkerdere is ook niet verkeerd. Die is vast helemaal perfect voor de lente. (even vooruit denken ;)). Ook deze werken goed!

20111204-123747.jpg

20111204-123804.jpg

Na een dag bevalt de concealer goed, hij dekt geweldig, is makkelijk smeerbaar vanwege de creamy substantie, is goedkoop en blijft volgens mij lang zitten.
Enige minpuntje is misschien dat het niet heel hygienisch is, je moet steeds met je vinger in de concealer.
De concealer kostte trouwens €3,49, als ik het goed heb.

Dan nu de blush; Silky Touch blush in kleur 20 babydoll van Essence.

20111204-124006.jpg

Er waren ook lichtere kleuren, maar deze vond ik het mooiste. Een prachtige, warme kleur! Ik denk dat deze kleur prachtig staat bij licht getinte meiden, maar ook bij bleekscheetjes zoals ik staat hij juist weer heel warm. Prima voor de winter, maar ook geschikt voor zomerse dagen.
De blush zit in een handig, rond doosje. Ik vind hem er niet bijzonder uitzien maar hij oogt ook niet goedkoop. Op de blush zelf zit trouwens een erg leuk patroontje.

20111204-124324.jpg

Als ik met mijn vinger over de blush ga, pakt hij veel pigment op. Helaas ben ik op het moment niet thuis en heb ik geen blushkwast bij de hand…
Maar wanneer ik met mijn vingers heel zachtjes wat blush op mijn gezicht dep, is de kleur goed te zien (maar niet té).
Hij blijft lang zichtbaar en voor zo’n budgetblush (€2,50) vindt ik hem zeer geslaagd!

20111204-124755.jpg


Dit was mijn kleine shoplogje, hope u enjoyed it!
Laat maar weten in de comments of jullie ervaring met deze producten hebben!
<3 niev.

4 Reacties to “Mini shoplogje”

  1. Amber 30 december 2011 bij 16:43 #

    Hey!
    Ik heb vandaag ook de concealer van catrice gekocht omdat het 1+1 gratis was (ik heb een voordeelkaart, dan krijg ik soms leuke aanbiedingen ;)
    Ik heb hem al even uitgeprobeerd maar ik ben er nog niet helemaal uit. Afwachten of hij er vanavond nog op zit! Ik vind het alleen jammer dat de perfecte kleur beige er niet bij zit voor mij.. de middelste is net iets te licht en de donkere te donker, maar daar verzin ik wel wat op.
    Ik had alleen een vraag: gebruik je nog steeds je vingers of iets anders? Ik gebruik nu namelijk een spons applicator dinges, maar ik weet niet of dit de beste oplossing is..
    Sorry voor de lange reactie..
    xx

    • nivabeauty 30 december 2011 bij 18:25 #

      Hai amber, wat leuk!
      Tsja ik merk wel dat hij niet de hele dag blijft zitten, maar tot nu toe is ditde beste concealer die ik heb. En als je naar de prijs-kwaliteit verhouding kijkt helemaal! Leuk, wat heb je als tweede artikel gekocht?
      En ik gebruikte een tijdje een klein plat kwastje (eigenlijk aas het een oogschaduwkwastje) maar ik merk dat ik met mijn vingers werken wel fijner vind , al is dat wel wat onhygienisch. Ik probeer elke keer te zorgen dat ik schone handen heb. En je kan de kleuren ook mengen, dat doe ik wel eens met de lichte en donkere kleur.
      Ik hoop dat hij werkt en dat je er een beetje uitkomt!
      X eef

      • Amber 2 januari 2012 bij 21:28 #

        Hey!
        Oke dankje.
        Ik had als tweede product een poeder gekocht voor mijn zus, die wilde ze hebben. En nog twee cadeautjes voor bezoek dat kwam.
        :-)

        • nivabeauty 2 januari 2012 bij 21:49 #

          Geen dank, ik hoop dat je er wat aan hebt!
          Wat lief van je. Welk poeder was het?
          Liefs, eef

Geef een reactie

