Eetentje in Amsterdam; Bazar

3 Dec

Dit is weliswaar een beautyblog, maar voor de afwisseling plaats ik vandaag een artikel wat totaal niet over beauty gaat. Laat maar in de comments weten of jullie dit leuk vinden of niet!

Vandaag was ik in de Albert Cuypstraat in Amsterdam en ging daar eten in het restaurant Bazar.
Bazar is een marokkaans / turks restaurant, als ik het goed heb. Het was een grote, vrolijke ruimte. In het midden was een grote bar, aan de zijkamten waren een soort verandas met tafeltjes en daarboven een groot balkon. Je kon de keuken zien vauit het restaurant en er was een grote, gekleurde lift waarin ze eten van de keuken naar de balkons vervoerden. De ruimte was versierd met kratten met fruit, kerstverlichting langs de plafonds en leuke, gekleurde meubels. De bediening was heel vriendelijk en liep rond met grote schalen waarop het eten stond. Er werd een gezellig muziekje gedraaid en het publiek was heel gevarieerd, van marokkaanse gezinnen tot nederlandse vriendinnen en romantische stelletjes.
ik vond de sfeer heel gezellig!

Het eten was dus allemaal een beetje turks en marokkaans, en ze hadden een uitgebreide menukaart met vleesgerechten, vis en vegetarische gerechten. De hele dag door waren er ook hapjes en kleinere gerechten te bestellen, en je kon er ook ontbijten.
Het eten werd snel gereserveerd en was superlekker.

Wij hadden een grote salade met komkommer, olijven, tomaat, sla aubergine en een soort krokante hartige koekjes. Het was echt heerlijk, ookal hou ik niet van aubergines ( die heb ik bij mijn vader gedumpt).
Verder hadden we turks brood, pitabrood, een soort deeg-kaasstengels (echt lekker), kippenpootjes, aardappeltjes, falafel, en een soort vleesloempiaatjes. Ik vond alles heerlijk, behalve de loempia’s, de vulling vond ik minder maar dat is gewoon niet zo mijn ding.

Aan te raden als;
Je van marokkaans eten houdt, van een gezellige en ietwat rommelige sfeer houdt, en gewoon gezellig en lekker wilt eten.

Af te raden als; je niet van dit soort eten houdt, liever niet met mensen van verschillende genres in een ruimte bent, graag in een rustig / chique restaurant wilt eten, en ga zo maar door.

Ik vond het heel leuk en was erg enthousiast!
Kijk voor meer informatie op
http://www.bazaramsterdam.nl/
( er zit er overigens ook een in Rotterdam)

Houden jullie van dit soort eettentjes? En vonden jullie het leuk om eens ies heel anders dan een beautyartikel te lezen?
<3 niev.

Geef een reactie

